La cote MAXime: Yamaha TMAX ajunge la cea de-a saptea generatie!

La cote MAXime: Yamaha TMAX ajunge la cea de-a saptea generatie!

Lansat in 2001, TMAX este cel mai de succes scuter sportiv construit vreodata, in mod constant imbunatatit, astfel incat clientii sa se bucure de tot ce inseamna mai bun in materie de design si de tehnologie. Acest scuter despre care nu am exagera daca l-am numi „cult” s-a vandut in peste 275.000 de unitati, fiind unul dintre cele mai cautate modele Yamaha in Europa. Iar pentru 2020, TMAX se reinventeaza, ducand performantele la un nou nivel, gratie unui motor cu o capacitate mai mare si a unui design si mai dinamic si mai agresiv.

Chiar daca nimeni nu se putea plange de vreo slabiciune la capitolul putere in cazul „vechiului” TMAX, Yamaha i-a crescut capacitatea la 560 cmc, aceasta fiind obtinuta printr-o crestere a alezajului de doar 2 mm, pana la 70 mm si chiar in conditiile unei cresteri de capacitate de 6%, noul propulsor este cu doar 1 procent mai greu decat precedentul. Cresterea de putere este caracterizata de inginerii Yamaha de 3,5 %, cea de cuplu de 6%, cifre care se traduc in acceleratii mai vehemente la orice turatie. Confortul pasagerului a fost o prioritate de top pentru Yamaha, „coada” lui TMAX a devenit mai supla, fiind mai usor pentru pasager(a) sa se urce pe sau sa coboare de pe scuter si accesul la scarite a devenit  mai ergonomic. Camera de combustie a propulsorului Euro 5 a fost reproiectata, la fel ca si sistemul de racire si distributia, acesta devenind mai ecologic, in timp ce revizuirea transmisiei se traduce printr-o rafinare a acceleratiei dar si a senzatiilor transmise in timp ce se ruleaza la viteze de croaziera. TMAX era deja renumit pentru felul in care se aude motorul, dar, pentru 2020, utilizandu-se tehnica Yamaha de testare senzoriala pe subiecti umani – Kanno Hyoka, sunetul a fost dus intr-o noua dimensiune, mai armonioasa si mai placuta urechii. Iar asta in conditiile in care peretii evacuarii sunt cu 20% mai subtiri!

Utilizat ca membru stresat al sasiului, pentru sporirea sportivitatii, motorul de pe TMAX este cel mai usor si mai compact propulsor instalat pe un maxi-scuter, coborand centrul de greutate, ceea ce explica agilitatea scuterului. Iar prin tehnologia Yamaha D-Mode, ce opereaza in asociere cu YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), pilotul poate alege pentru o livrare mai blanda a puterii in oras sau, atunci cand drumul se deschide, modul mai sportiv ii va permite sa se bucure de performantele asigurate de noua capacitate, reluam, de 560 cmc a motorului. Plus ca, o cheie Smart permite pornirea motorului, deschiderea seii si a altor compartimente sau operarea cricului central. Trebuie se mentionam ca TMAX a fost unul dintre primele scutere in care motorul si functionarea suspensiei erau complet separate, asa ca upgrade-ul de care se bucura motorul se cerea sustinut si de imbunatatiri la capitolul suspensii. O fuca upside-down de 41 mm cu un finish premium, negru, vine la pachet cu o suspensie spate monocross, ambele componente putandu-se compara fara probleme cu ceea ce gasim pe motocicletele Yamaha de mare capacitate!

Trecand la capitolul design, trebuie sa spunem ca practic fiecare componenta a carenajului a trecut prin modificari subtile, dar de efect, pastrandu-se si semnatura in stil „bumerang” pe care o lasa din punct de vedere vizual TMAX-ul privit din lateral. Semnalizatoarele LED sunt integrate in carenajul lateral, iar pentru partea posterioara, inspiratia designerilor au constituit-o modelele Hyper Naked si Supersport, punctul care atrage in mod maxim atentia fiind noul stop LED in forma de „T”.In ceea ce priveste spatiul de depozitare, sub sa se gaseste un compartiment luminat, in care incap doua casti jet sau una integrala sau chiar o servieta, spatiul fiind izolat de capriciile vremii si iluminat. Bordul cu instrumente TFT propune un vitezometru in partea stanga, cu un tahometru in treapta, iar display-ul central include un odometru, doua tripuri, consumul curent si temperatura, cu indicatoare pentru TCS si D-Mode. Standul central nu poate fi actionat fara a cheia Smart, un detaliu care creste siguranta impotriva furtului.

 

Distribuie: