AGV: piloti de top, exuberanta, generozitate si cateva surprinzatoare premiere mondiale

AGV: piloti de top, exuberanta, generozitate si cateva surprinzatoare premiere mondiale

AGV a fost fondata in 1947 de catre Gino Amisano (1920-2009), castigandu-si rapid o reputatie pentru materiale si design inovative, testate  pe circuit si dezvoltate prin sponsorizarea unor piloti de talie mondiala, precum de cincisprezece ori campionul mondial Giacomo Augustini sau Valentino Rossi, in epoca moderna. Marca a fost achizitionata de catre Dainese in 2007, cele doua companii unindu-si fortele pentru a dezvolta echipamente care ofera protectie din cap si pana in picioare!

Daca te intrebi de unde provine numele de AGV, ei bine, acesta a rezultat prin alaturarea initialelor lui Amisano Gino si a primei litere a oraselului Valenza, locul unde s-a nascut fondatorul. De meserie contabil si cu o experienta timpurie in producerea de casti de moda veche pentru ciclisti, din materiale textile, Gino a trecut rapid la producerea de casti pentru scuterele Vespa si Lambretta, care tocmai aparusera, iar aceste casti aveau ceva revolutionar: o captuseala din piele, peste care se turna si modela o matrita din fibra de plastic, intre cele doua straturi fiind interpus material cu proprietati de absorbire a energiei, ceea ce este practic actul de nastere al castii moderne!

Urmatorul pas a fost ca piloti precum Carlo Bandirola (MV Agusta)  sau Renzo Pasolini sa inceapa sa poarte aceste casti pe circuit, iar daca toata lumea incepea sa vorbeasca despre AGV, aceasta s-a datorat unei alte manevere inspirate a italienilor, care au “inventat” publicitatea pe circuite, in 1958, prin afisarea  unui banner in zona unui viraj intens urmarit de catre spectatori. Mai mult, Amisano reuseste si ceea ce s-a chemat prima plasare de produs, pentru filmul “A place for Lovers”, in care jucaru Faye Dunaway si Marcello Mastroianni, nume care mai spun si generatiei de astazi ceva! Era firesc, cu aceasta atentie acordata marketingului si publicitatii, ca AGV sa treaca in 1972 la un program de sponsorizare al pilotilor, cu niste nume care au intrat in legenda: Kenny Roberts, Barry Sheene, Randy Mamola, Angelo Nieto, Giacomo Agustini si, desigur, Valentino Rossi, care, in 2008, era denumit si presedinte onorific al companiei! De mentionat si clinica mobila a lui Cladudio Costa, care a inceput sa ofere asistenta medicala pilotilor in 1977, tot un rezultat al viziunii si generozitatii lui Gino Amisano.

Revenind la sfarsitul anilor ’60, prima casca full-face care a fost purtata la un Mare Premiu din Italia era tot o AGV. Se intampla in 1969, la Imola, iar pilotul era Alberto Pagani, cel care in 1972 urma sa devina vice-campion mondial al clasei 500cc, “eclipsat” desigur, doar de marele Agostini. Castile AGV erau superioare altor modele timpurii, in ce priveste aerodinamica, confortul si campul vizual, ceea ce a facut ca ele sa fie preferate chiar si de catre pilotii de Formula Unu, iar aici trebuie sa aducem in prim plan alti monstri sacrii, precum Emerson Fittipaldi, Nelson Piquest sau Niki Lauda. Si pentru ca Amisano era  o persoana plina de viata si mereu pusa pe glume, intrucat rivalii lui Agostini ii vedeau casca doar din spate, dupa cum spunea el, logo-ul AGV a fost modificat in consecinta, luand forma unui profil  posterior de casca, incorporand si steagul Italiei. Astfel, se explica si seria aproape fara sfarsit de casti create pentru Valentino Rossi, ca masura a exuberantei campionului. In 2015, AGV a beneficiat de o substantiala investitie ca parte a Dainese Group, ceea ce face ca aceasta calatorie de peste 70 de ani sa poate continua in siguranta!

Dual Motors este importator al castilor moto AGV, alaturi de echipamentele moto Dainese. 

Imagini

Distribuie: