18 ani de Dual Motors: din culisele unui sport intitulat business moto

Faptele vorbesc de la sine. 18 ani de excelenţă sună prea pretenţios şi ne place să credem că ceea ce facem noi este mai mult decât un simplu business. Este un stil de viaţă. Aşa că preferăm să folosim termeni precum aventură, socializare, căutare, risc, satisfacţie, iar lista rămâne deschisă. Ce am făcut aşadar în ultimii 18 ani?

“Firma a fost înfiinţată în 1997, dar business-ul efectiv a pornit în 2003, când am deschis în Bulevardul Ghencea, la parterul unui bloc, un magazin de 100 metri pătraţi”, îşi aduce aminte Ciprian Popescu, sportiv şi om de afaceri, greu de ghicit în ce ordine ar trebui puse cele două ocupaţii. La fel ca pentru orice pilot de motociclete, în spatele său se află o echipă de zece oameni, pe care Ciprian nu îi numeşte angajaţi ci cărora le spune direct, colegi. Iar în proporţie de 80%, această echipă a rămas aceeaşi, de zece ani. “În 2009, anul în care piaţa moto din România a trecut practic printr-un şoc, am făcut toate eforturile să nu disponibilizez oameni din echipa Dual Motors”, spune Ciprian.

Echipa Dual Motors

Ciprian Popescu

Ciprian Popescu

Director General
Suna Email
Daniela Popescu

Daniela Popescu

Director Comercial
Suna Email
George Surugiu

George Surugiu

Director Vanzari
Suna Email
Aurel Hulub

Aurel Hulub

Vanzari Piese / Logistica
Suna Email
Cristina Titrade

Cristina Titrade

Contabilitate
Suna Email
Gina Mocanu

Gina Mocanu

Contabilitate
Suna Email
Catalin Tresteniceanu

Catalin Tresteniceanu

Service
Suna Email
Petrica Marian

Petrica Marian

Mecanic
Suna Email
Niculescu Dragos

Niculescu Dragos

Mecanic
Suna Email
Tatoi Catalin

Tatoi Catalin - Patra

Mecanic

"Doar unu'i Patra". Nu te vom uita niciodata!

Istoria Dual Motors

2020

Upgrade la standardele europene Yamaha pentru showroom-ul nostru

Joi, 18 iunie, incepand cu orele 16:00, echipa Dual Motors anunta un eveniment special de lansare a noii variante de showroom, aliniata celor mai noi standarde europene Yamaha . Dual Motors este primul dealer Yamaha din Romania care a adoptat noua identitate vizuala Yamaha, un concept unitar pentru Europa. Showroom-ul de 600 metri patrati care a devenit atat de familiar pasionatilor si pasionatelor fenomenului moto din Bucuresti si nu doar, a fost reamenajat dupa un proiect executat de catre un arhitect Yamaha Motor Europe, bucurandu-se acum de look ultra-modern, organizat pe “insule” distincte, care suprind esenta marcii. Iar look-ul extrem de atractiv este completat de o functionalitate pe masura.

Mai exact, fanii marci Yamaha, actuali sau viitori, sunt inca de la intrarea in showroom intampinati de insula “Core”, care nu este doar o anticamera in universul Casei din Iwata ci si un spatiu in care cei care doresc sa isi cumpere o motocicleta Yamaha, o pot configura pe un monitor special, in cadrul unei discutii tihnite cu un reprezentant de vanzari al echipei Dual Motors. Tot in aceasta zona se afla si un spatiu de ospitalitate pentru client, unde se poate savura un Monster din partea casei, pentru ca mai departe sa se poata “studia” un numar consistent de motociclete Yamaha, organizate in trei insule, “Race”, “Feel” si “Move”, va lasam sa ghiciti cam ce modele veti regasi in fiecare dintre acestea.

Noutatile nu se opresc insa aici. Si service-ul Dual Motors s-a bucurat de un “upgrade”, numarul de posturi de lucru crescand de la 2 la 4, fiecare cu echiparea specifica, SDV-istica, elevator, mobilier. “Investitia s-a ridicat la peste 50.000 de euro, lucrarile mergand pana la detalii precum linoleum dedicat fiecarei insule, renovari in culorile specifice Yamaha si spoturi luminoase, amenjare vitrine si nu vom opri aici, vom continua sa amenajam showroom-ul Dual Motors in conformitate cu identitatea brandurilor pentru care suntem importatori, Arai, Dainese, Putoline, Lazer”, spune managerul Dual Motors, Ciprian Popescu. “In istoria de 17 ani a firmei noastre, acesta este un moment nou si aparte, dupa deschiderea in 2003 a showroom-ului din Ghencea, mutarea in acest spatiu in 2008, iar acum, adoptarea in premiera pentru un dealer Yamaha din Romania a identitatii de brand. Practic, tot ceea ce inseamna showroom Yamaha in Europa va avea o identitate vizuala comuna”, explica Ciprian Popescu.

2016
2014
2008

Un nou showroom şi o investiţie de 180.000 euro

Nu putem spune că mutarea în noul showroom de 600 de metri pătraţi din Şoseaua Pipera numărul 48 s-a derulat în cel mai potrivit moment. Din contră, a coincis cu “ochiul crizei”, momentul în care multe afaceri s-au închis. “Dacă ar fi fost să dau ascultare cifrelor seci şi nu pasiunii pentru motociclism şi noi ar fi trebuit să renunţăm în acel moment, dar am căutat soluţii”, spune Ciprian Popescu. “Felul în care se prezenta piaţa moto în 2007 – 2008 impunea această mutare, noi dorindu-ne să ne prezentăm cât mai bine în faţa clienţilor: un showroom mai atractiv, cu mai mult spaţiu, cu un service; din păcate, în momentul în care am finalizat pregătirile – iniţial aici a fost o hală folosită în anii ’40 la construcţia de avioane şi lăsată în starea de atunci - a început criza. La 600 de metri pătraţi, showroom-ul era prea mare pentru necesităţile noastre şi l-am împărţit cu un business de maşini americane (în care eram partener cu Dan Tatoiu), care din nou, datorită schimbărilor economice, nu a rezistat”, explică pe şleau managerul Dual Motors.

2007

Implicare totala in sport

Ciprian Popescu este de părere că Dual Motors putea evolua chiar şi mai bine, o parte semnificativă a profiturilor obţinute în urma activităţii firmei fiind investită în organizarea de competiţii moto, dintre care multe au fost o premieră pentru România.

Iar din acest punct de vedere se poate spune că anii scurşi până în 2003 au fost o perioadă de acumulări: “Fiind foarte pasionat de motocross, cum circulam mult în Europa, având de vizitat clienţi din domeniul industriei chimice, eram mereu atent să văd dacă în respectiva zonă se desfăşurau competiţii de motocross şi astfel am asistat la multe etape de europene sau mondiale. Încercam să învăţ, să îmi iau notiţe, simţeam că e cazul să se întâmple ceva asemănător şi în Romania, deoarece la noi cursele erau slab organizate”.

Acel “ceva” a însemnat în 2002 o etapă din Campionatul European de Motocross, o etapă de Campionat Mondial de Motocross cu Ataş în 2003, şi tot în acelaşi an, o etapă de Campionat Mondial de Supermoto, ultimele două evenimente primind calificativul “Excellent Events” din partea Federaţiei Internaţionale de Motociclism şi a promoterului Youthstream. Tot de această perioadă se leagă şi întâlnirea cu familia Răduţă, apariţia circuitului Gorgota – Ciolpani, şi implicit deschiderea unui nou capitol în motocrosul românesc, care a culminat cu Dementor KTM Motocross Cup. “A fost o muncă titanică, dar soţia Daniela si fetita Alexia, cât şi colegii m-au susţinut. Daniela se ocupa de firmă, iar eu împreună cu George Surugiu, directorul de vânzări Dual Motors, împreună cu ceilalţi colegi ne ocupam de partea sportivă, munceam de multe ori peste zece ore pe zi şi ne bucuram şi de ajutorul echipei de la cealaltă firmă”, îşi aminteşte Ciprian Popescu.

2003

2003: Showroom moto Yamaha

După ce a alergat la curse de motocross în anii ’80, după Revoluţia din 1989, Ciprian Popescu a hotărât să revină asupra acestei pasiuni, reluând o activitate competiţională care continuă şi azi. “Pe la curse multă lume mă întreba ce să îşi cumpere, îmi cerea sfaturi şi, având deja firma Dual Tours, care la acel moment dat efectua transporturi rutiere, mai vindeam diverse produse necesare motocrosului. De aceea, am decis să încep un business cum se cuvine, într-un spaţiu adecvat”, îşi aduce aminte Ciprian. Lucrurile s-au legat: “deoarece alergasem ani buni pe Yamaha şi mă îndrăgostisem de această marcă, mi-a fost uşor să ajung la Yamaha România, unde în acea vreme lucra ca director Tiberiu Troia, o altă bună cunoştinţă din lumea curselor. Am devenit dealer Yamaha, punând la punct un showroom cu câteva motociclete, echipamente şi accesorii”, rememorează Ciprian.

Echipa

“Firma a fost înfiinţată în 1997, dar business-ul efectiv a pornit în 2003, când am deschis în Bulevardul Ghencea, la parterul unui bloc, un magazin de 100 metri pătraţi”, îşi aduce aminte Ciprian Popescu, sportiv şi om de afaceri, greu de ghicit în ce ordine ar trebui puse cele două ocupaţii. La fel ca pentru orice pilot de motociclete, în spatele său se află o echipă de zece oameni, pe care Ciprian nu îi numeşte angajaţi ci cărora le spune direct, colegi. Iar în proporţie de 80%, această echipă a rămas aceeaşi, de zece ani. “În 2009, anul în care piaţa moto din România a trecut practic printr-un şoc, am făcut toate eforturile să nu disponibilizez oameni din echipa Dual Motors”, spune Ciprian.