Cum functioneaza Dainese D-Air Airbag?

Cum functioneaza Dainese D-Air Airbag?

Alte airbaguri se umfla, Dainese protejeaza! Acesta este unul dintre sloganurile folosite de catre Dainese, iar faptul ca alti producatori au copiat patentele marcii italiene a fost constatat chiar in tribunale.  Dainese lucreaza la un echipament moto cu sistem airbag inca din 2000, iar MotoGP-ul a fost punctul de lansare al acestei tehnologii. Costumul de curse a fost lansat pentru public in 2015, in prezent existand o jacheta D-Air independenta, ceea ce inseamna ca ea se poate  purta pe absolut orice motocicleta, nemaifiind nevoie de o conexiune cu aceasta, fie ca ne referim la una fizica fie la una digitala.

Asadar, cum se declanseaza airbag-ul? Este evident ca nu ne dorim ca acest lucru sa se intample in alta circumstanta decat cea in care, din pacate, este evident ca vom cadea. Trei giroscoape si trei accelerometre comunica intre ele vis a vis de “echilibrul” pilotului, cu o frecventa de 1000 de verificari pe secunda! Doar atunci cand fiecare dintre acestea semnalizeaza ca ceva este in neregula, sistemul se declanseaza! Cat de rapid se intampla acest lucru? Ei bine, umflarea completa a aibag-ului are loc in 45 de milisecunde si ca sa iti faci o idee despre viteza, actiunea este de patru ori mai rapida decat clipitul! GPS-ul intelege daca pilotul se misca sau nu si nu e suficient sa arunci pur si simplu jacheta atunci cand vrei sa o dezbraci, trebuie ca viteza ta sa fie de peste 40 km/h, pentru ca sistemul sa fie sigur ca e vorba de un accident serios.

SIstemul D-Air se gaseste pe costumele de piele Dainese dar si pe jachetele din Gore-Tex Continental sau Misano, sau din piele, cu un look mai agresiv cat si pe o jacheta cu look mai civil, foarte populara in Europa in randul utilizatorilor de scutere. Desigur, exista diferenta intre versiunile pentru curse si cele pentru strada, in cazul celor dintai, protectia este orientata mai degraba catre cutia toracica si clavicula, iar pentru cele din urma, pentru organele interne. Daca un pilot profesionist isi fractureaza o clavicula, presiunea este foarte mare pentru el, trebuind sa concureze chiar si cu fractura neconsolidata, de aici abordarea Dainese, care isi propune sa permita pilotilor sa isi faca treaba.  Faptul ca acest sistem de airbag este pur si simplu un balon este demonstrate de ce se intampla in cazul declansarii: gratie microfilamentelor special patentate, umflarea ramane identica indiferent de locul in care e concentrata forta impactului. Este cunoscut faptul ca daca impingi intr-un balon, acesta se “scufunda” sub presiune si transfera forta in alta parte, ceea ce nu se intampla in cazul de fata.

 

Dual Motors este importator oficial Dainese in Romania.

Imagini

Distribuie: