Yamaha R9 35 kW: O nouă generație de Supersport
R9 preia tehnologia dovedită, derivată din cea pentru curse, și o combină cu apreciata platformă de motor în trei cilindri care a revoluționat marca Yamaha în ultimul deceniu. Combinația dintre acest motor faimos, cu cuplu ridicat, și manevrabilitatea renumită, cu precizie de curse, a Yamaha creează un model Supersport perfect echilibrat, demn de statutul său de emblemă a seriei R.
Păstrând multe dintre caracteristicile de design inspirate de MotoGP, care au devenit sinonime cu modelele Supersport de la Yamaha, R9 progresul așteptat de la o nouă generație, în timp ce suspensia de nivel R1 și frânele față Brembo oferă nivelurile de precizie, manevrabilitate și agilitate pentru care gama Supersport de la Yamaha este renumită.
Mai multe detaliiSpecificatii tehnice
Motor
Tip motor |
4 timpi, Răcit cu lichid, DOHC, 4-supape, 3-cilindri |
Capacitate cilindrică |
890 cmc |
Alezaj X Cursă |
78,0 mm × 62,1 mm |
Compresie |
11,5 : 1 |
Putere maximă |
Versiune A2 restricționată – 35,0 kW (47,6 PS) la 6.000 rpm Versiune A2 nerestricționată – 70,0 kW (95,2 PS) la 9.000 rpm |
Cuplu maxim |
93,0 N・m (9,5 kgf・m)/7000 rpm |
Sistem de ungere |
Carter umed |
Tip ambreiaj |
Umed, Disc multiplu |
Sistem de aprindere |
TCI |
Sistem de aprindere |
Electric |
Sistem de transmisie |
Angrenaj constant, 6-viteze |
Transmisie finală |
Lanţ |
Carburator |
Injecţie de carburant |
Sasiu
Cadru |
Diamant |
Unghi rolă de direcţie |
22°35′ |
Traseu |
94 mm |
Sistem suspensie faţă |
Furcă telescopică, Ø 43 mm |
Sistem suspensie spate |
suspensie de legătură, Basculă |
Cursă faţă |
120 mm |
Cursă spate |
118 mm |
Frână faţă |
Frână hidraulică cu disc dublu, Ø 320 mm |
Frână spate |
Frână hidraulică cu disc simplu, Ø 220 mm |
Anvelopă faţă |
120/70ZR17M/C (58W) fără cameră |
Anvelopă spate |
180/55ZR17M/C (73W) fără cameră |
Dimensiuni
Lungime totală |
2.070 mm |
Lăţime totală |
705 mm |
Înălţime totală |
1.180 mm |
Înălţimea scaunelor |
830 mm |
Baza roţilor |
1.420 mm |
Gardă minimă la sol |
140 mm |
Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei) |
195 kg |
Capacitate rezervor carburant |
14 l |
Capacitate rezervor ulei |
3,50 l |
Caracteristici
Motor CP3 de 890 cmc, răcit cu lichid, în 4 timpi și 3 cilindri
R9 este propulsat de premiatul motor Yamaha CP3, de 890 cmc, în trei cilindri, DOHC, cu 4 supape pe cilindru, răcit cu lichid și cu injecție de combustibil. Alezaj și cursă de 78 mm x 62 mm și 11,5: Raportul de compresie oferă atât cuplu excelent, cât și putere amplă, care, împreună cu controlul fin oferit de controlul electronic al accelerației Yamaha (YCCT), oferă performanțe optime atât pe pistă, cât și pe șosea. Raportul final, sincronizarea aprinderii și cartografierea combustibilului sunt toate optimizate pentru performanța Supersport.
Cel mai ușor cadru Deltabox din aluminiu de la un model Yamaha Supersport
Dezvoltat special pentru R9, cadrul deltabox din aluminiu turnat gravitațional a avut rigiditatea reglată pentru performanța sportivă la sarcini atât reduse, cât și ridicate. Greutatea independentă a cadrului, de 9,7 kg, îl face cel mai ușor cadru utilizat vreodată pentru un model Supersport Yamaha. Acest șasiu ușor permite ca greutatea totală a R9 să fie de numai 195 kg, ceea ce duce la un raport optim între putere și greutate.
Caroserie aerodinamică agresivă cu aripioare pentru forța de apăsare
R9 este una dintre cele mai eficiente din punct de vedere aerodinamic motociclete Yamaha de până acum, fapt care se datorează unei combinații de design al carenajului frontal, dezvoltat prin teste extinse în tunelul aerodinamic. Aripioarele pentru forța de apăsare, care se află imediat sub faruri, reduc ridicarea părții frontale și îmbunătățesc contactul cu suprafața drumului. Acțiunea independentă a aripioarelor reduce ridicarea roții din față cu până la 6–7 %, iar când acestea sunt combinate cu eleronul din partea din față, de sub canalul în formă de M, efectul este crescut până la aproximativ 10 % în timpul virajelor.
Cilindru principal față Brembo și etriere Stylema cuplate cu discuri de frână de 320 mm
R9 este dotat cu etrierele monobloc Brembo Stylema, inspirate de cele utilizate pentru curse, care sunt ușoare, rigide și proiectate pentru a asigura niveluri superioare de control și stabilitate în timpul frânării. Furtunurile de frână din plasă de inox și discurile față mari, de 320 mm, oferă o funcționare uniformă excelentă și o senzație controlabilă, în special la frânare puternică. Cilindrul principal radial Brembo este dotat cu un piston care se deplasează într-o direcție paralelă cu maneta de frână, aplicând presiunea într-o manieră liniară, în timp ce pilotul trage de manetă, dându-i un sentiment rafinat de control.
Suspensie KYB de generație nouă complet reglabilă
Noua furcă frontală inversată KYB de 43 mm a fost complet reproiectată și dispune acum de reglaje individuale pentru amortizarea la revenire și compresie pe tuburile din stânga și din dreapta ale furcii. Fiecare poate fi reglat individual, cu tubul din dreapta pentru amortizarea de revenire și cel din stânga pentru compresie, atât la viteză mare, cât și la viteză mică Amortizorul din spate este reglabil pentru preîncărcare, amortizare la revenire, amortizare în compresie și înălțime de pilotare. Noua configurație contribuie la amortizare extrem de precisă, oferind un feedback mai bun de la pistă sau suprafața drumului.
Sistemul Yamaha de control al deplasării cu setări personalizabile
Cele trei moduri de rulare integrate, „Sport”, „Stradă” și „Ploaie”, cu setări din fabrică cu diferite niveluri de intervenție pentru a se potrivi unor condiții variate, sunt completate de opțiunea de a preseta două moduri personalizate și patru moduri pentru pistă.
Sisteme de sprijin pentru pilot sensibil la aplecare, inclusiv controlul tracțiunii, controlul alunecării și controlul frânei
Dezvoltat direct din sistemele electronice de pe R1, sistemul IMU de înaltă tehnologie cu șase axe de la R9 măsoară constant accelerația în direcțiile spre înainte-înapoi, în sus-jos și spre stânga-dreapta, precum și viteza unghiulară în direcțiile de tangaj, ruliu și derivă ale motocicletei. IMU poate să trimită date în timp real către ECU, care controlează suita de sisteme electronice de asistență pentru pilot, inclusiv sistemul de control al tracțiunii (TC) sensibil la înclinare, sistemul de control al patinării (SCS) și sistemul de control al frânării (BC).
Moduri de putere, control al demarării și control al ridicării
Sunt disponibile patru moduri diferite de livrare a puterii (PWR) pentru a regla sportivitatea caracteristicilor motorului, în timp ce controlul ridicării (Lift Control - LIF) reduce și ajută la reglarea ridicării roții din față în timpul accelerării. Sistemul de control al demarării (LC) în stilul curselor permite pilotului să demareze de pe loc în cel mai rapid și mai eficient mod posibil – ideal pentru pista de curse.
Control al frânei de motor și regulator de alunecare spate
Nivelul frânării motorului poate fi modificat cu două setări EBM, prima opțiune oferind un nivel mai ridicat de frânare, iar a doua reducând efectul frânării atunci când pilotul nu mai accelerează. Atunci când roata spate se blochează din cauza frânării de motor excesive, sistemul de reglare a alunecării spate (BSR) controlează cuplul motorului pentru a oferi susținere. Acest sistem excelează în cazul scenariilor cu aderență redusă.
Afișaj TFT de 5" cu conectivitate completă
Afișajul TFT complet color de 5" al modelului R9 poate fi personalizat cu una dintre cele patru teme selectabile, în timp ce modul de pistă afișează informații care sunt relevante doar în timpul pilotării pe pistă, inclusiv un cronometru pentru ture. Afișajul poate fi conectat la un smartphone prin aplicația MyRide de la Yamaha, permițând afișarea apelurilor telefonice, a mesajelor și a altor informații pe tabloul de bord.
Echipament special pentru curse, inclusiv ghidon retezat și sistem rapid de schimbare a vitezelor (QSS) din a treia generație
Modelul R9 este echipat cu echipament special pentru curse, pentru a permite nivelul de performanță așteptat de la un model Yamaha Supersport. Ghidonul retezat contribuie la poziția de pilotare sportivă, în timp ce manetele de frână și de ambreiaj sunt reglabile pentru a se potrivi nevoilor fiecărui pilot în parte. Motocicleta este echipată cu sistemul rapid de schimbare a vitezelor de la Yamaha, din a treia generație, care permite trecerea în treptele superioare și inferioare fără ajutorul ambreiajului, pentru o performanță și mai eficientă la schimbarea vitezelor. Jantele ușoare din aluminiu turnat sunt echipate cu anvelope Bridgestone Battlax Hypersport RS11, pentru niveluri maxime de aderență și contact.
Înregistrați și analizați datele de pilotare cu Y-TRAC
Aplicația Y-Trac ridică nivelul de experiență Supersport, permițând piloților să-și îmbunătățească pilotarea pe pistă și performanțele prin unelte disponibile de obicei doar piloților profesioniști. Derivată din tehnologia pentru curse, aplicația Y-Trac oferă posibilitatea de a înregistra și a analiza date privind pilotarea cu o tehnologie de nivel profesional pentru toate nivelurile de piloți, de la începători la profesioniști.
Galerie imagini
Imaginile produselor sunt cu titlu de prezentare si pot prezenta accesorii sau elemente de design care pot varia fara notificare prealabila in functie de schimbarile aduse de producator sau zona de comercializare. Va stam la dispozitie pentru orice informatii legate de acest produs.