Doua fete ajung cu un skijet Yamaha EXR din Franta in Corsica si cateva sfaturi pentru cei ce vor sa piloteze un skijet

Doua fete ajung cu un skijet Yamaha EXR din Franta in Corsica si cateva sfaturi pentru cei ce vor sa piloteze un skijet

Traversarea pana in Corisca, pe waverunnere Yamaha EXR, devenind primele femei care reusesc aceasta performanta.  Nu a fost simplu: cele doua sportive au avut de parcurs o distanta de 224 de kilometri, din portul Hyeres din sudul Frantei, fiind insotite de o ambarcatiune de asistenta cu un echipaj de cinci persoane, Capelli Tempest 850 Open, propulsata de catre doua motoare Yamaha de 175 de cai putere. Rapid, usor si agil, waverunner-ul Yamaha EXR a avut nevoie de mai putin de cinci ore si doua opriri pentru realimentare, pentru a le duce pe Emma si Corinne in portul Sant Ambroggio. De mentionat ca Emma Clair Dumont este campioan mondiala la water-jet, palmaresul ei incluzand si o victorie la FIM Baja World Cup la Quad.

Jet-ul ales pentru aceasta provocare cantareste doar 245 de kilograme, fiind cel mai accesibil waverunner de inalta performanta de la Yamaha. Materialul din care este realizata corpul navei este NanoXcel2, iar motorul in trei cilindri il impinge pana la 86 km/h, ceea ce inseamna ca avem de-a face cu o adevarata racheta pe valuri, ce nu ezita sa fie si extrem de jucausa in viraje, atunci cand este pilotata de o persoana cu experienta. Nu in ultimul rand, acest waveruner are capacitatea de a vira si atunci cand motorul este oprit, ceea ce e foarte important pentru pesoanele fara experienta. Si a propos de piloti cu experienta, Yamaha a lansat o competitie mono-brand, Cupa EX/EXR, deschisa marelului public, cu etape programate in Europa Occidentala si Marea Britanie. Iar in ce le priveste pe cele doua, sportive, Corinne si Emma se gandesc deja la viitoarea provocare!

 

Si pentru ca sezonul estival este in plina desfasurare, si multe persoane inchiriaza o ambarcatiune skijet, iata si cateva sfaturi pentru ca lucrurile sa se desfasoare cat mai line:

  1. Tine skijet-ul drept! Suna putin ciudat, dar daca te uiti direct in ghidon sau chiar in fata ambarcatiunii, vei pierde rapid directia de deplasare, asa ca, mai bine ia un reper stationar de pe uscat sau apa – o geamandura si priveste incolo!
  2. Nu poti sa virezi fara acceleratie, ma rog, waverunner-ul Yamaha EXR poate sa faca si asta…Dar, daca nu te afli pe un astfel de skijet? Chiar si daca apare un obstacol in calea ta, trebuie sa tii degetul pe accleratie, pentru ca jetul sa se poata misca, virand ambaracatiunea!
  3. Se poate intampla sa mai si cazi, nu e asa grav, dar trebuie sa stii ca e obligatoriu sa te urci inapoi pe skijet din spate, daca incerci din lateral, acesta se poate rasturna!
  4. Nu e necesar sa strangi ghidonul de parca viata ta ar depinde de asta. Apleaca trunchiul in fata, flexeaza putin coatele si relaxeaza-te!
  5. Pentru pasageri, acelasi sfat ca si mai sus! Relaxeaza-te, nu-l strange prea tare de pilot de vesta, pentru ca acesta sa se poata concentra pe ce are de facut!
  6. Nu incerca sa te ridici in picioare pe skijet! Aceasta manevra e recomandata pilotilor cu nivele medii si avansate de experienta!

Imagini

Distribuie: