Tinteste podiumul cu Yamaha YZ250F 2021!

Tinteste podiumul cu Yamaha YZ250F 2021!

Iulie este o luna speciala pentru Yamaha: exact acum 65 de ani, Casa din Iwata debuta direct pe podium, iar daca e sa ne uitam la prezent, desi anul 2020 este un an dificil pentru noi toti, peste Ocean, Dylan Ferrandis si-a aparat deja cu succes titlul de campion in seria 250SX West Coast, la fel cum Jago Geerts a castigat primul sau Mare Premiu in mondialul de motocross. Motocicleta invingatoare? Yamaha YZ250F! Filosofia din spatele acestei motociclete? Tune, race, win, traducerea este de prisos, dragi prieteni!

Ceea ce nu este insa de prisos, este sa ne concentram privirea asupra crosserului YZ250F, pregatit de Yamaha pentru 2021. Pentru ca toata lumea isi doreste putere, un nou arbore cu came a fost montat pe motocicleta, cu profil revizuit, care reduce suprapunerea supapelor. Rezultatul? Mai multa putere, acolo unde toata lumea poate profita de ea si anume in banda medie de turatii. O alta caracteristica extrem de importanta este sistemul de admisie, cu un airbox complet reproiectat, cutia fiind mai voluminoasa, iar tunelul de alimentare scurtat cu 20 de mm. Amortizorul de sunet a fost lungit cu 70 de mm, ceea ce produce si accelerari mai line la turatii inalte, alaturi de o nota sonora foarte placuta, care subliniza cuplul motocicletei. Desigur, pentru ca toata aceasta crestere in performanta sa fie una trainica, ambreiajul se bucura de „intariri” in sensul unei oale cu pereti mai grosi si mai rezistenti, la fel ca si cadrul, in zonele cheie. Si alte componente ale sasiului au fost reproiectate, asa cum sunt jugul triplu, suportii pentru ghidon si pentru axul fata, toate contribuind la competitivitatea crescuta a motocicletei.

Aici este timpul sa discutam despre control, stiut fiind faptul ca motocicletele de cross de la Yamaha se bucura de cele mai bune suspensii din industrie. Setarile furcii KYB®  au fost revizuite pentru ca ea sa devina si mai progresiva pe toata cursa, la fel ca si ca si amortizorul, astfel incat, in pofida pilotajului pe cele mai dificile circuite, acesta sa „arunce” cat mai putin.

YZ250F era oricum intr-o clasa proprie in ceea ce priveste manevrablitatea, dar aceste modificari au dus-o, da, era posibil, la nivelul urmator. Iar sistemul de franare a trebuit sa tina pasul: etrieri cu 30% mai rigizi, un disc nou, de 270 de mm, care creste cu 16% suprafata de contact cu placuta. Pe roata spate, discul de 240 mm, alaturi de etrierul reinnoit, mentin aceeasi putere de franare, insa, in conditiile in care tot ansamblul este cu 120 de grame mai usor.

Ghidonul este montat in fata, ceea ce permite pilotului sa incarce mai usor roata fata, scaritele fiind si ele mai usoare. De altfel, noua Yamaha YZ250F cantareste doar 106 kg, cu plinurile facute – rezervorul de benzina are capacitatea de 6.2 litri, ceea ce inseamna ca este cu doar 3 kilograme mai grea decat „surata” ei in doi timpi! Nici look-ul nu a fost ignorat de catre inginerii japonezi, niciodata albastrul nefiind atat de izbitor, efect la care contribuie detalii precum culoarea jantelor, a chiulasei sau noile placi pentru numere, asortate intre ele.

Desigur, aceasta „arma” pentru circuitele de motocross, poate fi usor reglata si controlata prin Yamaha Power Tuner, aplicatia pentru telefoanele smart, care permite „conectarea” instanta si facila cu motocicleta, pentru reglaje ca si aprindere, alimentare, dar si colectare si partajare de date.

Noua Yamaha YZ250F va fi disponibila incepand cu luna octombrie a acestui an, prin Dual Motors, dealerul Yamaha numarul 1 in Romania.

Distribuie: