Noutati


Arai lanseaza la EICMA trei noi casti: Profile V, Urban V si SZ-R VAS!

Noul Profile-V este menit sa ii intampine pe riderii care doresc sa intre in familia Arai, gratulandu-i cu noi niveluri de confort si de protectie. Aceasta casca a fost creata tocmai pentru a usura accesul, prin marirea bazei calotei, oferindu-se insa aceeasi forma rotunda, alaturi de senzatia de protectie ce vine si gratie felului in care se muleaza interiorul castii pe cap. Stilul castii este proaspat si agresiv, nefiind catusi de putin vorba despre un produs “entry level”, intrucat Arai vine cu cateva trasaturi caracteristice. Astfel, pe langa forma rotunda, calota este construita din materialul PB-e-cLc, pentru a aluneca in cazul unui impact si a dispersa forta acestuia, in timp ce isi mentine integritatea, gratie faptului ca ea este completata de o captuseala EPS care absoarbe si disipeaza energia. Profile-V indeplineste standardele ECE 22-05 si desigur, riguroasele cerinte “in house” stabilite de Arai. Nu lipseste nici sistemul Variable Axis System (VAS), cel care permite coborarea pozitiei de montare a vizorului cu 14 mm, pentru a creste rezistenta castii, banda Hyper Ridge care intareste partea inferioara a calotei si un manson de 5 mm la baza, pentru ca aceasta casca sa fie mai usor de pus si de scos de pe cap, stiindu-se ca acei rideri care nu au mai intrat in contact cu o casca Arai, pot avea la inceput o usoara senzatie ca ea intra “prea greu” pe cap. Vizorul este preluat direct de pe castile folosite pentru Formula Unu si este gata sa primeasca un Pinlock, sistemul Pro Shade System si este echipata cu sistemul Facial Contour System, la fel ca si castile Arai high-end, nelipsind nici buzunarele pentru casti audio.

Noul Urban-V este o casca tip open-face,pentru cei care vor sa fie cool, bucurandu-se insa in acelasi timp de un nivel de protectie pe care doar o casca Arai il poate oferi. Practic, aceasta casca reuseste sa fie old school si moderna in acelasi timp, respectand si ea standardele ECE 22-05, fiind produsa din materialul PB-cL – constructie laminata in staturi complex periferice, cu tehnologie F1, utilizandu-se un interior EPS dintr-o singura bucata. Forma rotunda va absoarbe si disipa fortele unui eventual impact, in timp ce casca ramane usoara, cu un centru de greutate coborat, care imbunatateste confortul in cazul turelor lungi. O rasina dezvoltata special uneste straturile laminate, nefiind nevoie decat de putin material, pentru a se pastra o greutate redusa, casca fiind si foarte bine ventilata, gratie unui sistem complex de extractoare de aer. Desigur, interiorul este anti-bacterian, existand mai multe cupe pentru urechi, la dispozitia clientului, pentru a se gasi confortul optim.

 


Ultima nouatate, dar, desigur, nu cea din urma este ARAI SZ-R VAS, o casca cu totul speciala, tot open-face, ce foloseste un design VAS, un vizor revizuit, optiunea montarii unui sistem PRO Shade si tehnologie de aerisire preluata de pe RX-7V, alaturi de un interior revizuit si el, gata sa primeasca casti audio sau ochelari de vedere. Nu trebuie uitat ca primele casti SZ open-face au aparut in mediul urban din Tokio, in 1988, evoluand permanent de atunci. Au fost indragite in special de parizieni si tocmai de aceea, echipa R&D de la Arai s-a deplasat in capitala franceza, pentru a gasi modalitati de implementare a doleantelor publicului local. Iar sistemul VAS, cel despre care spuneam mai sus ca permite o coborare a portului vizorului a fost adoptat si pe aceasta casca, cu toate beneficiile sale, in ce priveste rotunjirea formei. Punctele de contact ale interiorului au fost redistribuite pentru un plus de confort, obrajii pilotului bucuandu-se acum de o sustinere mai ferma, pastrandu-se optiunea de a desprinde un strat de 5 mm, in functie de ce simte proprietarul sau proprietara, alaturi de un canal subtire pentru eventualii ochelari de vedere. In zona obrajilor, materialul este rezistent la apa, chiar daca e vorba de o casca open-face, e neplacut ca partile interioare sa se simte umede, in caz de conditii nefavorabile, fiind redus in acelasi timp si zgomotul vantului.


88

Comentarii