Yamaha lansează următoarea evoluție a MT-10

Yamaha lansează următoarea evoluție a MT-10

Campionul definitiv al cuplului

MT-10 este deja regele incontestabil al gamei Hyper Naked de la Yamaha.

De când a ajuns pe piață, acest veritabil blockbuster a câștigat respectul fără rezerve
al tuturor celor care l-au pilotat, dar și al celor care au avut ocazia de a-l vedea
în acțiune.

Motorul CP4 cu cuplu ridicat, creat pe baza modelului R1, este cel mai remarcabil motor pe care Yamaha l-a montat vreodată pe o motocicletă naked. Designul ultra-agresiv al stilului naked MT-10 este aspectul cel mai distinctiv și mai intimidant al acestuia.

Iar șasiul ușor, din aluminiu, oferă cele mai înalte niveluri de agilitate și stabilitate din această clasă, care fac din acest vehicul una dintre cele mai incitante și mai pline de satisfacții motociclete construite vreodată. Acum, următoarea evoluție a MT-10 este pe cale să sosească.
Cu mai multă putere, mai mult control și mai multă adrenalină, a fost construit pentru a duce experiența Hyper Naked la nivelul următor și pentru a consolida reputația de campion definitiv al cuplului deținută de modelul MT-10.

Povestea MT

Când Yamaha a lansat modelul MT-01, în 2007, nimeni nu putea să prevestească modul în care această motocicletă unică era pe cale să schimbe piața de motociclete din Europa. Cu corpul naked, motorul cu cuplu ridicat și aspectul distinctiv, aceasta s-a făcut imediat remarcată. A fost începutul unei noi ere în lumea motociclismului, care a decolat cu adevărat odată cu lansarea, cu un succes fenomenal, a modelului MT-09 în 2013.

Piloților europeni le-a plăcut ceea ce au văzut – o motocicletă sport naked cu un caracter foarte special, care le-a dat cuplul, agilitatea și aspectul căutate.

Cu tehnologia crossplane a motorului, atitudinea agresivă și
carenajul minimalist, gama MT Hyper Naked a devenit cea mai de succes gamă de motociclete Yamaha.

Cu peste 290.000 de motociclete vândute în Europa, gama MT a adus pe străzi un plus de adrenalină, iar modelele cu capacitate mai redusă au reușit să atragă o nouă generație de oameni în lumea pe două roți.

 De la noul MT-10 și până la MT-125, gama Hyper Naked de la Yamaha este concepută să ofere fiecărui pilot oportunitatea de a face parte din cea mai entuziasmantă și accesibilă mișcare a motociclismului european.

 

Noul MT-10: Mai multă putere. Mai mult control. Mai multă adrenalină

Motor CP4 EU5 actualizat, de 998 cc

Următoarea evoluție a modelului MT-10 este echipată cu o versiune rafinată a legendarului motor crossplane CP4, răcit cu lichid, care are legături strânse cu legendarul R1. Dezvoltat pentru a putere sporită și cuplu mai înalt, acesta este cel mai puternic și mai avansat motor din punct de vedere tehnologic întâlnit vreodată pe o motocicletă Yamaha Hyper Naked.

 Designul actualizat pentru 2022 beneficiază de pistoane forjate din aluminiu ușor, de tije conice decalate și de cilindri placați direct, pentru eficiență maximă, prezentând și o serie de caracteristici noi, specifice modelului, concepute pentru a îmbunătăți senzația de cuplu.
Pentru îmbunătățirea gamei medii, destinate drumurilor publice, se utilizează tije conice de oțel în locul componentelor din titan utilizate la R1, iar momentul de inerție la arborele cotit crește.

Setările injecției de combustibil au fost modificate pentru un cuplu liniar și mai ridicat, între 4.000 și 8.000 rpm, iar designul sistemelor de admisie și evacuare este, de asemenea, modificat, pentru a oferi modelului MT-10 caracterul 360° Torque Emotion, palpitant și unic.
Consumul de combustibil a fost redus, la fel și nivelurile de CO2, iar acest motor mai puternic respectă reglementările EU5.

Sunet tunat al admisiei

Sunetul produs de orice motocicletă – indiferent dacă vorbim de cel de admisie sau cel de evacuare – reprezintă una dintre caracteristicile sale definitorii, iar inginerii Yamaha s-au concentrat pe crearea unei coloane sonore unice pentru MT-10, prin conceperea unui sistem de admisie complet nou.

Cu un interval de aprindere neregulat de 270°-180°-90°-180° motorul crossplane CP4 al modelului MT-10 emite un zgomot distinctiv de admisie și evacuare, caracterizat prin zumzetul de frecvență joasă la turație scăzută și frecvențele înalte răsunătoare la turații ridicate.

Echipa de dezvoltare a Yamaha a creat un sunet tunat, personalizat, al admisiei pentru modelul 2022, prin utilizarea unei cutii complet noi a filtrului de aer, echipată cu trei canale de admisie cu lungimi și grosimi diferite.

Fiecare canal produce un sunet de admisie diferit și este conceput să rezoneze armonios la turații variate ale motorului, pentru a crea un zgomot unic de admisie, care amplifică experiența generală de pilotare.

În mod special, admisia tunată este special concepută pentru a produce un sunet senzual între 4.000 rpm și 8.000 rpm, ceea ce consolidează senzația de cuplu enorm a modelului MT-10 la accelerarea puternică sau ieșirea dintr-un viraj.

Experiența cuplului mare este sporită de noile grile cu amplificare acustică, poziționate în părțile din stânga și dreapta față ale rezervorului de combustibil de 17 litri. Aceste amplificatoare transmit sunetul tunat al inducție direct către pilot, iar vibrațiile grilelor contribuie la senzația și adrenalina deschiderii accelerației.

Sistem de eșapament din titan

Pe MT-10, este utilizat un nou sistem de eșapament ușor, din titan, dotat cu țevi de evacuare și tobă din titan, cu design complet nou. La fel cu noua admisie tunată, evacuarea a fost concepută pentru a emite un sunet profund și distinctiv, care evidențiază secvența de aprindere neuniformă a motocicletei.

La turații scăzute ale motorului, sunetul eșapamentului este dominant, în timp ce sunetul tunat al admisiei preia controlul de la turații medii până la înalte, pentru a crea un zid de sunet ce stimulează senzațiile și scoate în evidență accelerația palpitantă și cuplul remarcabil ale motorului mai puternic din 2022.

Design exterior nou, compact și minimalist

Chiar de la lansarea primului MT-10, acest emblematic Hyper Naked și-a păstrat individualitatea distinctivă și și-a creat reputația de a fi una dintre cele mai agresiv stilate motociclete din categorie.
Următoarea evoluție a modelului MT-10 continuă această tema a individualității cu un nou aspect, puternic și serios, care subliniază caracterul intens și prezența intimidantă a motocicletei.
Acest lucru a fost realizat prin îndepărtarea oricăror elemente inutile ale carenajului și prin reorientarea atenției asupra frumuseții mecanice a acestei motociclete carismatice.

„Fața” fiecărei motociclete este unul dintre cele mai importante elemente de design, transformând modul în care este văzută și influențând, de asemenea, mândria proprietarului și plăcerea pilotajului.
Noul model MT-10 un aspect complet nou, mai integrat, care creează o prezență minimalistă și impunătoare.

Noile faruri duble cu LED-uri, monofocale și compacte, cu unități separate pentru faza lungă și scurtă, oferă iluminare excelentă și proiectează un fascicul puternic și uniform, cu lumină mai puțin intensă pe margini.
Luminile de poziție cu LED-uri sunt amplasate deasupra farurilor, iar noul ansamblu frontal transformă aspectul acestui model de bază și îi conferă o prezență rafinată, dar dominantă.

Montate pe ambele laturi ale capacului rezervorului de combustibil, canalele mărite sporesc eficiența admisiei și contribuie semnificativ la creșterea puterii motorului din 2022.
În plus față de funcționalitatea mecanică de livrare a aerului rece la sistemul de injecție a combustibilului, aceste admisii evidențiază vizual și puterea remarcabilă a motorului de 998 cc, integrându-se în noul aspect al motocicletei.

Alături de grilele cu amplificare acustică amplasate în partea din față a capacului rezervorului de combustibil, canalele duble amplifică sunetul senzațional de admisie al motorului CP4 cu cuplu mare, pentru plăcerea pilotajului.

Cu o consolă minimă în partea din față și un bloc de lumini spate cu LED-uri mai compact – combinată cu noul ansamblu frontal compact și noile admisii de aer mai mari – designul centrului de greutate al MT-10 este dus la extrem, oferind un profil lateral brut și condensat, care nu lasă nicio urmă de îndoială: acesta este regele gamei MT.

Ergonomie îmbunătățită

Versatilitatea legendară a MT-10 în aproape orice situație de pilotare, de la străzile urbane până la drumuri de țară întortocheate și călătorii de cursă lungă – și chiar vizitele ocazionale pe pista de curse – a transformat acest model într-una dintre cele mai competente și dorite motociclete Hyper Naked. Pentru un confort sporit și o libertate mai mare în adoptarea diferitelor stiluri de pilotare, „triunghiul pilotului” – relația dintre bară/suportul pentru picioare/șa – a fost îmbunătățită pe modelul 2022.

Capacul rezervorului de combustibil este acum mai neted, oferind o senzație superioară atunci când pilotul prinde rezervorul cu genunchii la frânare sau accelerare, oferind, de asemenea, mobilitate mai mare la deplasarea greutății în timpul virajelor. În plus, rigiditatea șeii a fost modificată pentru un plus de confort, iar designul general al acesteia a fost îmbunătățit.

Cilindru principal radial Brembo

Sistemul remarcabil de frânare față al modelului MT-10 dispune de discuri flotante duble de 320 mm cu etriere montate radial cu 4 pistoane – același sistem ca și cel utilizat la R1.
Pe modelul 2022, este inclus un nou cilindru principal de frână radială Brembo, oferind o sensibilitate îmbunătățită la maneta de frânare, pentru un control sporit.  

Limitatorul variabil de viteză Yamaha

O caracteristică esențială a noului MT-10 este limitatorul variabil de viteză Yamaha (YVSL), care oferă pilotului posibilitatea de a seta o limită de viteză maximă în funcție de situație. În plus față de prevenirea depășiri accidentale a limitelor de viteză pe drumurile publice,
sistemul poate fi, de asemenea, util la deplasarea în zone nefamiliare sau în condiții
dificile.  

Sistemul rapid de schimbare a vitezelor (QSS)

Disponibil anterior ca dotare opțională suplimentară, sistemul rapid de schimbare a vitezelor (QSS) este acum montat ca dotare standard pe MT-10 2022. Permițând o schimbare lină, fără ambreiaj, a vitezelor, acest sistem face accelerația maximă și mai palpitantă, iar trecerea într-o treaptă inferioară este, de asemenea, mai lină și mai rapidă.

Nou afișaj TFT full-colour de 4,2"

Următoarea evoluție a modelelor MT-10 vine complet echipată cu un afișaj TFT full-colour de 4,2", bazat pe modelul R1, care oferă un ecran ușor lizibil, cu toate informațiile cheie la vedere.
Un comutator de meniu din partea dreaptă a ghidonului permite pilotului să selecteze informațiile afișate, în timp ce comutatorul "Mod/Selectare" din partea stângă a ghidonului poate fi utilizat pentru a modifica nivelurile de intervenție ale sistemelor electronice de asistență la pilotare sau, dacă este cazul, pentru a le activa sau dezactiva.

Accelerație APSG ride-by-wire cu 4 moduri de livrare a puterii (PWR)

Noua unitate de manetă turnată ride-by-wire Acceleration Position Sensor Grip (APSG) funcționează cu accelerația Yamaha cu cip de control (YCC-T) pentru a oferi pilotului MT-10 control sporit în timpul accelerării. Acest sistem avansat oferă camerei de combustie volumul optim de aer de admisie, asigurându-se că pilotul se bucură de un cuplu lin pe întreaga gamă de turații a modelului MT-10.

Pilotul poate regla, de asemenea, caracteristicile de răspuns al accelerației utilizând comutatorul PWR (mod de livrare a puterii).
PWR-1 este potrivit pentru cursele agresive, iar PWR-2 și PWR-3 asigură un răspuns mai lin al accelerației, care permite pilotului să se bucure de cuplul liniar al motocicletei; PWR-4 este un răspuns mai lin, cel mai bine utilizat atunci când suprafața de rulare este umedă sau alunecoasă.

IMU pe 6 axe cu asistență la pilotare

Noul model MT-10 este acum echipat cu o unitate de măsurare inerțială pe 6 axe (IMU) de ultimă generație, care a fost inițial dezvoltată pentru R1, iar acum a evoluat într-o unitate mai mică și mai ușoară.
IMU dispune de doi senzori care măsoară viteza unghiulară pe 3 axe: tangaj, ruliu și derivă – și accelerație pe trei axe: înainte/înapoi, sus/jos și stânga/dreapta. Aceste date sunt transmise către ECU, care activează sistemul de asistență electronică la pilotare al motocicletei, care oferă un nivel fără precedent de control asupra vehiculului, intervenind pentru a preveni blocarea roților, pierderea tracțiunii sau deplasarea nedorită pe o singură roată.

Sistem de control al tracțiunii sensibil la aplecare

MT-10 beneficiază de unul dintre cele mai avansate sisteme de control al tracțiunii de pe o motocicletă Hyper Naked.
Senzorii detectează vitezele relative ale roților față și spate, iar când se detectează pierderea tracțiunii roții spate,
ECU reduce temporar puterea pentru a menține
tracțiunea și stabilitatea.

Utilizând date furnizate de IMU pe 6 axe, acest nou sistem de control al tracțiunii sensibil la înclinare poate regla nivelul de intervenție pentru a corespunde unghiului de înclinare al motocicletei, iar intervenția crește pe măsură ce crește unghiul de înclinare.
Sunt disponibile, în total, cinci niveluri de intervenție.

Sistemul de control al patinării (SCS)

Pentru un control sporit și mai multă încredere la viraje, MT-10 este echipat cu cel mai recent sistem de control al patinării (SCS). Când senzorii prevăd că roata din spate este pe cale să patineze în lateral, ECU intervine și reduce turația roții din spate până când șasiul este stabil. Sistemul utilizează niveluri de intervenție presetate, dar pilotul poate regla nivelurile sau dezactiva sistemul.

Sistemul de control al ridicării (LIF)

Atunci când datele senzorilor indică IMU că ridicarea roții din față este iminentă, ECU reduce puterea la roata din spate până când vehiculul este din nou stabil. Ca și în cazul altor tipuri de asistență la pilotare, nivelurile de intervenție sunt presetate, dar pilotul le poate regla sau dezactiva.      

Sistem de gestionare a frânării motorului (EBM)

EBM controlează nivelul forței de frânare de motor la decelerare și oferă pilotului două niveluri. Nivelul 1 oferă un nivel ridicat de frânare la motor, în timp ce nivelul 2 oferă o frânare la motor minimă, permițând pilotului să aleagă nivelul cel mai adecvat pentru condițiile de pilotare predominante. Modurile sunt presetate, dar pot fi reglate de pilot sau dezactivate.

Controlul frânării (BC)

Controlul frânării (BC) este proiectat să ofere un control sporit în timpul pilotării în mijlocul virajelor și modulează și controlează independent presiunea aplicată frânelor față și spate.
Pilotul poate selecta unul dintre cele două moduri: Modul BC1 este un mod standard de activitate cu ABS, în timp ce BC2 este proiectat să funcționeze în situații de frânare de urgență în mijlocul virajelor.

Sistemul Yamaha de control al deplasării (YRC)

În timp ce toate sistemele de asistență electronică la pilotare pot fi reglate independent, sistemul Yamaha de control al deplasării (YRC) oferă pilotului
MT-10 posibilitatea de a crea un sistem universal, care poate schimba setările pentru controlul tracțiunii,
SCS, QSS, LIF, EBM și BC în același
timp.
YRC este disponibil în patru moduri diferite, concepute pentru a se potrivi unei
varietăți de condiții de pilotare.
Modul A este pentru pilotare sportivă; modul B este pentru o gamă largă de condiții;
modul C este adaptat pentru utilizare în mediul urban;
modul D este pentru condiții ploioase sau adverse.

Cele patru moduri ale YRC au valori presetate, dar pilotul MT-10 poate alege să reseteze diferitele setări ale modurilor, pentru a se potrivi preferințelor sale.

Șasiu Deltabox ușor

Derivat pe baza modelului de top R1, șasiul Deltabox din aluminiu are unul dintre cele mai ușoare, mai puternice și mai elegante designuri de manevrabilitate din orice categorie. Dezvoltat pentru a face față la 200 HP, acest șasiu de înaltă tehnologie folosește motorul CP4 ca membru aflat în tensiune completă, pentru a menține greutatea la minimum absolut.
Echipat cu un braț oscilant lung din aluminiu, dar cu un ampatament compact de 1405 mm, șasiul Deltabox oferă manevrare stabilă, ușoară și agilă, într-o largă varietate de condiții de viteză joasă și ridicată.

Suspensii față și spate optimizate

Sistemul avansat de suspensii al modelului MT-10 utilizează setări optimizate specifice modelului, concepute să ofere manevrabilitate precisă și o aderență sigură, fie pe străzi urbane aglomerate, fie la accelerarea puternică pe serpentine montane.
Furcile față KYB de 43 mm, complet reglabile, oferă o cursă de 120 mm și pot fi configurate după preferințele personale de pilotaj.
Aceste furci de înalte specificații sunt completate de un amortizor spate KYB complet reglabil, care poate fi ajustat cu ușurință pentru a face față sarcinilor și stilurilor de pilotare variate.

Pneuri Bridgestone Battlax S22

Roțile ușoare de 17" din aluminiu, cu 5 spițe ale modelului MT-10 sunt dotate cu cele mai recente pneuri Bridgestone Battlax Hypersport S22.
Un pneu față de 120/70-ZR17 și un pneu spate de 190/55-ZR17 oferă niveluri excepționale de tracțiune și, împreună cu sofisticata asistență electronică pentru pilot, acest pachet oferă o manevrabilitate remarcabilă și un grad înalt de control în multe tipuri diferite de condiții de pilotare.       

Caracteristici esenţiale ale MT-10

  • Motor EU5 mai puternic, de 998 cc
  • Sunet tunat al admisiei
  • Sistem de eșapament din titan
  • Design exterior nou, compact și funcțional
  • Ergonomie îmbunătățită
  • Cilindru principal radial Brembo
  • Limitator variabil de viteză Yamaha (YVSL)
  • Sistem rapid de schimbare a vitezelor (QSS)
  • Ambreiaj A&S
  • Nou afișaj TFT full-colour de 4,2"
  • Accelerație APSG ride-by-wire cu 4 moduri de livrare a puterii (PWR)
  • IMU cu 6 axe
  • Sistem de control al tracțiunii sensibil la aplecare
  • Sistem de control al patinării (SCS)
  • Sistem de control al ridicării (LIF)
  • Sistem de gestionare a frânării motorului (EBM)
  • Controlul frânării (BC)
  • Sistem Yamaha de control al deplasării (YRC)
  • Șasiu Deltabox din aluminiu, bazat pe modelul R1
  • Braț oscilant lung din aluminiu
  • Ampatament compact, de 1.405 mm
  • Furci față KYB de 43 mm, complet reglabile
  • Amortizor spate KYB complet reglabil
  • Pneuri Bridgestone Battlax Hypersport S22

Culori, disponibilitate și prețuri MT-10

Yamaha va oferi noul model MT-10 în trei opțiuni de culoare. Cyan Storm duce povestea DSOJ într-o nouă direcție incitantă, oferind o nouă abordare tehnică, bazată pe tendințe, a culorilor. Icon Blue este o nouă culoare dinamică, inspirată de motocicletele de curse ale producătorului, și dispune de panouri de carenaj și jante albastre. Tech Black proiectează un aspect discret și capricios și dispune de carenaj și jante de culoare neagră.

Livrările către dealerii Yamaha europeni vor începe din luna februarie 2022.

 

Accesorii originale și articole de îmbrăcăminte Hyper Naked de la Yamaha

Yamaha a dezvoltat o gamă de kituri și accesorii originale separate, care permit proprietarilor de MT să-și personalizeze cu ușurință motocicleta cu piese de înaltă calitate, dezvoltate pentru a oferi potrivire excelentă și un finisaj premium.

Clienții pot comanda kiturile și accesoriile înainte de a își ridica noua motocicletă, acestea urmând a fi montate de dealerul Yamaha. Toate elementele din kituri pot fi cumpărate și separat, iar pe lângă elementele kiturilor, lista de accesorii originale include totul, de la sistemele de evacuare Akrapovic și manete până la încălzitoarele pentru mânere și capetele de ghidon monobloc.

Linia extinsă de îmbrăcăminte MT de la Yamaha include jachete și pantaloni pentru bărbați și femei, precum și o selecție de hanorace, tricouri, mănuși și o gamă de echipamente de pilotaj aprobate CE.
Colecția MT evoluează constant și sunt adăugate produse noi pe tot parcursul anului.

Distribuie: