Noutati


Atentie, enduristi! Yamaha WR450F 2019 a fost complet reinnoita pentru 2019!

Complet innoita pentru 2019, WR450F sarbatoreste 20 de ani de productie de motoare de enduro in patru timpi de catre Yamaha, fiind mai puternica, mai versatila si mai manevrabila. Aceasta Yamaha este mai rapida, mai supla si mai usoara decat pana acum, chiar daca isi pastreaza intacte trasaturile care au facut-o una dintre cele mai populare motociclete de enduro de 450 cmc din lume si anume stabilitatea, fiabilitatea si performantele la viteze mari. In 20 de ani, aceasta motocicleta si-a construit o reputatie pentru puterea liniara si tractiunea pe care o ofera, dar si pentru robustete, aceasta fiind explicatia pentru faptul ca WR450F atrage atat amatori care merg tare pe forestiere dar si piloti profesionisti. Din 1998, capacitatea cilindrica a motoarelor WR-F a crescut de la 400 cmc la 426, pentru ca ultima generatie sa se bucure de propulsorul cu cilindru inclinat spre posterior, de 450 cmc.

Daca ne indreptam privirea spre lumea curselor, Jamie McCanney (E1) si Löic Larrieu (E2) s-au luptat pentru primele locuri in Campionatul Mondial de Enduro, cel din urma reusind si o senzationala victorie la ISDE, iar in acest an, Adrien Van Beveren a condus la general in Dakar, reusind si o victorie de etapa cu WR450F. Noua WR450F este echipata cu un sofisticat cilindru inclinat posterior derivat din crosserul de uzina YZ450F si completat cu admisie si evacuare gandite pentru enduro, injectie de combustibil si harti pentru aprindere.

Puterea produsa este liniara, cu un spectru larg, utilizabila, astfel incat timpii inregistrati pe probele speciale ale curselor de enduro sa fie cei castigatori. Controlul acceleratiei se face cu mare finete, iar acest lucru, combinat cu sasiul usor si suplu permite pilotului sa mentina un ritm rapid pe perioade indelungate. O alta veste buna este ca si aceasta motocicleta Yamaha poate fi setata prin intermediul aplicatiei Power Tuner, iar un buton pozitionat langa maneta de ambreiaj permite schimbarea modalitatii de livrare a puterii din mers, o alta caracteristica ce face ca WR450F sa poata fi folosit atat de raceri cat si de catre amatori

Si cadrul din aluminiu deriva tot din crosserul YZ450, cu modificari in zona jugului furcii, a rezervorului si a basculei, dar si cu zone de absorbtie mai largi. Pentru capitolul suspensii au fost preferate o furca KYB® cu camere separate pentru aer si ulei, recunoscuta ca fiind una dintre cele mai bune alegeri posibile pentru o motocicleta de off-road, in timp ce amortizorul se bazeaza pe cel al crosserului YZ450F, cu setari specifice pentru enduro, fiind cu 350 de grame mai usor decat modelul actual si in acelasi timp mai rezistent la uzura, capacitatea rezervorului fiind crescuta cu 30 cmc. Si capacitatea rezervorului de benzina a fost crescuta la aproape 8 litri, gratie extinderii sectiunii inferioare a rezervorului catre centrul motocicletei, ceea ce imbunatateste si centralizarea maselor.

Cunoscatorii acestei motociclete vor aprecia cat de diferit arata noul WR450F, gratie noilor plastice, a farului, a radiatoarelor mai compacte, creeandu-se un look ce sugereaza si mai bine agilitatea si viteza. Scutul motorului este si mai mare, protejand si pumpa de apa, furtunele si cadrul, nepermitand acumularea de nisip sau pamant, impiedicand astfel ingreunarea motocicletei in teren noroios Filtrul de aer poate fi inlocuit fara a fi nevoie de scule, ambreiajul este mai robust dar mai sensitiv in acelasti timp, iar cutia de viteze in cinci trepte este maleabila, permitand abordarea atat a sectiunilor lente si tehncie cat si a drumurilor forestiere rapide. Nu in ultimul rand, saua este cu 2 centimetri mai ingusta in sectiunea centrala, fiind si usor coborata pentru a facilita pozitionarea pilotului la accelerari, viraje sau franari.

 

 


216

Comentarii