Noutati


Noua YZF-R125: motocicleta de incepatori? Mai gandeste-te odata!

In urma cu exact 20 de ani, prima Yamaha YZF-R1 schimba fata nisei supersportivelor, pavand calea catre dezvoltarea unei intregi game, care acum este una dintre cele mai complete de pe piata moto, acoperind segmentul 1.000 cmc – 125 cmc. Cei care cauta performanta atat pe pistele de concurs cat si pe strada, pot sa fie siguri ca fiecare motocicleta Yamaha din aceasta gama le va oferi o experienta plina de adrenlina. Iar noua YZF-R125 este cea mai avansata motocicleta supersportiva de 125 cmc dezvoltata vreodata de Yamaha, noul ei propulsor oferind o acceleratie mai puternica decat precedentele dar si o banda mai mare de putere, in timp ce noul sasiu se arata a fi chiar si mai stabil si mai agil, pastrand in acelasi timp nota practica, necesara utilizarii si confortului zilnic. Designul este inspirat direct dupa cel al YZF-R1, incluzand si un carenaj si cockpit cu tenta MotoGP!

 na dintre cele mai semnificative imbunatatiri ale motorului este reprezentata de sistemulVariable Valve Actuation  (VVA) care optimizeaza pozitia supapei in functie de turatie. Astfel, deschiderea si inchiderea supapelor de admisie si de evacuare este tot timpul ajustata, ceea ce face ca la turatii mici cuplul sa fie mai puternic, iar la viteze mari, motorul sa traga la fel de exploziv. Sistemul de injectie a fost reproiectat, cu un corp de acceleratie mai mare, care ofera un grad de control mai ridicat, iar sistemul de racire a fost imbunantatit, aparand si un radiator mai usor si mai compact, drept consecinta. Un alt efect al celor descrise mai sus este faptul ca motorul a devenit mai economic si, poate chiar mai important, sunetul oferit de propulsor este si mai placut si mai agresiv.  

Si cadrul tip  Deltabox a fost reproiectat, bucurandu-se de o geometrie optimizata, motocicletele din seria R fiind oricum renumite pentru agilitate. Acest lucru, impreuna cu furca cu diametru de 41 mm ofera o manevrabilitate de invidiat dar si confort si siguranta la viteze mari.  Revizuirea cadrului a impus-o si pe cea a basculei de aluminiu, aceasta componenta fiind scurtata si reducandu-se astfel din masa nesuspendata. Ambreiajul se simte acum mai “usor” de catre pilot, fiind dotat cu un sistem de alunecare controlata, operand precis si prevenind blocarea rotii spate in timpul decelerărilor puternice.  Rezervorul cu o capacitate de 11 litri a fost si el redesenat, fiind usor de demontat pentru operatiile de mentenanta, ofera o priza buna pentru genunchi dar si ajuta pozitionarea pilotului. Chiar si codita primeste un tratament YZF-R1, vizibil gratie stopului LED si a conductelor de aerisire. Ghidonul este inspirat direct dupa racer-ul  YZR-M1, existand chiar si o protectie a manetei de frana, tot in stil MotoGP. Ce mai putem adauga? Bordul cu instrumente LCD ofera un “salut” personalizat riderului atunci cand se pune contactul, existand si un martor luminos ce semnalizeaza necesitatea schimbarii treptei de viteza, statusul sistemului VVA si treapta de viteza in care se ruleaza sau… concureaza, dupa caz. Si, pentru a completa performantele noii motociclete, aceasta este dotata cu un cauciuc140/70-17, care schimba enorm si look-ul,eliminand  masiv din senzatia de motociclete de incepatori, care etichetat din punct de vedere stilistic pana acum clasa 125 cmc.

 

 


161

Comentarii