Noua Ténéré 700 Rally Edition, legatura cu trecutul legendar al Yamaha!

Noua Ténéré 700 Rally Edition, legatura cu trecutul legendar al Yamaha!

8.000 de unitati Yamaha Ténéré 700 s-au vandut pana in prezent, motiv pentru care aceasta a devenit cea mai de succes motocicleta adventure de categorie mijlocie. Un motor care musteste de cuplu, un caracter agil si o remarcabila versatilitate sunt tot atatea ingrediente ale succesului pentru Ténéré 700. De altfel, legenda care s-a tesut in jurul acestui nume a inceput in indepartatul 1983, noua Ténéré 700 Rally Edition facand trimitire directa, la modelul initial al Ténéré, gratie clasicelor culori albastru si galben, dar si a “speedblock-ului” Yamaha. Dar, inainte de a trece in revista specificatiile acestui model atat de dorit de catre pasionatii genului rally raid, merita sa aruncam o privire asupra istoriei Yamaha Ténéré, pentru a intelege ce inseamna acest model pentru Yamaha si de ce a fost lansata Rally Edition.

In primul rand, este bine de stiut ca numele motocicletei a fost ales dupa campia nisipoasa din sudul desertului Sahara, care se intinde intre Nigeria si Ciad. Iar precursoarea Ténéré a fost XT500 , primul monocilindru de mare capacitate de la Yamaha, o motocicleta robusta si polivalenta, care s-a bucurat de success imediat in Europa. Un capitol poate si mai semnificativ a fost insa cel al curselor, aceasta motocicleta inspirand practic scena rally raid. Un anume Thierry Sabine a realizat ca o astfel de motocicleta poate da nastere unor noi posibilitati pentru practicantii de off-road. Asa se face ca in 1978, in Piata Trocadero din Paris, 182 de vehicule luau startul in prima editie a Dakarului, pilotii Yamaha, mai exact Cyril Neveu si Gilles Comte intrind in istorie, pentru clasarea lor pe locurile intai si respectiv doi. Ambii, in saua Yamaha XT500. In 1980, Neveu a castigat din nou Dakarul, alti piloti Yamaha XT500 clasandu-se pe locurile doi, trei si patru. Cu statutul de legenda castigat, XT500 a devenit una dintre cele mai vandute motociclete in Franta dar si in Europa, asigurandu-si o baza larga de fani loiali.

Iar acesti pasionati au putut doar sa se bucure in 1983, atunci cand a aparut XT600Z Ténéré, cu al sau rezervor de mare capacitate, suspensii cu cursa lunga, frana fata pe disc si si supensie tip monosoc pe spate, o motocicleta atat de performanta, incat au urmat 18 podiumuri la Dakar! In acest moment, merita sa ne aducem aminte de editia din acelasi an a Dakarului, atunci cand peste 40% din concurenti s-au pierdut pentru patru zile in desert, iar trei sferturi dintre sportivi nu au mai ajuns la finish! Serge Bacou si Jean-Claude Olivier au reusit cu noua motocicleta vopsita albastru sa incheie Dakarul pe locurile cinci si respectiv opt, o extraordinara realizare pentru o motocicleta atat de noua si concurata in cele mai grele conditii posibile! Iar Jean Claude Olivier nu era doar sportiv ci si CEO al Yamaha Franta, un businessman vizionar, care a facut ca Yamaha sa devina cea mai bine vanduta marca de motocicleta in Franta si un success la nivel European!

Asamblata in Franta de o echipa speciala, Ténéré 700 Rally Edition aduce un omagiu motocicletelor pilotate de Serge Bacou si Jean-Claude Olivier la editiile 1983 si 1984 ale Dakarului, gratie “livery-ului” albastru-galben si graficii tip “speedblock” negru. Pentru ca este vorba despre o “Rally Edition”, exista mai multe componente menite sa ofere un plus de protectie motocicletei: protectie motor pentru conditii grele, cu suport de fixare al unei truse de scule, protectie din aluminiu pentru radiator si o protectie pentru lant, taiata prin laser. O sa rally cu un logo Yamaha alb, croita dintr-un material extra-rezistent asigura o pozitie cu 20 de mm mai inalta pentru pilot, mai multa ergonomie pentru miscarile sale, specifice rally raid-ului. Motorul de 689 cmc, CP2 “respira” printr-o evacuare Akrapovic,cu surdina asigurata prin coliere din carbon. Look-ul aventuros si agresiv este completat de semnalizatoare LED, de panouri de grip pentru contactul cu rezervorul, mansoane off-road, aderenta in conditii de praf sau noroi.

Nu in ultimul rand, Ténéré 700 Rally Edition a fost si alegerea faimosului aventurier Nick Sanders pentru a opta sa calatorie in jurul lumii! In prezent, Nick se afla pe segmentul Londa – Sydney al calatoriei sale, asa ca daca doresti sa vezi ce poate Ténéré 700 Rally Edition, trebui doar sa intri pe www.nicksanders.com sau sa urmaresti pe Instagram nicksandersofficial. Mai mult, pentru Nick Sanders a refacut in linii mari, cu aceasta motocicleta, traseul clasic al Dakarului, te poti bucura deja de aceasta aventura pe canalul Motorcycle Adventure Dirtbike, pe YouTube.  

Distribuie: