Mani Gynes alearga in Dakar cu o casca Arai MX-V oferita de Dual Motors! Descoper-o aici!

Mani Gynes alearga in Dakar cu o casca Arai MX-V oferita de Dual Motors! Descoper-o aici!

Mani Gyenes este un sportiv care nu mai are nevoie de nici o prezentare. Nimeni din lume nu se poate lauda cu participarea la toate editiile Red Bull Romaniacs desfasurate pana in prezent, asta in timp ce se afla si pe lista legendelor in Raliul Dakar, cu peste 10 starturi, doua victorii la clasa Maraton, dar si un trofeu la clasa Malle Moto – Original by Motul. Ca importator Arai in Romania, compania Dual Motors este onorata sa ii fi oferit sportivului satmarean o casca MX-V, cu care alearga in prezent in Arabia Saudita, la a doua editie a raliului Dakar desfasurata in aceasta tara. Sa aruncam o privire asupra acestei casti Arai, perfecta pentru riderii de motocross, enduro sau rally-raid!

In primul rand, calota castii este realizata din fibre super-laminate, folosite in industria aerospatiala, cu 30% mai rezistente la extensie si indoire fata de fibra de sticla obisnuita. Acest material este mai scump decat majoritatea fibrelor de carbon, garantand o soliditate exceptionala a castii, straturile interioare si cele exterioare ale acestor super fibre fiind unite de o impletitura de alte fibre, expandate mecanic, intr-o structura tip sandvis. Cozorocul alungit si cu muchii rotunjite permite curatarea rapida si usoara, un detaliu care conteaza  oricand pentru un pilot.

Ventilatia este un alt punct forte al castii Arai MX-V, difuzoarele fiind usor de curatat, iar prizele de admisie situate pe frunte, sub cozoroc, dar si pe barbie, creeaza un flux optim de aer, inclusiv pentru ochelari. Daca se concureaza in conditii cu mult praf, priza de pe barbie poate fi blocata, la fel ca si cele de pe calota, pentru acestea existand si optiunea deschiderii pe jumatate. Totodata, evacuarea detasabila si inlocuibila, cu ale sale trei fante creeaza, gratie efectului Venturi, o zona semnificativa de presiune scazuta in partea posterioara, care extrage cu eficienta aerul incalzit si utilizat din interiorul castii. Evacuarile laterale sunt integrate in carcasa pentru un maxim de aerodinamica, reducand zgomotul curentului de aer,  inclusiv gratie unui mic baraj din spuma, care nu reduce insa sidin performantele sistemului de ventilatie. Totodata, aceste evacuari laterale controleaza tendintele castii de a oscila la viteze ridicate, din cauza turbulentelor crescute ale aerului.

In ce priveste captuseala  Dry-Cool®, aceasta preaia si disipeaza rapid umezeala si caldura provenita de la rider, in functie de modelul de casca Arai MX-V ales, panelurile pentru obraj, cupele pentru urechi sau interiorul complet putandu-se detasa si inlocui. Diversele componente care compun captuseala castii pot fi comandate si alese in mai multedimensiuni. Sistemul de contur facial care se comprima la fixarea castii si revine in momentul in care ea se scoate, gratie unui burete elastic, ofera un suport eficient, fara a crea presiune. Panelurile pentru obraji au un strat de 5 mm de material care poate fi indepartat, pentru a se avea la dispozitie mai mult spatiu interior. In cazul unei urgente, prin tragerea unui snur portocaliu, panelurile pentru obraji aluneca in afara castii, ceea ce face mai usoara munca personalului de urgenta.

Casca Arai MX-V este certificata ECE 22-05, are calota fabricata manual, in 27 de pasi, in aproximativ 18 ore de catre un expert Arai, care isi castiga acest drept in aproximativ 5 ani de munca!

 

Imagini

Distribuie: