Atentie, enduristi: Yamaha WR450F, complet reinnoita pentru 2021

Atentie, enduristi: Yamaha WR450F, complet reinnoita pentru 2021

Yamaha WR450F este o adevarata legenda in lumea enduristilor: rapida, robusta, competitiva, cu nenumarate victorii la International Six Days Enduro si in Campionatul Mondial de Enduro. Iar pentru 2021, aceasta motocicleta va ridica stacheta chiar si mai sus, pentru ca ea se bucura de un update complet, pe baza crosserului YZ450F, de la care imprumuta propulsorul si solutiile tehnice pentru sasiu. Considerabil mai usor si mai compact, acest motor a suferit unele modificari specifice cerintelor enduristice, modificari ce includ admisie si evacuare specific dezvoltate, alaturi de harti de aprindere si injectie menite sa ofere o gestionare facila a puterii in teren.

Raportul de compresie a fost marit, de 12.8 : 1 la 13.0 : 1, iar camera de combustie a devenit mai concava, gratie scaderii unghiului de pozitionare al supapelor de la 21.5 la 14.5 grade, ceea ce inseamna si mai multa putere pe toata plaja de turatii. Gratie numeroaselor componente din magneziu din chiulasa, greutatatea acesteia a scazaut cu 310 grame, iar forma sa este mai compacta,arborii cu came fiind mai apropiati , atat in plan vertical cat si orizontal. Iar aceasta nu poate insemna decat o mai buna centralizare a maselor, ceea ce la randul ei inseamna o mai buna manevrabilitate, noua WR450F fiind descrisa drept una dintre cele mai manevrabile motociclete de enduro de clasa mare.

Daca in 2019, aceasta motocicleta devenea prima “enduroaica” dotata cu conectivitate smartphone, “traditia” continua, fiind extrem de convenabil pentru piloti sa regleze comportamentul motorului din telefon, inaintea unui rapid “Motocross Test” , urmat apoi de teren tehnic.  Totodata, de pe ghidon, cu ajutorul unui switch se poate alege intre doua harti pentru livrarea puterii motorului, WR450F fiind asadar mereu adaptabil si usor de controlat indiferent de conditii. Si tot a propos de facilitate, nu trebuie uitat starterul electric!

Iar daca puterea si cuplul au crescut, la fel trebuia sa se intample si cu lucrurile conexe acestora. Cum ar fi de pilda racirea, noile radiatoare fiind pozitionate diferit, ceea ce asigura  un flux de aer superior pentru motor. Sau schimbatorul de viteze, rapoartele cutiei si ambreiajul, toate modificate si imbunatatite. NU trebuie uitat ca rapoartele treptelor 1, 2 si 3 sunt mai mici decat cele de pe YZ450F, in timp ce treapta cinci este mai rapida, WR450F fiind in mod clar pregatit atat pentru sectiunile tehnice cat si pentru cele de viteza. Revenind la centralizarea maselor, cu o surdina anume dezvoltata pentru enduro, linia de evacuare se “infasoara” in jurul cilindrului inclinat posterior, intr-o dovada a inspiratiei inginerilor Yamaha in a plasa greutatea in jurul centrului motocicletei, pentru a obtine putere si control. Cadrul din aluminiu este complet reinnoit, lonjeroanele principale si downtube-ul fiind mai subtiri, prinderea motorului facandu-se la alte tensiuni, pentru a oferi un feedback imbunatatit la trecerea peste denivelari. Mai departe intra in actiune noul jug triplu, insotit de axul rotii fata si suporturile pentru ghidoane, toate aceste componente fiind acum mai usoare, si pentru ca pilotului sa ii fie mai usor sa isi mute greutatea in fata,ghidonul  a fost mutat cu 15 mm mai in fata si cu 5 mm mai jos.  Nici scaritele nu lipsesc de la aceasta socoteala, punand pe raboj inca 70 de grame in ce priveste cura de slabire a noii WR450F.

Desigur, si setarile furcii si amortizorului KYB au fost modificate pentru cerintele pilotajului enduro,pentru ca performantele motocicletei sa poate fi pe deplin exploatate. Si pentru ca lucrurile care se misca repede trebuie sa sa poata opri la fel de rapid, pistonasele etrierilor au crescut de la 22.65 mm la 25.4, la fel cum suprafata placutelor a crescut cu 25%, iar noul disc de frana pentru fata de 270 mm ofera o crestere a suprafetei de contact cu 16%, fara vreo crestere in greutate.

Bordul a fost si el restilizat, fiind crescut contrastul pe care il ofera si adaugandu-se si un indicator de benzina. Pentru a marca lansarea celei de a treia generatii de WR450F si totodata a celei mai puternice motociclete de enduro produsa de Yamaha, la fel ca toate modelele de competitie, si acest model este livrat in schema de culoare Icon Blue.

Distribuie: