Noua Yamaha Tricity 300 - o alternativa urbana la automobil

Noua Yamaha Tricity 300 - o alternativa urbana la automobil

Lansat in 2014, Tricity 125 a fost primul vehicul LMW (Leaning Multi-Wheel) produs de Yamaha, iar in ultimii patru ani, el s-a impus ca un membru important al segmentului Urban Mobilty, vanzandu-se in peste 15.000 de unitati in Europa. Iar acum, Yamaha face un nou pas inainte, prin lansarea lui Tricity 300, un scuter inteligent si modern, tot cu trei roti, care va atrage o clientela interesata de un vehicul premium pentru naveta urbana. De mentionat ca acest scuter cu aspect stilat, ce se anunta distractiv de condus se bazeaza pe expertiza castigata de Yamaha prin productia revolutionarului Niken si se bucura de cele mai sofisticate specificatii ale clasei 300 cmc.

Din pacate, traficul urban este din ce in mai congestionat, transportul urban scump si anevoios, locurile de parcare se imputineaza, costand la randul lor destul de mult si in multe orase occidentale cei care doresc sa conduca o masina in oras au de platit taxe. Nici Bucurestiul nu este strain de acest fenomen, fiind deja cunoscut ce se va intampla de anul viitor cu taxa de poluare. Aici intra in scena Tricity 300 care ofera posibilitatea soferilor cu carnet categoria B posibilitatea de a-l pilota, reducand nivelul de stres si aducand un echilibru nou in ecuatia munca/viata persoala. Sistemul de suspensie/directie LMW Ackerman – tip paralelogram cantilever cu tuburile furcii montate pe fata interioara a rotilor fata ofera agilitate si incredere, dar si o senzatie de stabilitate, atat la propriu cat si la figurat, la abordarea suprafetelor alunecoase sau valurite, nelipsind nici un sistem de control al tractiunii. Cu un unghi de bracaj de 72 de grade, Tricity 300 este extrem de manevrabil, iar cu o garda la sol de 130 mm, bordurile nu sunt o problema la parcare.

Tricity 300 este insa mai mult decat un vehicul foarte practic in oras, el a fost conceput sa ofere o experienta premium, la pachet cu cele mai bune specificatii din aceasta clasa. Astfel, carenajul fata este mai suplu si mai inalt decat al oricarui alt scuter din aceasta clasa, iar „nasul” ingust lasa spatiu intre cele doua roti gemene, subliniind caracterul agil si sportiv al modelului. Aceasta, impreuna cu rotile cu profil inalt si cauciucurile cu profl de 120 lasa o impresie de stabilitate si potenta a trenului fata. De altfel, spre deosebire de multe alte scutere cu trei roti din aceasta clasa, care au roti mai mici, Tricity 300 este echipat cu roti de 14 inci atat pe fata cat si pe spate, ceea ce contribuie la caracterul echilibrat si prietenos al „masinariei”. De altfel, cauciucurile au fost dezvoltate de Bridgestone, pe baza modeului Battlax. Gratie rotilor de 14 inci, discurile de frana au diametrul de 267 mm si asta pe toate cele trei roti, capacitatea lui Tricity 300 de a frana in siguranta fiind impresionanta, stiute fiind provocarile pe care le ridica strazle din orase, de la asfalt udat, la sine de tramvai. ABS-ul nu lipseste, iar sistemul Yamaha Unified Braking asigura o aplicare echilibrata a fortei de franare pentru toate cele trei rotile. Sisteumul Tilt Lock Assist permite ca Tricity 300 se ramana in pozitie verticala atunci cand se opreste, dezactivandu-se la cea mai usoara deschidere a acceleratiei. Sistemul este complet separat ca functionare de cea a suspensiei, ceea ce face ca impingerea inainte si inapoi a vehiculului pentru parcare sa fie mai comoda, la fel ca si asezarea pe cricul central.

Propulsorul Blue Core este unul dintre cele mai sofisticate din clasa, oferind un bun echilbru intre performanta, economie si versatilitate. Monocilindrul de 300 cmc, SOHC, cu patru supape este produs din DiASil, si echipat cu un piston forjat, foarte durabil, un injector cu 12 duze asigurand o combustie eficienta dar si un cuplu solid la turatii mici si mijlocii. Pierderile de putere sunt minimalizate prin folosirea unui carter de ulei semi-uscat, un design folosit de Yamaha in MotoGP, iar vilbrochenul este forjat dintr-o singura piesa, fiind mai usor si mai compact decat modelele conventionale. Nu in ultimul timp, un termostat se asigura ca sistemul de racire asigura o aducere rapida a propulsorului la temperatura de functionare, dar si o mai mare economie de carburant.

Spatiul de sub sa poate acomoda doua casti ful-face si o servieta de dimensiunile A4, fiind prevazut cu o lumina LED, exista o frana de parcare, iar rezervorul si saua pot fi deschise prin apasarea unui buton. Nu lipseste nici o priza DC, si, foarte convenabil, Tricity 300 se bucura de sistemul Smart Key, toate operatiunile fiind posibile printr-un buton principal. Display-ul tip LCD include un vitezometru digital de mari dimensiuni, un tahometru stil bare, ceas, odometru, tripmeter, ABS, Tilt Lock Assiste, TCS si temperatura atmosferica, o lumina de avertizare aprinzandu-se cand se ajunge la sub 3 grade Celsius.

Distribuie: