Retraieste atmosfera din motocrosul anilor `70 cu tricoul vintage Putoline

Retraieste atmosfera din motocrosul anilor `70 cu tricoul vintage Putoline

Anii ‘70 sunt un mister pentru cei mai multi dintre noi, dar aceasta a fost epoca in care Jan Put a fondat compania Putoline. In 1970 mai exact, intr-o epoca in care oamenii traiau in plin Razboi Rece intre Est si Vest, amenintarea nucleara era la cote maxime si intr-un fel sau altul, atat occidentalii cat si est-europenii erau inregimentati. Primii isi cumparau case care aratau exact la fel, in suburbii, nu isi imaginau ca existau alte sporturi in afara de cele cu minge, iar esticii, se pregateau sa infrunte o exacerbare a greutatilor si a nedreptatilor regimului comunist. In aceasta epoca, un sport  relativ nou, capta atentia si incepea sa creasca, oferind o senzatie de libertate niciodata intalnita pana atunci: motocrosul!

Dar, cum era motocrosul in acesti ani in care olandezii au crescut si ei, la fel de repede, de la un producator de lubrifianti pentru biciclete si mopede la dezvoltarea unei game complete de intretinere pentru motociclete de motocross? Ei bine, extrem de diferit de ceea ce cunoastem azi, cand echipamentele de protectie sunt atat de avansate si pilotii se bucura de motociclete performante si relativ simplu de pilotat in siguranta, pe care le pot seta chiar de pe telefonul mobil, asa cum este Yamaha YZ450F, cu a sa Power Tuner App. Intr-un articol din prestigioasa Motocross Action Mag, riderul si jurnalistul Jody Weisel povesteste cum motocicletele din acea vreme, erau literalmente inferioare unui mountain-bike din ziua de azi, in ce priveste suspensiile si franele. Totusi, merita sa mentionam legendarele CZ-uri, care faceau furori pana si in Statele Unite ale Americii, unde erau dorite si aclamate de toti sportivii. Asta in ciuda aripilor din otel si filtrelor din hartie sau a bucatilor de burete strecurate pe langa simeringurile furcii, pentru a mai „aduna” excesul de ulei...

Trecand pe partea de protectii, pentru a-l parafraza pe maestrul Caragiale, aceasta era sublima, doar ca lipsea cu desavarsire! Ma rog, pantalonii erau din piele, cu niste genunchiere minuscule incorporate, cizmele erau tot din piele, castile full-face erau vazut ca si o excentricitate, pana cand furca lui Roger DeCoster s-a rupt pe aterizarea celei mai mari sarituri de pe circuit, cel mai bun motocrosist al secolului XX, aterizand la peste 100 km/h pe direct cu fata in nisip... Dupa acest incident riderii au inceput sa se orienteze catre noile casti full-face, abandonand treptat diversele protectii pentru barbie, imprumutate inclusiv de la...hockey. Riderii mai macho spuneau ca nu poarta protectii pentru piept pentru ca le-ar fi luat din motivatia de a-l depasi pe cel din fata, iar cei mai preocupati de propria sanatate aveau al dispozitie un soi de protectie confectionata dintr-un material moale, dar nu scapau de ironii...Ce vremuri!

Iar daca va intrebati de ce in motocross se alearga doua manse, ei bine, pentru ca atunci cand acest sport era la inceputuri, cam prin 1947, cursa nu se rezuma doar la a gasi cel mai rapid rider de pe circuit ci si pe cel mai bun mecanic. De ce? Pentru ca nu existau motociclete produse special pentru motocross, existau doar motociclete obisnuite, de strada, care erau modificate de entuziasti si alergate in manse care durau 45 de minute!

Ei bine, in cinstea acestor vremuri, Putoline a lansat in editie limitata un tricou vintage cu maneci lungi, disponibil in marimile S, M, L, XL,XXL si XXXL, care te va purta inapoi in timp. Tricoul poate fi comandat prin intermediul Dual Motors, importator oficial Putoline in Romania.

Imagini

Distribuie: