• Ténéré 700 Rally Edition
    Yamaha Ténéré 700 Rally Edition

    Când a avut loc primul raliu Dakar, în 1979, acesta a oferit modelului Yamaha XT șansa de a-și demonstra calitățile în cea mai dură cursă din lume. Piloții de XT au câștigat acest eveniment legendar în 79 și 80 și au inspirat dezvoltarea modelului original Ténéré în 1983 – motocicleta emblematică de aventură de la Yamaha, care a schimbat lumea motociclismului.

  • Ténéré 700 Rally Edition
    Yamaha Ténéré 700 Rally Edition

    Când a avut loc primul raliu Dakar, în 1979, acesta a oferit modelului Yamaha XT șansa de a-și demonstra calitățile în cea mai dură cursă din lume. Piloții de XT au câștigat acest eveniment legendar în 79 și 80 și au inspirat dezvoltarea modelului original Ténéré în 1983 – motocicleta emblematică de aventură de la Yamaha, care a schimbat lumea motociclismului.




Model: 2020 | Pret: 11,690 €

Culori disponibile

Oferta leasing persoane juridice Contacteaza-ne Disponibilitate test-drive

Yamaha Ténéré 700 Rally Edition: Pilotează legenda

Pilotează legenda

După 40 de ani, Yamaha Ténéré 700 captează imaginația unei noi generații de piloți care vor să descopere ce se întâmplă la orizont. Iar pentru 2020, noua ediție exclusivă Yamaha Ténéré 700 Rally Edition beneficiază de culori de raliu retro și specificații standard îmbunătățite.

Dispunând de însemne de curse cu albastru/galben, grafică speedblock și jante aurii, Ténéré 700 Rally Edition aduce un omagiu motocicletelor de uzină pilotate de eroii de la Dakar, Jean-Claude Olivier și Serge Bacou. Cu componentele sale premium și ADN-ul pur de Ténéré, aceasta este motocicleta supremă de aventură din categoria mijlocie de la Yamaha.

Emblematice culori de sorginte Dakar, protecţie suplimentară şi specificaţii superioare calitativ

Încă de la lansare, Ténéré 700 s-a poziţionat rapid în postura de motocicletă de dimensiuni medii destinată aventurii, cu cele mai mari vânzări din Europa. - având peste 8000 de unităţi vândute până în prezent. O combinaţie între performanţele unui motor cu personalitate şi cuplu generos, o remarcabilă versatilitate universală şi un nivel ridicat de confort pe distanţe lungi, Ténéré 700 se dovedeşte a fi un succes remarcabil. 

Legenda Ténéré a început să se depene încă de la apariţia în anul 1983 a primei motociclete Yamaha destinate aventurii, iar cu istoricele sale nuanţe de albastru şi galben şi cu Yamaha Speedblock de culoare neagră, noua Ténéré 700 Rally Edition sărbătoreşte realizările eroilor Yamaha de la Dakar şi vehiculele acestora, dintr-o eră apusă de mult timp. Aceste culori speciale sunt exclusive pentru noul Rally Edition, care devine astfel o motocicletă extrem de dorită şi o ţintă a colecţionarilor pentru fiecare pilot care apreciază statutul emblematic al motocicletei Ténéré originale şi rolul pe care aceasta l-a jucat la Dakar şi la multe alte evenimente de raliu. În afara culorilor speciale, această motocicletă premium destinată aventurii dispune de specificaţii standard superioare şi este prevăzută cu o gamă de componente cu greutate redusă, care oferă un grad mai ridicat de protecţie şi asigură o experienţă mai dinamică de pilotaj la raliu. 

Naşterea legendei Ténéré

Cu numele împrumutat de la întinsa câmpie nisipoasă din sudul deşertului saharian, care se întinde din nord-estul Nigerului până în vestul Ciadului, Ténéré îşi are începuturile tocmai în anul 1976, când Yamaha şi-a lansat prima motocicletă cu motor în 4 timpi, de mare capacitate, pentru o persoană - legendara XT500. Rezistentă, estetică şi de o duritate unică, această motocicletă stil enduro, cu dublă destinaţie, a reprezentat imediat un succes de vânzări în Europa şi a devenit unul dintre modelele cu cele mai mari vânzări ale companiei, timp de mulţi ani. 

XT şi Dakar 

Poate că partea cea mai semnificativă a remarcabilei poveşti a modelului XT500 este rolul său pe scena în rapidă dezvoltare a raliurilor. Francezul Thierry Sabine a fost un om care a visat să facă adevărata aventură accesibilă fiecărui pilot şi care şi-a dat seama că motocicletele enduro cu dublă destinaţie, precum modelul XT, pot deschide o eră complet nouă în pilotajul off-road. Sabine şi-a propus să creeze provocarea supremă de off-road, iar visul său a devenit realitate în luna decembrie 1978, când 182 de vehicule s-au adunat în Place du Trocadéro din Paris pentru startul primei ediţii a Raliului Paris-Dakar. Printre vehiculele pe două roţi se numărau şi numeroase modele Yamaha, iar cu structura sa rezistentă, şasiul de off-road şi motorul dur, cu cuplu mare, XT500 s-a dovedit a fi motocicleta ideală pentru acest eveniment cu un parcurs de 10.000 km, care era pe cale să schimbe în atât de multe moduri lumea motociclismului în deceniile următoare. Piloţii Yamaha Cyril Neveu şi Gilles Comte au scris istorie, ocupând primul şi al doilea loc în clasamentul general la ediţia inaugurală a raliului Paris-Dakar, iar anul 1980 a fost martorul unei alte victorii a lui Neveu pe Yamaha, piloţii Yamaha XT ocupând, de asemenea, locurile 2, 3 şi 4 în clasamentul general. Cu statutul de legendă asigurat, XT500 a devenit în continuare una dintre motocicletele cu cele mai mari vânzări din Europa, cu un număr enorm de adepţi loiali, pregătind scena pentru dezvoltarea unei noi generaţii de motociclete Yamaha destinate aventurii, care să-i ofere fiecărui pilot ocazia de a pleca în călătoria vieţii sale. 

Primul Ténéré 

Prevăzută cu un rezervor de combustibil de mare capacitate, cu furci de cursă lungă, cu frână faţă cu disc şi cu sistem de suspensie spate tip Monocross cu monoamortizor, modelul XT600Z Ténéré din anul 1983 a fost prima motocicletă Yamaha destinată aventurii de producţie special concepută, care a dus la un nou nivel performanţele gamei XT. Similar cu modelul original XT500, noul XT600Z avea să-şi demonstreze abilitatea de a se descurca în cele mai extreme condiţii în Raliul Paris-Dakar, iar performanţele sale remarcabile au contribuit la recordul fără egal deţinut de Yamaha: 18 locuri pe podium în primele 6 ediţii ale evenimentului. 

Eroii Yamaha de la Dakar 

Anul 1983 s-a dovedit a fi, de asemenea, anul în care Raliul Paris-Dakar şi-a confirmat înfricoşătoarea reputaţie de eveniment extrem din lumea moto - peste 40 dintre concurenţi pierzându-se în deşert timp de până la 4 zile şi 75% dintre piloţi neterminând cursa. La bordul noii XT600Z Ténéré, piloţii Serge Bacou şi Jean-Claude Olivier de la echipa Sonauto Yamaha au ocupat locurile 5, respectiv 7, o performanţă fantastică atât pentru piloţi, cât şi pentru noua motocicletă. Ulterior, Olivier a ocupat un impresionant loc 6 în anul 1984, iar colegul său de echipă Bacou a terminat al 9-lea pe motocicletele lor de curse Ténéré de un albastru distinctiv, iar prin aceste performanţe au devenit parte integrantă din istoria celui mai faimos raliu din lume şi şi-au dobândit amândoi statutul legendar de cei mai talentaţi şi mai charismatici piloţi de raliu ai timpului lor. Cunoscut tuturor ca „JCO", Jean-Claude Olivier nu a fost numai una dintre cele mai mari personalităţi ale raliului Paris-Dakar - a fost, de asemenea CEO-ul Yamaha Motor France! JCO nu a fost numai unul dintre cei mai duri şi mai hotărâţi piloţi de curse, ci şi un om de afaceri vizionar, care a transformat Yamaha în marca nr. 1 în Franţa. JCO a jucat un rol cheie în transformarea Ténéré într-unul dintre cele mai de succes, legendare şi rezistente modele - iar culorile istorice ale Ténéré 700 Rally Edition sunt un omagiu potrivit adus lui şi celorlalţi eroi de la Dakar. 

Culori de raliu moştenite 

Lansat în anul 2019, modelul Ténéré 700 este rezultatul unuia dintre cele mai intensive programe de dezvoltare Yamaha, în cadrul căruia au fost implicaţi unii dintre cei mai importanţi piloţi de raliu, care au testat şi au evaluat prototipurile, pe o gamă variată de terenuri din întreaga lume. Cu un şasiu compact şi agil şi cu un motor CP2 de 689cc, care are personalitate şi un cuplu generos, această motocicletă de dimensiuni medii, destinată aventurii, cu vânzări excelente, are capacitatea de a oferi performanţe off road palpitante, alături de un confort excepţional pe distanţe lungi pe autostradă. Asamblată cu mândrie în Franţa de o echipă dedicată, în paralel cu Ténéré 700, noua Ténéré 700 Rally Edition dispune de o caroserie specială, în culorile albastru şi galben, care reprezintă un omagiu adus motocicletelor de curse Yamaha conduse de JCO şi de Serge Bacou în ediţiile 1983 şi 1984 ale raliului Paris-Dakar. Iubitorii de motociclete Yamaha vor recunoaşte designul emblematic al modelului XT600Z din anul 1983. Grafica Yamaha Speedblock de culoare neagră accentuează aspectul istoric, ceea ce reprezintă un tribut autentic adus oamenilor şi maşinilor lor, care au inspirat un număr atât de mare de piloţi să treacă de linia orizontului în căutare de noi aventuri şi de amintiri de neuitat. 

Protecţie mărită 

Ténéré 700 Rally Edition dispune de specificaţii de top oferite ca standard şi este prevăzută cu un număr de componente care oferă niveluri crescute de protecţie a şasiului în situaţii de deplasare off-road. Produs din aluminiu cu grosimea de 4 mm, scutul de protecţie pentru condiţii dificile oferă un nivel ridicat de protecţie motorului şi tuburilor inferioare ale şasiului, dispunând şi de un punct de montaj pentru trusa de scule. De asemenea, modelul este prevăzut cu o protecţie de aluminiu pentru radiator concepută să împiedice pătrunderea de beţe sau de pietre mici - iar apărătoarea de lanţ din aluminiu prelucrată cu laser accentuează stilul premium al acestui model ediţie specială.

Şa de raliu 

Şaua de raliu monobloc exclusivistă oferă o poziţie de pilotaj cu 20 mm mai înaltă, ajungând la 895 mm, ceea ce permite corpului să adopte o poziţie mai dreaptă, care facilitează tranziţia de la şedere la statul în picioare pe suporturile pentru picioare la deplasarea off-road. Construcţia sa cu două materiale oferă o senzaţie şi un finisaj de înaltă calitate, iar sigla albă Yamaha completează culorile emblematice ale unei moşteniri legendare. 

Eşapament tip slip-on Akrapovič

Motorul CP2 de 689cc CP2 este prevăzut cu un eşapament tip slip-on Akrapovič care emite un sunet puternic, profund şi gutural, care completează senzaţia de cuplu generos la accelerare. Acest model cu greutate redusă, de calitate superioară, este prevăzut cu scuturi termice din carbon, care contribuie la senzaţia globală de calitate. 

Semnalizatoare cu LED 

Semnalizatoarele uşoare şi compacte cu LED, amplasate în faţă şi în spate, oferă un aspect modern şi elegant şi contribuie la un aspect mai accentuat şi mai rezistent al acestei motociclete cu specificaţii de top, destinate aventurii. 

Plăcuţe pentru aderenţă 

Plăcuţele speciale din cauciuc pentru aderenţă sunt livrate ca standard pe modelul Rally Edition, fiind proiectate pentru a asigura o priză mai bună a genunchilor şi a părţii interne a coapselor în timpul accelerării, ceea ce-i permite pilotului să exercite un control optim. 

Mânere de ghidon pentru off-road 

Pentru a sublinia capacităţile autentice de off-road ale modelului, ghidonul este prevăzut cu mânere pentru off-road, care oferă un grad ridicat de încredere la deplasarea pe soluri cu praf sau cu noroi. 

Caracteristici ale modelului Ténéré 700 Rally Edition

• Culori moştenite emblematice, influenţate de istorica motocicletă de curse din raliul Paris-Dakar
• Senzaţie de raliu îmbunătăţită, datorită şeii de raliu, plăcuţelor pentru aderenţă montate pe rezervor şi mânerelor pentru off-road
• Eşapamentul uşor de tip slip-on Akrapovič oferă un sunet puternic, profund, gutural
• Protecţie suplimentară asigurată de scutul de protecţie pentru condiţii dificile, de protecţia radiatorului şi de apărătoarea pentru lanţ
• Semnalizatoare durabile şi moderne cu LED faţă şi spate
• Motor CP2 de 689cc în 4 timpi, cu personalitate, care oferă niveluri ridicate de cuplu liniar
• Cadru din oţel tubular, cu ramă dublă, uşor şi durabil
• Caroserie suplă, compactă şi ergonomică
• Parte frontală agresivă inspirată din raliuri, cu 4 faruri cu LED
• Suspensie faţă şi spate reglabilă, de cursă lungă
• Roţi cu spiţe de 21/18 inch, rezistente şi uşoare, cu pneuri pentru aventură
• ABS comutabil, pentru reglare din mers

  • Culori retro de raliu
  • Șa de raliu dedicată
  • Eșapament tip slip-on Akrapovič
  • Scut de protecție pentru utilizare intensă
  • Protecție radiator
  • Apărătoare de lanț
  • Semnalizatoare cu LED
  • Prize aderente
  • Ghidoane pentru de teren accidentat
  • Motor CP2 de 689 cm3 în 4 timpi, cu cuplu ridicat
  • Cadru din oțel tubular, ușor, cu ramă dublă
  • Caroserie şi şa subţiri, compacte şi ergonomice

Specificatii tehnice

Motor

Tip motor
Răcit cu lichid, 4 timpi, 4-supape, DOHC, 2-cilindri
Capacitate cilindrică
689 cm³
Alezaj X Cursă
80,0 mm x 68,6 mm
Compresie
11.5:1
Putere maximă
54,0 kW@9000 rot/min
Varianta cu putere limitată
35.0kW
Cuplu maxim
68,0 Nm@6500 rot/min
Sistem de ungere
Carter umed
Tip ambreiaj
Umed, Disc multiplu
Sistem de aprindere
Electric
Sistem de transmisie
Angrenaj constant, 6-viteze
Transmisie finală
Lanţ
Carburator
Injecţie de carburant

Sasiu

Cadru
Ţeava tubulara din oţel, Balansier dublu
Sistem suspensie faţă
Furcă telescopică inversată
Sistem suspensie spate
Basculă, (suspensie tip braţ)
Cursă faţă
210 mm
Cursă spate
200 mm
Frână faţă
Disc dublu hidraulic, Ø 282 mm
Frână spate
Disc simplu hidraulic, Ø 245 mm
Anvelopă faţă
90/90 R21 M/C 54V M+S - Roţi cu spiţe, cu anvelope Pirelli Scorpion Rally STR
Anvelopă spate
150/70 R18 M/C 70V M+S - Roţi cu spiţe, cu anvelope Pirelli Scorpion Rally STR

Dimensiuni

Lungime totală
2.370 mm
Lăţime totală
910 mm
Înălţime totală
1.455 mm
Înălţimea scaunelor
875 mm
Baza roţilor
1.595 mm
Gardă minimă la sol
240 mm
Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei)
204 kg
Capacitate rezervor carburant
16 L

Galerie imagini

Nu raspundem de erori de afisaj. Preturile exacte ale produselor vor fi confirmate prin oferta trimisa pe email.
Imaginile produselor sunt cu titlu de prezentare si pot prezenta accesorii sau elemente de design care pot varia fara notificare prealabila in functie de schimbarile aduse de producator sau zona de comercializare. Va stam la dispozitie pentru orice informatii legate de acest produs.

Prezentare Video

Viziteaza magazinul nostru online cu peste 3500 de produse pentru tine si motocicleta ta.
BikerShop by Dual Motors

BikerShop by Dual Motors