Yamaha YZF-R1 2018

  • Yamaha YZF-R1 2018
  • Yamaha YZF-R1 2018

Yamaha YZF-R1. R1 suntem noi

Înarmată cu tehnologia MotoGP YZR-M1, un motor cu arbore cotit având manetoanele decalate la 90°, şasiu cu ampatament scurt şi sisteme electronice de înaltă tehnologie, YZF-R1 este gata să se conecteze la corpul dvs. şi să poarte cursele la următorul nivel.

Dezvoltată pe baza tehnologiei MotoGP YZR-M1, această motocicletă este născută pentru pista de curse. 200 PS, 199 kg şi un ampatament de 1.405 mm: iată câteva date pe baza cărora vă puteţi face o idee despre capabilităţile acestui model. Însă modelul este atât de special graţie caracteristicilor care nu se văd.

Unitatea de măsurare inerţială detectează permanent mişcarea tridimensională a şasiului, asigurând controlul asupra tracţiunii, patinării, ridicării roţii din faţă, frânării şi demarării. Iar sistemul actualizat de schimbare rapidă a vitezelor (QSS - Quickshift System) oferă un cuplu fără ambreiaj al treptelor de viteză superioare şi inferioare. Yamaha YZF-R1. R1 suntem noi.

Detalii

  • QSS actualizat, sistem de control electronic avansat
  • Motor de 998 cc şi 200 PS, cu 4 cilindri şi arbore cotit cu manetoane decalate la 90°
  • Chiulasă de compresie înaltă
  • Carcasă inspirată de YZR-M1 MotoGP
  • Admisie de aer de mare volum
  • Şasiu Deltabox din aluminiu, cu ampatament scurt
  • Sistem de suspensii dezvoltat pentru curse
  • Ţeavă de eşapament din titan şi tobă de eşapament de tip „patru în unu”
  • ABS cu sistem unificat de frânare
  • Controlul ridicării roţii din faţă şi controlul demarării
  • Roţi din magneziu, rezervor de combustibil din aluminiu
  • Tablou de bord LCD Thin Film Transistor (TFT - tranzistor cu peliculă subţire)

Imagini

Caracteristici

Motor de 200 PS cu arbore cotit cu manetoane decalate la 90°, dezvoltat pe baza modelului M1

Motor de 200 PS cu arbore cotit cu manetoane decalate la 90°, dezvoltat pe baza modelului M1

Modelul R1 este propulsat de un motor de 998 cc, cu 4 cilindri, 4 supape şi arbore cotit cu manetoane decalate la 90°, care generează 200 PS fără a utiliza pistoane de presurizare a aerului. Derivat din modelul nostru premiat YZR-M1 MotoGP, arborele cotit cu manetoane decalate la 90° asigură o ordine de aprindere neuniformă de 270° - 180° - 90° - 180° ce generează un cuplu liniar înalt.

Chiulasă de înaltă compresie şi componente interne uşoare

Chiulasă de înaltă compresie şi componente interne uşoare

Pentru a obţine performanţe optime, motorul utilizează o chiulasă 13:1 de înaltă compresie, ce include o cameră de ardere în formă de prismă cu supape de admisie şi evacuare de diametru mare. Şi, pentru a oferi instantaneu un nivel înalt de putere şi cuplu liniar, modelul R1 este echipat cu biele din titan şi pistoane din aluminiu forjat.

Admisie de aer de mare volum

Admisie de aer de mare volum

Pentru o eficienţă optimă a admisiei, intrarea centrală de aer, similară cu cea a modelului YZR-M1, alimentează o cutie de vânt de mare capacitate, de 10,5 litri. Aerul din exterior este introdus forţat în pâlniile de control electronic al admisiei Yamaha (Yamaha Chip Controlled Intake – YCC-I), care îşi reglează lungimea în funcţie de turaţie motorului pentru a oferi caracteristici optime de putere şi un nivel înalt de performanţă aflată la dispoziţia pilotului.

Ţeavă de eşapament din titan şi tobă de eşapament de tip „patru în unu”

Ţeavă de eşapament din titan şi tobă de eşapament de tip „patru în unu”

Pentru putere maximă şi un cuplu liniar puternic, motorul cu arbore cotit având manetoanele decalate la 90° este echipat cu un sistem de eşapament uşor, de tip 4-2-1. Supapa de evacuare controlată de un servomotor reglează debitul de gaz pentru a asigura reacţii mai rapide şi o putere superioară a motorului, în timp ce toba de eşapament compactă, de tip „patru în unu”, contribuie la centralizarea masei şi emite o semnătură sonoră unică.

Şasiu Deltabox compact

Şasiu Deltabox compact

Şasiul Deltabox din aluminiu include un braţ oscilant structural lung, orientat în sus şi un şasiu spate din magneziu, evidenţiind moştenirea solidă preluată de R1 de la modelul de curse M1. Şasiul cu ampatament scurt, de 1.405 mm, şi greutatea la plin redusă a modelului R1, de numai 199 kg, oferă motocicletei un nivel înalt de agilitate şi sensibilitate pentru performanţe excelente în timpul curselor.

Carcasă inspirată de YZR-M1

Carcasă inspirată de YZR-M1

Cu admisia forţată de aer situată în poziţie centrală, parbrizul înalt şi poziţia joasă a farurilor, carena faţă aerodinamică a modelului R1 aminteşte fără echivoc de silueta modelului M1. Farurile compacte cu LED-uri sunt „ascunse” de o parte şi de alta a admisiei de aer, evidenţiind ADN-ul de motocicletă de curse, în timp ce luminile de poziţie gemene cu LED-uri oferă acestei supermotociclete un aspect cu adevărat unic.

Suspensii dezvoltate pentru curse

Suspensii dezvoltate pentru curse

Furca KYB de 43 mm, complet reglabilă, utilizează o punte faţă de diametru mare, de 25 mm, pentru o senzaţie de soliditate, în timp ce raportul echilibrat cu grijă dintre axul pivotului, axul pinionului de distribuţie şi lungimea braţului oscilant oferă performanţe stabile, precise şi eficiente de manevrare în timpul accelerării, frânării şi virajelor.

ABS cu sistem unificat de frânare

ABS cu sistem unificat de frânare

Discurile faţă duble de 320 mm şi etrierele monobloc ale modelului R1, la care se adaugă discul spate de 220 mm, sunt echipate cu un sistem ABS (sistem de frânare antiblocare) foarte sofisticat, sensibil la înclinare, precum şi cu sistemul unificat de frânare Yamaha care permite pilotului să obţină un nivel înalt de control în diferite situaţii de trafic rutier sau de pe pista de curse.

Specificatii Tehnice

Engine

Engine type

liquid-cooled, 4-stroke, DOHC, forward-inclined parallel 4-cylinder, 4-valves

Displacement

998cc

Bore x stroke

79.0 mm x 50.9 mm

Compression ratio

13.0 : 1

Maximum power

147.1 kW (200.0PS) @ 13,500 rpm

Maximum Torque

112.4 Nm (11.5 kg-m) @ 11,500 rpm

Lubrication system

Wet sump

Clutch Type

Wet, Multiple Disc

Carburettor

Fuel Injection

Ignition system

TCI (digital)

Starter system

Electric

Transmission system

Constant Mesh, 6-speed

Final transmission

Chain

Chassis

Frame

Aluminium Deltabox

Front suspension system

Telescopic forks, Ø 43 mm

Front travel

120 mm

Caster Angle

24º

Trail

102 mm

Rear suspension system

Swingarm, (link suspension)

Rear Travel

120 mm

Front brake

Hydraulic dual disc, Ø 320 mm

Rear brake

Hydraulic single disc, Ø 220 mm

Front tyre

120/70 ZR17M/C (58W)

Rear tyre

190/55 ZR17M/C (75W)

Dimensions

Overall length

2,055 mm

Overall width

690 mm

Overall height

1,150 mm

Seat height

855 mm

Wheel base

1,405 mm

Minimum ground clearance

130 mm

Wet weight (including full oil and fuel tank)

199 kg

Fuel tank capacity

17 litres

Oil tank capacity

3.9 litres

Accesorii

  • Full System Evolution Muffler / 90798-33311-00

    Full System Evolution Muffler

  • Full System Racing Muffler / 90798-33311-10

    Full System Racing Muffler

  • Link Pipe / 90798-33310-00

    Link Pipe

  • Full System Evolution Titanium Muffler / 90798-33312-00

    Full System Evolution Titanium Muffler

  • Rear Axle Protection Kit / 2CR-FRAXP-00-00

    Rear Axle Protection Kit

  • Billet Racing Cover Kit R1 One / 2CR-FRCVK-00-00

    Billet Racing Cover Kit R1 One

  • Billet Racing Cover Kit R1 Two / 2CR-FRCVK-10-00

    Billet Racing Cover Kit R1 Two

  • Billet Chain Adjuster / 2CR-FCHAD-J0-00

    Billet Chain Adjuster

  • Front Axle Protection Kit / 2CR-FFAXP-00-00

    Front Axle Protection Kit

  • Communication Control Unit (CCU) Kit / CCU-KITR1-00-00

    Communication Control Unit (CCU) Kit

  • Sprint Screen / 2CR-261C0-00-00

    Sprint Screen

  • Endurance Screen / 2CR-F83J0-10-00

    Endurance Screen

  • Billet Rear Stand Hooks / 2CR-F71A0-00-00

    Billet Rear Stand Hooks

  • Rear Seat Cover / 2CR-247F0-00-00

    Rear Seat Cover

  • Billet Clutch Lever / 2CR-FCLLV-00-00

    Billet Clutch Lever

  • Billet Engine Oil Filler Cap / 2CR-FEGFC-00-00

    Billet Engine Oil Filler Cap

  • Billet Front Brake Lever / 2CR-FFBRL-00-00

    Billet Front Brake Lever

  • Billet Foot Pedals Adjuster Kit / 2CR-FRSET-00-00

    Billet Foot Pedals Adjuster Kit

  • Billet Foot Pegs Passenger / 2CR-FPPEG-00-00

    Billet Foot Pegs Passenger

  • Front Brake Lever Remote Control Kit / 2CR-FRMCT-00-00

    Front Brake Lever Remote Control Kit

  • Billet Foot Pegs Rider / 2CR-FRPEG-00-00

    Billet Foot Pegs Rider

  • Side Stand Extension Kit / 2CR-FSTEX-00-00

    Side Stand Extension Kit

  • Licence Plate Holder / 2CR-FLPH0-00-00

    Licence Plate Holder

  • Rear View Mirrors Extension Kit / 2CR-FRVME-X0-00

    Rear View Mirrors Extension Kit

  • Full Radiator Cover / B67-FRADC-00-00

    Full Radiator Cover

  • Tank Bag Sport / YME-FTBAG-SP-00

    Tank Bag Sport

  • Rear Seat Bag / YME-REARB-AG-00

    Rear Seat Bag

  • Tank Bag Mount Ring Adaptor Kit / 2CR-FTBRG-00-00

    Tank Bag Mount Ring Adaptor Kit

  • LED Flashers / YME-W0789-00-00

    LED Flashers

  • LED Flashers Plus Rear / YME-FLB2R-00-00

    LED Flashers Plus Rear

  • Billet Clutch Lever Guard / 2CR-FCLLV-P0-00

    Billet Clutch Lever Guard

  • Billet L/H Crankcase Protector / 2CR-FCRCP-00-00

    Billet L/H Crankcase Protector

  • Billet Front Brake Lever Guard / 2CR-FFBRP-00-00

    Billet Front Brake Lever Guard

  • Billet R/H Crankcase Protector / 2CR-FRCCP-10-00

    Billet R/H Crankcase Protector

  • Side Protectors / 2CR-211D0-00-00

    Side Protectors

  • Chain Guard / 2CR-FCHNC-00-00

    Chain Guard

  • Tank Pad / 2CR-FTPAD-00-00

    Tank Pad

  • Yamaha Safety Wire Plier / MTS-TLSKT-01-05

    Yamaha Safety Wire Plier

  • Yamaha Safety Wire / MTS-TLSKT-01-06

    Yamaha Safety Wire

  • Racing Rear Stand / 2CR-FRRST-00-00

Video

Comentarii