22 ani de Dual Motors: din culisele unui sport intitulat business moto

Faptele vorbesc de la sine. 22 ani de excelenţă sună prea pretenţios şi ne place să credem că ceea ce facem noi este mai mult decât un simplu business. Este un stil de viaţă. Aşa că preferăm să folosim termeni precum aventură, socializare, căutare, risc, satisfacţie, iar lista rămâne deschisă. Ce am făcut aşadar în ultimii 22 ani?

“Firma a fost înfiinţată în 1997, dar business-ul efectiv a pornit în 2003, când am deschis în Bulevardul Ghencea, la parterul unui bloc, un magazin de 100 metri pătraţi”, îşi aduce aminte Ciprian Popescu, sportiv şi om de afaceri, greu de ghicit în ce ordine ar trebui puse cele două ocupaţii. La fel ca pentru orice pilot de motociclete, în spatele său se află o echipă de zece oameni, pe care Ciprian nu îi numeşte angajaţi ci cărora le spune direct, colegi. Iar în proporţie de 80%, această echipă a rămas aceeaşi, de zece ani. “În 2009, anul în care piaţa moto din România a trecut practic printr-un şoc, am făcut toate eforturile să nu disponibilizez oameni din echipa Dual Motors”, spune Ciprian.

Echipa Dual Motors

Ciprian Popescu

Ciprian Popescu

Director General
Suna Email
Daniela Popescu

Daniela Popescu

Director Comercial
Suna Email
George Surugiu

George Surugiu

Director Vanzari
Suna Email
Serhei Razvan

Serhei Razvan

Vanzari Piese, accesorii si motociclete
Suna Email
Paraschivescu Alexandru

Paraschivescu Alexandru

Vanzari echipamente, accesorii si motociclete
Suna Email
Stroia Alexandru

Teodorescu Gabriel

Receptie Service
Suna Email
Petrica Marian

Petrica Marian

Mecanic
Suna Email
Plesa Marian

Plesa Marian

Mecanic
Suna Email
Constanta Istrate

Constanta Istrate

Facturare / Contabilitate
Suna Email
Tatoi Catalin

Tatoi Catalin - Patra

Mecanic

Catalin ne-a parasit in 27.05.2020, nu pentru ca s-a mutat la alt loc de munca, era bine, am fi stiut ca este fericit cu familia lui, ci pentru ca un sofer neatent, in graba cotidiana, i-a curmat viata. Era pe scuterul lui iubit, un Yamaha Tmax. Ce pacat! Cateodata nici macar lucrurile pe care le iubesti enorm, nu te pot apara! Iar el, Catalin, a vrut sa apere viata fiintei pe care o iubea, sotia lui, cea care era cu el pe scuter. El a reusit, pentru ca ea sa poata sa ramana langa baietelul lor, in varsta de doar 5 ani. Luca stie ca de acolo, din Ceruri, tatal lui, care il iubea enorm, vegheaza asupra lui.

Catalin lucra in echipa Dual Motors de 14 ani, a fost primul si singurul loc de munca pe care l-a avut, era un mecanic foarte bun, iubea motoarele, iubea oamenii, iubea viata, iubea pescuitul, avea un fel de a fi, de reusea sa vorbeasca si sa ii ajute cu cate ceva pe toti clientii care treceau pragul service-ului nostru, dar in acelasi timp avea capacitatea sa si munceasca. Poate ca Dumnezeu i-a lasat acest har pentru scurta viata pe Pamant, pentru a trai experiente si a vorbi cu oamenii in 33 de ani, cat altii intr-o viata. Nu exista client care sa nu il fi indragit. Spunea franc in fata ceea ce avea de spus, era vesel, in fiecare zi ne spunea bancuri, facea lucrurile pentru firma, ca si cum ar fi fost firma lui, incerca tot timpul sa faca mai mult decat ar fi trebuit el sa faca, se implica in orice proiect. De aceea, a lasat in inima tuturor un gol urias. Cu siguranta noi putem spune, viata in firma de dinainte de moartea lui Cata, si viata in firma de dupa moartea lui. Nimic nu a mai fost la fel. Toti suntem firi vesele, comunicative, dar Cata a fost ALTCEVA.

Iti multumim ca in scurta viata pe acest Pamant, aproape jumatate ai petrecut-o alaturi de noi! NU TE VOM UITA NICIODATA, DUMNEZEU SA TE ODIHNEASCA IN PACE!

Istoria Dual Motors

2021

Dual Motors devine dealer Specialized

Specialized inseamna biciclete facute de rideri pentru rideri, incepand din 1974, californienii semnand – printre altele – si actul de nastere al primului MTB produs in serie, este vorba desigur despre Stumpjumper.

Cum si Dual Motors este un business inceput de rideri pentru rideri si pentru ca suntem pasionati de tot ceea ce inseamna sport pe doua roti, este placerea noastra sa anuntam ca din acest sezon am devenit dealeri si pentru legendara marca de biciclete Specialized. Diversele discipline ale motociclismului s-au impacat dintotdeauna bine cu ciclismul, multi piloti moto folosindu-se de antrenamentele pe bicicleta pentru a-si mentine conditia fizica, a se relaxa sau, chiar si pentru a-si mentine si exersa reflexele, stiut fiind faptul ca motocross-ul si downhill-ul, prin solicitarile extreme pe care le implica nu sunt de fapt atat de diferite.

Gratie caracterului lor performant si inovativ, bicicletele Specialized sunt preferate de pilotii moto din toata lumea. Gautier Paulin, care a fost alaturi de Yamaha in sezonul 2019 al mondialului de motocross, este acum unul dintre ambasadorii Specialized, el bucurandu-se de gravel bike-ul electric Creo SL EVO, despre care spune ca e incredibil de rapid si de distractiv. Iar cand un motocrosist care a castigat de cinci ori Trofeul Natiunilor spune asta, nu putem decat sa il credem pe cuvant. Putini stiu ca inainte de a face cariera in motocross, Gautier Paulin a castigat ca adolescent un titlu de campion mondial BMX. Tot o parere grozava au despre MTB-urile lor electrice de la Specialized si riderii Ciprian Popescu, Adrian Raduta, Julian Raduta si Arthur Tataru, cu totii avand deja numeroase aventuri la activ alaturi de aceste biciclete.

“Ne-am gandit sa oferim si altor piloti moto si desigur, publicului larg, oportunitatea de a veni in contact cu aceste biciclete de top, desigur, alaturi de la fel de performantele echipamente de la Specialized”, spune Ciprian Popescu, manager Dual Motors.

Orice pasionat(a) de ciclism a auzit de modele precum Stumpjumper, produs in continuare in variante full-suspension si hard tail, de Epic, al doilea MTB din istorie produs intr-o versiune cu cadru din carbon sau de cursierele Roubaix! Si pentru ca istoria Specialized este o istorie dedicata inovatiei, din 2009, anul in care a fost lansata prima bicicleta electrica, brandul este devotat ideii de a dezvolta biciclete electrice care sa imprime riderului un feeling identic cu o bicicleta clasica, desigur cu exceptia puterii. “Sa te simti ca pe o bicicleta normala, dar cumva parca ti-au crescut picioare de super-erou”, spun cei de la Specialized, o filosofie care desigur, aplicata modelelor off-road, a facut furori printre pasionatii genului, indiferent ca este sau nu vorba despre rideri cu background in motorsport.

Indiferent pe ce bicicleta iti doresti sa pedalezi, de la BMX la MTB, de la un cruiser urban la cea mai apriga cursiera, Specialized are o varianta pentru tine, care nu doar ca exceleaza in ceea ce priveste factorul cool, dar te va surprinde si cu solutiile tehnice pe care le integreaza!

2020

Upgrade la standardele europene Yamaha pentru showroom-ul nostru

Joi, 18 iunie, incepand cu orele 16:00, echipa Dual Motors anunta un eveniment special de lansare a noii variante de showroom, aliniata celor mai noi standarde europene Yamaha . Dual Motors este primul dealer Yamaha din Romania care a adoptat noua identitate vizuala Yamaha, un concept unitar pentru Europa. Showroom-ul de 600 metri patrati care a devenit atat de familiar pasionatilor si pasionatelor fenomenului moto din Bucuresti si nu doar, a fost reamenajat dupa un proiect executat de catre un arhitect Yamaha Motor Europe, bucurandu-se acum de look ultra-modern, organizat pe “insule” distincte, care suprind esenta marcii. Iar look-ul extrem de atractiv este completat de o functionalitate pe masura.

Mai exact, fanii marci Yamaha, actuali sau viitori, sunt inca de la intrarea in showroom intampinati de insula “Core”, care nu este doar o anticamera in universul Casei din Iwata ci si un spatiu in care cei care doresc sa isi cumpere o motocicleta Yamaha, o pot configura pe un monitor special, in cadrul unei discutii tihnite cu un reprezentant de vanzari al echipei Dual Motors. Tot in aceasta zona se afla si un spatiu de ospitalitate pentru client, unde se poate savura un Monster din partea casei, pentru ca mai departe sa se poata “studia” un numar consistent de motociclete Yamaha, organizate in trei insule, “Race”, “Feel” si “Move”, va lasam sa ghiciti cam ce modele veti regasi in fiecare dintre acestea.

Noutatile nu se opresc insa aici. Si service-ul Dual Motors s-a bucurat de un “upgrade”, numarul de posturi de lucru crescand de la 2 la 4, fiecare cu echiparea specifica, SDV-istica, elevator, mobilier. “Investitia s-a ridicat la peste 50.000 de euro, lucrarile mergand pana la detalii precum linoleum dedicat fiecarei insule, renovari in culorile specifice Yamaha si spoturi luminoase, amenjare vitrine si nu vom opri aici, vom continua sa amenajam showroom-ul Dual Motors in conformitate cu identitatea brandurilor pentru care suntem importatori, Arai, Dainese, Putoline, Lazer”, spune managerul Dual Motors, Ciprian Popescu. “In istoria de 17 ani a firmei noastre, acesta este un moment nou si aparte, dupa deschiderea in 2003 a showroom-ului din Ghencea, mutarea in acest spatiu in 2008, iar acum, adoptarea in premiera pentru un dealer Yamaha din Romania a identitatii de brand. Practic, tot ceea ce inseamna showroom Yamaha in Europa va avea o identitate vizuala comuna”, explica Ciprian Popescu.

2016
2014
2008

Un nou showroom şi o investiţie de 180.000 euro

Nu putem spune că mutarea în noul showroom de 600 de metri pătraţi din Şoseaua Pipera numărul 48 s-a derulat în cel mai potrivit moment. Din contră, a coincis cu “ochiul crizei”, momentul în care multe afaceri s-au închis. “Dacă ar fi fost să dau ascultare cifrelor seci şi nu pasiunii pentru motociclism şi noi ar fi trebuit să renunţăm în acel moment, dar am căutat soluţii”, spune Ciprian Popescu. “Felul în care se prezenta piaţa moto în 2007 – 2008 impunea această mutare, noi dorindu-ne să ne prezentăm cât mai bine în faţa clienţilor: un showroom mai atractiv, cu mai mult spaţiu, cu un service; din păcate, în momentul în care am finalizat pregătirile – iniţial aici a fost o hală folosită în anii ’40 la construcţia de avioane şi lăsată în starea de atunci - a început criza. La 600 de metri pătraţi, showroom-ul era prea mare pentru necesităţile noastre şi l-am împărţit cu un business de maşini americane (în care eram partener cu Dan Tatoiu), care din nou, datorită schimbărilor economice, nu a rezistat”, explică pe şleau managerul Dual Motors.

2007

Implicare totala in sport

Ciprian Popescu este de părere că Dual Motors putea evolua chiar şi mai bine, o parte semnificativă a profiturilor obţinute în urma activităţii firmei fiind investită în organizarea de competiţii moto, dintre care multe au fost o premieră pentru România.

Iar din acest punct de vedere se poate spune că anii scurşi până în 2003 au fost o perioadă de acumulări: “Fiind foarte pasionat de motocross, cum circulam mult în Europa, având de vizitat clienţi din domeniul industriei chimice, eram mereu atent să văd dacă în respectiva zonă se desfăşurau competiţii de motocross şi astfel am asistat la multe etape de europene sau mondiale. Încercam să învăţ, să îmi iau notiţe, simţeam că e cazul să se întâmple ceva asemănător şi în Romania, deoarece la noi cursele erau slab organizate”.

Acel “ceva” a însemnat în 2002 o etapă din Campionatul European de Motocross, o etapă de Campionat Mondial de Motocross cu Ataş în 2003, şi tot în acelaşi an, o etapă de Campionat Mondial de Supermoto, ultimele două evenimente primind calificativul “Excellent Events” din partea Federaţiei Internaţionale de Motociclism şi a promoterului Youthstream. Tot de această perioadă se leagă şi întâlnirea cu familia Răduţă, apariţia circuitului Gorgota – Ciolpani, şi implicit deschiderea unui nou capitol în motocrosul românesc, care a culminat cu Dementor KTM Motocross Cup. “A fost o muncă titanică, dar soţia Daniela si fetita Alexia, cât şi colegii m-au susţinut. Daniela se ocupa de firmă, iar eu împreună cu George Surugiu, directorul de vânzări Dual Motors, împreună cu ceilalţi colegi ne ocupam de partea sportivă, munceam de multe ori peste zece ore pe zi şi ne bucuram şi de ajutorul echipei de la cealaltă firmă”, îşi aminteşte Ciprian Popescu.

2003

2003: Showroom moto Yamaha

După ce a alergat la curse de motocross în anii ’80, după Revoluţia din 1989, Ciprian Popescu a hotărât să revină asupra acestei pasiuni, reluând o activitate competiţională care continuă şi azi. “Pe la curse multă lume mă întreba ce să îşi cumpere, îmi cerea sfaturi şi, având deja firma Dual Tours, care la acel moment dat efectua transporturi rutiere, mai vindeam diverse produse necesare motocrosului. De aceea, am decis să încep un business cum se cuvine, într-un spaţiu adecvat”, îşi aduce aminte Ciprian. Lucrurile s-au legat: “deoarece alergasem ani buni pe Yamaha şi mă îndrăgostisem de această marcă, mi-a fost uşor să ajung la Yamaha România, unde în acea vreme lucra ca director Tiberiu Troia, o altă bună cunoştinţă din lumea curselor. Am devenit dealer Yamaha, punând la punct un showroom cu câteva motociclete, echipamente şi accesorii”, rememorează Ciprian.

Echipa

“Firma a fost înfiinţată în 1997, dar business-ul efectiv a pornit în 2003, când am deschis în Bulevardul Ghencea, la parterul unui bloc, un magazin de 100 metri pătraţi”, îşi aduce aminte Ciprian Popescu, sportiv şi om de afaceri, greu de ghicit în ce ordine ar trebui puse cele două ocupaţii. La fel ca pentru orice pilot de motociclete, în spatele său se află o echipă de zece oameni, pe care Ciprian nu îi numeşte angajaţi ci cărora le spune direct, colegi. Iar în proporţie de 80%, această echipă a rămas aceeaşi, de zece ani. “În 2009, anul în care piaţa moto din România a trecut practic printr-un şoc, am făcut toate eforturile să nu disponibilizez oameni din echipa Dual Motors”, spune Ciprian.