Noutati


Yamaha YZ250F: reinnoita din temelii, mai puternica, mai sofisticata din punct de vedere tehnic!

Pentru 2019, Yamaha YZ250F se prezinta cu un propulsor absolut nou, starter electric, o noua chiulasa, un nou piston, arbore cu came, geometrie, un ambreiaj cu diametru mai mare si nu doar, toate aceste rafinamente tehnicie lucrand pentru a livra mai multa putere la turatii medii si inalte! Cadrul a fost complet reinnoit si el, pozitia motorului fiind optimizata, imbunatandindu-se astfel rigiditatea, dar si echilibrul, in beneficiul comportamentului pe viraje si a tractiunii. Forma motocicletei si ergonomia postului de pilotaj au fost si ele imbunatatite, pentru o senzatie mai compacta si pentru a “lega” pilotul de motocicleta. Nu in ultimul rand, suspensiile KYB cu toata partea interna revizuita ofera un echilibru optim intre comfort si performante.

Totodata, modelul 2019 al YZ250F vine echipat standard cu o unitate de comunicatie, prin care pilotii se pot conecta wireless la motocicleta, prin intermediul unui smartphone si a Yamaha Power Tuner app.

Aruncand o privire mai detaliata asupra motorului, remarcam rafinarea designului cu cilindrul inclinat catre inapoi. Porturile de admisie si evacuare sunt simetrice, carburantul trece prin corpuri de acceleratie de 44 mm, mai usoare, cu noi injectoare Denso, cu 12 orificii, compresia a fost marita, frictiunea redusa, iar materialele sunt si mai rezistente. Rezultatul? Mai multa putere si caracter “user friendly”, dar si fiabilitate! Transmisia beneficiaza de aceleasi rapoarte ca si modelele precedente, dar este produsa dintr.un nou aliaj, care o face mai rezistenta la socuri si datorita acestui fapt, dintii angrenajelor au putut fi turnati la dimensiuni mai mici, reducandu-se greutatea si obtinandu-se un design mai compact, in conditiile in care placile de frictiune ale ambreiajului sunt acum mai groase cu 1.6 mm, un alt efect fiind aparitia posibilitatii pentru a se elimina una dintre ele, numarul placilor reducandu-se acum la doar opt.

Economiile realizate la capitolul spatiu au permis crestea in dimensiuni a radiatoarelor si o mai buna pozitionare a lor, iar designul liniei de evacuare permite o si mai buna centralizare a maselor. YZ250F este si prima motocicleta de motocross din lume care poate fi “tunata” cu ajutorului unui smartphone, gratie aplicatiei Yamaha Power Tuner, putandu-se alege profilul optim de functionare pentru fiecare circuit: amestecul aer/carburant, timpii de aprindere dar si inregistra informatii din timpul cursei si monitoriza temperatura lichidului de racire, presiunea aerului, tensiunea bateriei, numarul de ore de rulaj, etc. Aceasta aplicatie, lansata odata cu modelul actual al YZ450F permite si schimbarea datelor in cadrul echipei sau intre rideri, facilitand comunicarea si evolutia in cadrul acelorasi structuri sportive.

Doua moduri de functionare a motorului sunt puse la dispozitia riderului, care trebuie doar sa apase un puton, la fel ca si pentru starterul electric, sistemul avand o greutate minima. Inaltimea seii a fost redusa cu 8 mm in partea din fata si 20 mm in cea din spate, imbunatatindu-se manevrabilitatea, iar in ceea ce priveste furca, pistoanele sunt mai mari, lagarele au fost redesenate, arcurile reduse in greutate si capacitatea rezervoarelor crescuta cu 30 de cmc pentru ca furca sa ofere performante constante in timpul manselor mai lungi. Profilul jantelor EXCEL a fost restudiat prin simulari computerizate pentru a se renunta la cat mai multa masa nesuspendata, dar si pentru a se mentine rigiditatea si feedback-ul, rotile fiind capabile sa transmita mai multa “informatie” pilotului in timpul accelerarii.

 


264

Comentarii