Yamaha MT-10 2017

  • Yamaha MT-10 2017
  • Yamaha MT-10 2017
  • Yamaha MT-10 2017

Pret: 13.700 Eur

Putere. Cuplu. Agilitate. MT-10 este cea pe care ai aşteptat-o. Este de departe cea mai puternică motocicletă din gama MT creată vreodată. Şi a venit vremea să treci la următorul nivel de întunecime.

Ai pilotat mult. Aşa că ştii exact ce vrei. Putere serioasă şi precizie absolută în viraje. Şi ergonomie naturală, ceea ce înseamnă că poţi pilota oriunde, pe orice drum. Pilotează "Ray of Darkness" cu MT-10.

Propulsată de un motor cu manetoane decalate la 90 de grade de 998 cmc, modificat pentru cuplu la turaţii foarte joase spre medii - şi rulând pe un şasiu Deltabox din aluminiu, uşor, cu ampatament ultra-scurt, ce oferă o poziţie de pilotare naturală - MT-10 îţi oferă putere absolută, împreună cu agilitate de top şi control total.

Detalii

  • Motor în 4 cilindri „CP4” cu arbore cotit având manetoanele decalate la 90° şi cuplu din plin
  • Motor, şasiu şi suspensie derivată din seria YZF-R1
  • Modificat pentru cuplu puternic, liniar la turaţii joase spre medii
  • YCC-T, D-MODE şi sistem de control al tracţiunii
  • Ambreiaj „asistenţă şi alunecare” (A&S)
  • Cadru principal Deltabox uşor, din aluminiu
  • Ampatament scurt, de 1400 mm, pentru agilitate de primă clasă
  • Siluetă dinamică, având masa concentrată în partea din față
  • Poziţie de pilotare verticală, cu înclinare înainte
  • Frâne de ultimă specificaţie cu ABS şi etriere montate radial
  • Suspensie înaltă, de ultimă generaţie, ajustabilă complet
  • Instrumente LCD multifuncţionale

Imagini

Caracteristici

Motor CP4 în 4 cilindri cu arbore cotit având manetoanele decalate la 90°

Motor CP4 în 4 cilindri cu arbore cotit având manetoanele decalate la 90°

Motorul de 998 cmc, în 4 cilindri, cu răcire lichidă, în linie, derivat din YZF-R1 dispune de admisie, eşapament şi sistem de alimentare care contribuie la performanţe puternice la turaţii joase spre medii. Având o ordine de aprindere neuniformă de 270° - 180° - 90° - 180°, acest motor antrenant cu arbore cotit, având manetoanele decalate la 90°, oferă cuplu liniar cu reacţie instantanee şi control precis.

Tehnologie de control electronic

Tehnologie de control electronic

Pentru ca pilotul să deţină nivelul maxim de control, MT-10 este echipată cu acceleraţie controlată prin cip Yamaha (YCC-T) şi un sistem regulator de viteză uşor ajustabil ce intră în funcţiune la peste 50 km/h. Pentru a de adapta diferitelor condiţii, sistemul D-MODE de la Yamaha dispune de 3 moduri de funcţionare ale motorului - iar o priză de 12 Vcc poate alimenta diverse accesorii.

Sistem de control al tracţiunii (TCS), QSS, ambreiaj A&S

Sistem de control al tracţiunii (TCS), QSS, ambreiaj A&S

Sistemul comutabil de control al tracţiunii (TCS) al MT-10 dispune de trei niveluri de intervenţie pentru a asigura cu uşurinţă aderenţa pe suprafaţa de rulare în diverse condiţii. Sistemul de schimbare rapidă (QSS) permite schimbarea treptelor fără pedală de ambreiaj - iar ambreiajul compact de tip „asistenţă şi alunecare” (A&S) vă conferă control precis în timpul accelerării şi decelerării.

Poziţie de pilotare dreaptă cu siluetă cu masa concentrată în partea din față

Poziţie de pilotare dreaptă cu siluetă cu masa concentrată în partea din față

Raportul dintre ghidon/şa/suportul pentru picioare conferă o poziţie de pilotare uşor aplecată înainte, ce permite utilizarea la maximum a cuplului liniar. Iar pentru a scoate în evidenţă aspectul dinamic, cu masa concentrată spre partea anterioară, legendarul MT dispune de carene laterale compacte, cu acoperitoare în formă de canal, cât şi de un rezervor de combustibil flancat.

Ampatament scurt, de 1400 mm, pentru agilitate absolută

Ampatament scurt, de 1400 mm, pentru agilitate absolută

Şasiul compact şi uşor al MT-10 este dezvoltat pornind de la designul premiat al modelului YZF-R1. Pentru o agilitate extraordinară, cuplată cu manevrabilitate uşoară, neutră, acest lider de clasă dispune de setări de geometrie reglate fin şi un ampatament ultra-scurt, de doar 1400 mm - ceea ce îl face unul dintre cele mai compacte modele din clasa de 1.000 cmc.

Cadru principal şi braţ pivotant Deltabox din aluminiu uşor

Cadru principal şi braţ pivotant Deltabox din aluminiu uşor

Vârful de gamă MT este echipat cu un cadru principal Deltabox uşor, din aluminiu, şi braţ oscilant foarte lung, de tip grindă cu zăbrele, orientat în sus, ce prezintă un echilibru optim între putere şi rigiditate. Designul inspirat din modelul YZF-R1 oferă manevrabilitate de primă clasă, cu stabilitate bună în linie dreaptă şi agilitate uşoară.

Suspensie faţă şi spate reglabilă integral

Suspensie faţă şi spate reglabilă integral

Bazate pe suspensia modelului YZF-R1, furca faţă tubulară de 43 mm, de tip cartuş, şi sistemul de suspensie spate articulat de tip Monocross reprezintă unele dintre cele mai avansate structuri din categoria standard cu capacitatea de un litru. Prevăzută cu setări disponibile în funcţie de model, această suspensie născută pentru curse oferă precizie excelentă la manevrabilitate şi confort la pilotare.

Etriere de frână radiale cu dotare ABS ca standard

Etriere de frână radiale cu dotare ABS ca standard

MT-10 este proiectat să exceleze la fiecare capitol, inclusiv performanţa la frânare. Discurile faţă tampon, duble, de 320 mm, sunt echipate cu etriere radiale cu 4 pistoane dispuse invers, care generează o putere imensă de frânare şi un control fin - în timp ce discul spate de 220 mm oferă o sensibilitate extraordinară. ABS ca dotare standard.

Specificatii Tehnice

Motor

Tip motor

Răcit cu aer, 4 timpi, DOHC, 4-supape

Capacitate cilindrică

998cc

Alezaj X Cursă

79,0 mm x 50,9 mm

Compresie

12 : 1

Putere maximă

118,0 kW (160,4PS) @ 11.500 rpm

Cuplu maxim

111,0 Nm (11,3 kg-m) @ 9.000 rpm

Sistem de ungere

Carter umed

Tip ambreiaj

Umed, Disc multiplu

Carburator

Injecţie de carburant

Sistem de aprindere

TCI, Electric

Sistem de transmisie

Angrenaj constant, 6-viteze

Transmisie finală

Lanţ

Şasiu

Cadru

Deltabox din aluminiu

Sistem suspensie faţă

Furci telescopice, Ø 43 mm

Cursă faţă

120 mm

Unghi rolă de direcţie

Traseu

102 mm

Sistem suspensie spate

Basculă, (suspensie de legătură)

Cursă spate

120 mm

Frână faţă

discuri duble hidraulice , Ø 320 mm

Frână spate

mono disc hidraulic, Ø 220 mm

Anvelopă faţă

120/70 ZR17 M/C (58W)

Anvelopă spate

190/55 ZR17 M/C (75W)

Dimensiuni

Lungime totală

2.095 mm

Lăţime totală

800 mm

Înălţime totală

1.110 mm

Înălţimea scaunelor

825 mm

Baza roţilor

1.400 mm

Gardă minimă la sol

130 mm

Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei)

210 kg

Capacitate rezervor carburant

17 Litri

Capacitate rezervor ulei

3,9 Litri

Accesorii

 

Video

Comentarii