Povestea uleiului Putoline: în căutarea perfecțiunii!

Povestea uleiului Putoline: în căutarea perfecțiunii!

Este posibil să ajungi din mecanic de biciclete si mopede un magnat al uleiurilor?

Cu siguranță nu este ușor, dar există cineva care a făcut-o și pe asta. Numele său este Jan Put, un olandez care în urmă cu 52 de ani, fonda Putoline Oil. Deși am fi tentați să pronunțăm acest nume după bunele obișnuințe formate de limba engleză, trebuie să spunem că „Putoline” se pronunță exact așa cum se scrie!

Tânărul Jan Put meșeterea toată ziua la biciclete și mopede în micul său atelier din Bladel, un orăș situat nu departe de Eindhoven. Așa că într-o bună zi el s-a gândit să lanseze o gamă de lubrifianți pentru biciclete și mopede, ambele vehicule fiind, desigur, extrem de populare în Olanda. Astfel, în 1970, se năștea brandul Putoline.

În amintirea vremurilor de odinioară ale motocrosului, Putoline a lansat și un tricou MX vintage.

Totuși, de aici și până la a avea o rețea de distribuție în 40 de țări din întreaga lume, pe toate continentele, drumul este unul foarte lung și complicat. Ceea ce nu l-a intimidat însă pe Jan Put. Olandezul era și un împătimit al motocrosului, așa că următorul pas a fost să dezvolte uleiuri și lubrifianți pentru motocicletele de cross. Despre acea epocă, sportivii povestesc că literalmente, motocicletele erau inferioare ca și frâne și suspensii unui mountain-bike din ziua de azi. Echipamentele de protecție erau puține, iar dacă erau folosite erau privite ca o slăbiciune din partea pilotului. La fel ca și căștile full-face, considerate excentricități, până când Roger DeCoster a reușit să rupă furca, abordând o săritură uriașă, cu peste 100 de kilometri pe oră. Slavă Domnului, marele campion a aterizat pe nisip și piloții au început să privească cu alți ochi noile căști full-face. Ba totodată, au aruncat cât-colo protecțiile pentru bărbie, împrumutate de la…hockey!

Ei bine, aceasta era atmosfera în vremurile în care Jan Put a început să producă lubrifianți pentru motocicletele de motocros. Cu siguranță, marii jucători de pe atunci, nume precum BP, Shell, Castrol nu erau tocmai atente ca produsele lor să corespundă cerințelor specifice ale felului în care merg și în care sunt exploate aceste motoare. A făcut-o însă Jan Put și a fost rapid observat de către protaganiștii acestei discipline, care au început să-i caute produsele.

Calitatea, specificitatea și experiența căștigată pe circuitele de curse au fost de la bun început principii ale Putoline Oil. Totodată, compania a mizat totul pe departamentul de Research & Development: chiar dacă a plecat de la zero, într-o industrie dominată de giganți, olandezii au demonstrat că știu cum să se folosească de tehnologie și inovație, pentru a aduce ceva în plus cu produsele lor. O altă explicație pentru succesul Putoline a fost că produsele olandezilor sunt dedicate numai și – insistăm – numai motocicletelor! Aceasta a permis ca nivelul lor calitativ să fie foarte înalt, compania reușind să își focalizeze la maximum energiile creative. Practic, nici un alt producător nu are o gamă de uleiuri și produse de întreținere dedicate motocicletelor, care să fie atât de bogată.

Tot articolul: https://bit.ly/3eMpmBx

Imagini

Distribuie: