Cum a inventat Dainese protectia spate pentru motociclism

Cum a inventat Dainese protectia spate pentru motociclism

Protectiile spate sunt sinonime cu marca Dainese, ele fiind introduse pe piata in 1979, fiind opera designerului Marc Sadler, care si-a gasit inspiratia in carapacea protectoare a homarilor si a simpaticilor armadillos. Chiar daca legendarul Barry Sheene a fost printre primii care a folosit o protectie pentru spate, o alta legenda a motociclismului viteza, Freddie Spencer, a fost cel care a reusit sa impuna aceasta vitala piesa de echipament moto in atentia publicului. In 1984, campion mondial en-titre, Freddie Spencer a montat pe a sa Honda o roata experimentala din carbon, aceasta cedand intr-un viraj strans de treapta doi. Pilotul a incasat o cazatura zdravana, rostogolindu-se de mai multe ori, chiar pe vibrator, care pe acel circuit – in Africa de Sud, era foarte inalt. Putem spune fara a exagera ca urmarile au fost groaznice: 30 de fracturi la picioare, 16 pe o parte, 14 pe cealalta. Aceasta spune totul despre forta impactului. Totusi, Freddie Spencer a scapat intact in zona spatelui, gratie protectiei de la Dainese pe care o purta, scotand-o dupa accident si spunand raspicat: lucru asta mi-a salvat viata!

Totusi, revenind la Barry Sheene, este deja istorie faptul ca nu atat punctele castigate pe circuit, ci mai degraba atitudinea sa, un pic a la Steve McQueen, putin a la James Hunt – cei doi piloti erau de altfel buni amici, zambetul usor arogant, talentele de showman si nu in ultimul rand copiosul success de care s-a bucurat in randul… admiratoarelor, toate acestea l-au facut sa se bucure de simpatia a numerosi fani. Vorbim despre un rock star al motociclismului, care se dadea peste cap la propriu pe circuite si o facea in cele mai inventive moduri. Dar dupa fiecare show, cel poreclit “Bazza” revenea… Cu mai multe suruburi in corp decat oricare dintre rivalii sai, intrebat daca se mai urca pe motocicleta si “dupa aceasta cazatura groaznica” , Barry Sheene zambea subtire si raspundea: “Dar de ce nu?”

Si inca o data totusi, pentru ca la sfarstiul anilor ’70 motocicletele se apropiau de 300 km/h si unii dintre colegii sai se aflau in scaune cu rotile, pana si un rock star ca Barry Sheene a inceput sa simta nevoia de mai multa protectie, fara a sacrifica insa mobilitatea pe motocicleta. In ateliere din Molvene, echipa Dainese a avut geniul de a aranja placute rigide pe o baza de material moale, structura rezultata fiind capabila sa disipeze si sa micsoreze forta impactului.

Protectia pentru spate a fost considerate arma secreta a lui Sheene, daruind campionului noi resurse de incredere, care i-au permis sa castige noi podumuri si victorii, pana in 1984, anul in care a pus punct final carierei. Barry Sheene a inspirat insa o intreaga generatie de rideri, facandu-i sa se intrebe cum reuseste sa traga atat de tare si sa fie atat de puternic mental pe pista. Printre raspunsuri s-a aflat si protectia pentru spate, care a devenit rapid o piese indispensabila de echipament, genul de obiect care acum te face sa te intrebi: cum a fost posibil ca sportivii sa se descurce fara ea?

Astazi, protectiile pentru spate, de la Daienese si nu doar s-au dezvoltat in numeroase directii, specializandu-se in functie de disciplinele moto, fiind optimizate in ceea ce priveste integrarea cu combinezonul sau jacheta moto, greutatea si aerisirea. Fie ca vrei sa mergi pe pista, sa traversezi o trecatoare montana sau sa te deplasezi prin oras, protectia pentru spate de la Dainese este acolo pentru tine!

Imagini

Distribuie: