Yamaha MT-09 2021: mai usoara, mai puternica, mai inteligenta!

Yamaha MT-09 2021: mai usoara, mai puternica, mai inteligenta!

 

Lansata in urma cu sapte ani, MT-09 este motocicleta care nu mai are nevoie de nici o prezentare, aceasta Yamaha formand practic o noua generatie de rideri. Pur si simplu diferita fata de alte motociclete din clasa naked, ea s-a vandut pana acum in 250.000 de exemplare, iar pentru 2021, Yamaha a decis ca este timpul pentru cel mai important update pana acum . MT-09 era oricum o motocicleta atractiva, dar Casa din Iwata a decis ca e momentul sa o faca si mai atractiva!

Si de la ce altceva sa pornesti atunci cand vrei sa faci ca o motocicleta sa fie “si mai si” decat precedentul model, decat daca nu de la motor. Capacitatea propulsorului in trei cilindri a crescut de la 847 cmc la 889 cmc, si, desigur, “maruntaiele” motorului au fost inlocuite si ele: biela, piston, chiulasa, etc, iar daca va intrebati care a fost rezultatul final… Ei bine, bestia noptii a devenit si mai supla, cu 1.7 kg, adica o greutate de doar 189 cu toate plinurile facute. Pazea, asadar!

Sportivii de performanta stiu cat de dificil este sa iti imbunatatesti forma atunci cand oricum ai ajuns in varful piramidei: cresterea in putere nu este mare, doar doi cai, de la 115 la 117, in schimb cuplul a crescut de la 64.5 Nm la 68.5 si, pentru ca tabloul sa fie complet, acest maxim este livrat mai devreme cu 1.500 turatii! Iar de aici, apar alte schimbari: emisiile si consumul de carburant au scazut, iar sunetul este mai agresiv si mai placut atunci cand MT-09 accelereaza… Desigur, pentru ca toate acestea sa se intample, cutia de viteze a fost revizuita, cu rapoarte mai mari, pentru primele doua trepte, ambreiajul a fost reproiectat, in joc intrand si un nou quickshifter si autoblipper.

Un nou motor impunea si un nou cadru si subcadru, cu 50% mai multa rigiditate laterala, pentru un feeling mai bun al fetei motocicletei in pilotaj, aceasta solutie aducand o alta scadere in greutate, de 3.8 kilograme. Noua bascula imbunataste feelingul pentru roata spate a motocicletei si implicit stabilitatea pe viraje, noul sasiu permitand ca rotile sa “scape” si ele de 700 de grame. Nici franele nu au fost uitate, in premiera, aceasta Yamaha primind un cilindru master radial pentru fata, toate aceste minunatii enumerate pana acum fiind impachetate intr-un carenaj nou, pus in evidenta de proiectoare LED.

Impresionant este si capitolul electronica, acolo unde o unitate de masurare a inertiei, pe sase axe, dezvoltata pe baza celei de pe R1, tine bestia sub control, ceea ce insemna: cornering ABS, control al tractiunii sensibil la unghiul de inclinare, slide control, wheelie control, moduri multiple de pilotaj, la fel cu ceea ce poate oferi un superbike modern. Noua tehnologie este controlata prin intermediul unui bord TFT de 3.5 inch, cu multiple moduri de display.

Vom anunta pretul modelului Yamaha MT-09 2021 in ianuarie, urmand ca acesta sa ajunga in showroom-ul nostru in martie, anul viitor!

Distribuie: