Cum a fost posibil wildcard-ul acordat de Yamaha Europe lui Zoltan Ordog in superfinala YZ bLU cRU Cup

Cum a fost posibil wildcard-ul acordat de Yamaha Europe lui Zoltan Ordog in superfinala YZ bLU cRU Cup

Vestea selectarii de catre Yamaha Europe a sportivului Ordog Zoltan (Top Cross TCS)  la Masterclass-ul  clasei YZ85, in urma recentei sale participari la superfinala YZ bLU cRU FIM Europe Cup a starnit bucurie in randul in randul pasionatilor de motocross, desigur, asa cum ne-am obisnut, o notabila exceptie facand, ca de obicei, forul de specialitate, Federatia Romana de Motociclism. De altfel, aceasta este mai degraba o istorie de succes prin persistenta si pasiune din partea familiei Ordog din Ojdula, o mica localitate de langa Targu Secuiesc, sustinuta de alti pasionati intalniti pe parcurs si nu rezultatul unui program “institutional”, asa cum ar fi firesc sa se intample si cum de altfel s-a si intamplat in cazul concurentei intalnite de Zoltan la Assen. Pentru ca evenimentul s-a desfasurat in acelasi weekend si pe acelasi circuit cu Motocrosul Natiunilor, misiunea lui Zoltan a fost si mai dificila, nefiind deloc usor pentru un adolescent de 13 ani sa concureze pe nisip, pe aceeasi suprafata, nisip, folosita in cursa celor mai puternici motocrosisti ai lumii! Marc Sandu, fost redactor sef al Dirt Bike Zone, jurnalist moto si PR al competitiei private Motocross Cup a stat de vorba cu familia Ordog, dar si cu Adrian Raduta (Top Cross TCS), antrenorul lui Zoltan, ca de la pasionat de la pasionat, afland o gramada de lucruri intersante.

Inainte de toate, nimeni nu se astepta la un asemenea rezultat, cursa fiind privita mai degraba ca un test dur pentru tanarul Zoltan, care nu mai concurase la acest nivel. O mare diferenta a facut-o insa faptul ca pilotul nostru si-a dorit cursa, acest lucru s-a vazut imediat in atitudinea sa si a fost observat de catre profesionistii de la Yamaha inca de la track-walk, inspectia pe jos a pistei de concurs, Zoltan punand o gramada de intrebari. Apoi, chiar daca tot sezonul a mers la curse pe hardpack, o suprafata tare de rulaj, lui Zoltan ii place sa concureze pe nisip, facand acest lucru in urma cu ceva timp in urma, pe un circuit construit de Tompa Csaba, un bun prieten si sfatuitor al familiei Ordog. Chiar daca acest circuit nu mai exista acum, se pare ca l-a ajutat pe Zoltan sa puna bazele mersului pe nisip, iar faptul ca a fost primit in echipa Top Cross TCS de catre Adrian Raduta, acolo unde se mananca motocross pe paine, spune tatal sau, a avut un efect balistic in cresterea formei si motivatiei sale!

Pe langa hotararea si pofta de a concurs, Zoltan a facut diferenta si prin pregatirea sa fizica, circuitul de la Assen scotand pur si simplu mai multi tineri piloti din cursa, care nu au putut face fata solicitarii. “Am aterizat la un moment dat intr-un sant si a trebuit sa merg o tura intreaga pana sa ies din acel sant”, povesteste Zoltan despre solicitarile tipice acestei curse. Iar marea diferenta a facut-o faptul ca el si-a imbunatatit constant timpii, tur de tur, in timp ce restul concurentilor isi cresteau timpul pe tur, iar primii ii conservau. Cu o motocicleta stock, in timp ce adversarii sai beneficiau de tuning, Zoltan se afla doar pe locul 25 in primul viraj, dupa o linie de start foarte lunga, facand asadar o extraordinar de palpitanta cursa de recuperare, ba chiar, estimeaza ca ar fi recuperat inca o pozitie chiar inainte de finis, fiind insa inchis de cel care s-a clasat pe locul sase!

In ce priveste “masinaria” de sprijin a tinerelor talente pusa la punct de Yamaha, competitia YZ bLU cRU Cup, Istvan Ordog se declara impresionat: “Sa petreci un weekend la Motocross of Nation, in paddock, cu tichete de masa pentru copii si insotitori, echipament Yamaha pentru fiecare tanar pilot, mai multe randuri de stickere pentru motocicleta, copilul tau sa aiba posibilitatea de a se antrena si concura pe un astfel de circuit , clar, nu vei gasi aceste lucruri oriunde!”. Top Cross TCS a alocat deplasarea lui Zoltan Ordog, urmand, desigur, antrenamente alaturi de Adrian Raduta pentru testul final din Spania, programat pe 18-20 noiembrie, acolo unde va fi “verificat” de catre pilotii Yamaha MXGP Jeremy Seewer si Gautier Paulin! Desigur, acesta este un succes rasunator pentru Adrian Raduta ca si antrenor, chiar daca, sportiv cum il cunoastem, liderul (si sufletul) echipei Top Cross TCS este de parere ca este un succes al motocrosului romanesc. Am fost incantati sa auzim ca proiectul RAMS MX School, scoala de motocross a maestrului Raduta a explodat pur si simplu, in sens pozitiv, ajungand la un numar record pentru o scoala din Europa si anume saizeci de “scolari” si “scolarite” intr-ale motocrosului, ceea ce, pentru cineva, care cunoaste “intepenirea” ce exista in motorsport in ce priveste formarea unui nou val de sportivi, este cu atat mai impresionant! “Nu ne putem astepta ca intr-un an, doi, sa vedem rezultate si sportivi care impresioneaza la nivel international, dar in sapte-opt ani, cu multa munca, acest lucru este realizabil”, spune Adrian Raduta, care in aceste zile pregateste un nou eveniment la TCS Racing Park, si anume un cantonament alaturi de Brian Jorgensen, amabasador Yamaha,antrenor de motocross si pilot in Campionatul Mondial de Motocross.

Imagini

Distribuie: