Dainese: geniul salvator al motocicliștilor!

Dainese: geniul salvator al motocicliștilor!

Istoria mărcii Dainese se identifică în mare parte cu povestea unui singur om: Lino Dainese.

lino dainese

Deși acum, la 74 de ani, antreprenorul italian, mai deține doar o mică parte din acțiunile companiei, fără munca sa asiduă, peisajul siguranței pe două roti și nu doar, ar fi arătat cu siguranță diferit.

Putem chiar să spunem, fără a exagera, că Lino Dainese este pentru Dainese, ceea ce Steve Jobs a fost pentru Apple. Protecția pentru spate, costumul cu airbag, sliderele și chiar jachetele moto din piele și din textile le datorăm genialului italian. Cum a fost însă posibil?

Tânărul Lino a fost atras de efervescența Londrei, la sfârșitul anilor ’60. Erau anii culturilor “mod” și „rockers”, scuterele Vespa și Lambretta invadaseră acest oraș, dar și anii vieții trăite după dictonul “ton up”. Englezii își modificau frenetic motocicletele de mare capacitate, pentru a putea atinge 100 de mile pe oră. Tot pe atunci, riderii începuseră să poarte pantaloni din piele, însă posibilitățile de alegere erau extrem de limitate, existând doar câteva companii micuțe, care ofereau puține articole.

logo dainese

Iată primele schițe ale logo-ului Dainese, creat în jurul ideei de „demon al vitezei”. Un simbol al dinamismului si rebeliunii!

Începuturile…

Așa că, întors în Italia, în 1972, având un capital de 2.000 de lire sterline, Lino Dainese înființează propria companie. Își propune să ofere nu doar o gamă diverisificată de culori ci și cât mai multă protecție, cu niște pantaloni croiți după propriile idei. Prin urmare, Dainese a fost înființată în Vicenza, iar primul produs oferit spre vânzare a fost o pereche de pantaloni de motocross.

O pereche de pantaloni de motocross: primul produs Dainese!

Retrospectiv, într-un rar interviu acordat jurnaliștilor de la Motorcyclenews, Lino Dainese spune că s-a bucurat de succes încă de la bun început, grației culorilor vii pe care le folosea dar și a calității echipamentelor oferite spre vânzare. Iar astea înseamnă că nu s-a zgârcit să angajeze în compania sa cei mai buni specialiști pe care i-a putut găsi în acea perioadă în Italia.

dainese

Performanța, ergonomia și o atenție constantă acordată dezvoltării de produse inovative sunt restul ingredientelor pentru succesul Dainese. Lino a știut să se orienteze de la bun început către lumea curselor, expertiza câștigată aici fiind apoi direcționată către produsele de largă circulație. Iar la curse, situația nu era deloc roz. Piloții de la începutul anilor ’70 aveau corpul plin de arsuri și cde icatrici. Pe de o parte ei aveau nevoie de costume care să fie ușoare și elastice, dar pe de alta, corpul necesita protecție. Iar aceasta era o problemă pe care nimeni nu a știut să o rezolve până la Dainese.

Tot articolul la: https://bit.ly/3xn9XOv

Imagini

Distribuie: