Noua Yamaha R7, sportivitate pe intelesul tuturor!

Noua Yamaha R7, sportivitate pe intelesul tuturor!

Lumea motocicletelor supersportive s-a schimba  si daca modele mai “extreme” asa cum sunt Yamaha R1 si Yamaha R6 RACE - pentru care au fost create o sumedenie de componente racing prin programul GYTR, continua sa atraga pilotii experimentati pe circuite, prin lansarea noii R7, Yamaha doreste sa se adreseze noilor rideri, care sa se poata acomoda cu universul modelelor ce poarte litera “R” in denumire!

Numele R7 impunea deja suficient respect in lumea motociclistilor, fiind unul dintre cele mai cautate modele Yamaha, la doar 700 de unitati produse, necesare omologarii pentru WSBK si cele 8 Ore de la Suzuka. Cu acest pedigree, R7 este acum o motocicleta care ii va scoli pe tinerii si tinerele care vor sa devina piloti sportivi. Iata care sunt punctele forte ale noii motociclete: propulsorul CP2, de 689 cmc, liniar si plin de cuplu, care are ca punct de plecare unitatea ce si-a dovedit performantele pe MT-07, carenaje desenate cu mare arta, frane cu etrieri radiali cu patru pistonase de la Brembo, furca inversata si ambreiaj antipatinare, toate acestea oferite intr-un pachet fiabil, usor de intretinut si mai ales, la un pret competitive ! Chiar si la 73,4 de cai putere, pentru ca vremurile s-au schimbat, cei care vor sa isi faca mana cu o supersportiva fara a risca inutil si a se trezi cu o motocicleta prea “mare” pentru experienta lor efectiva, R7 are ce oferi!

Arborele cotit cu manetoane decalate la 270 de grade genereaza o o secventa de aprindere asimetrica si implicit un feeling similar cu cel al motoarelor V2, cuplul maxim este de 65 Nm, la 6.500 rpm, iar raportul transmisiei finale este regasit intr-o forma scurtata. Practic, fata de propulsorul de pe MT-07 exista modificari la ECU, aprindere, injectie, dar si optiunea montarii unui qucikshifter QSS. Cadrul tip grinda simpla din aluminiu si furca KYB inversata cu jambe de 41 mm si jug triplu din aluminiu, la pachet cu unghiul de fuga de 23.7 grade, ampatamentul de doar 1.395 mm si o distributie a greutatii de 51% pe fata si 49% pe spate, fac ca R7 sa ia virajele rapid si agresiv. Amortizorul spate este montat orizontal, contriuind si el la centralizarea maselor si caracterul agil al noii R7.

Triunghiul semi-ghidoane, scarite, sa  a fost indelung studiat de catre inginerii Yamaha, astfel incat postura pilotului este una sportiva, dar fara a impunde rigiditate, pilotul putandu-se misca usor pe motor fie ca alearga pe circuit, fie ca se deplaseaza pe sosea. Desigur, pentru cei care vor sa piloteze solo, prin programul Yamaha Genuine Accessories exista un capac tip monopost.

Nu putini se vor mira atunci cand vor afla ca partea frontala a motocicletei este mai ingusta decat cea a modelelor mai mici, R3 si R125, Yamaha R7 fiind la momentul actual una dintre cele mai eficiente modele din punct de vedere aerodinamic, ca si ansamblu pilot-motocicleta! Farul cu o singura lumina LED, marginit de inconfundabilele prize de aer à la R1M, accentuate de un nou deflector situat la bazasa ii va pune cu siguranta in garda pe spectatori vis a vis de ce poate aceasta noua motocicleta!

Nu in ultimul rand, bordul LCD ofera informatii clare si vizibile, treapta de viteze selectata si un indicator pentru QSS, atunci cand se alege aceasta optiune.  Noua Yamaha R7 va fi disponibila in Romania prin Dual Motors, dealerul Yamaha numarul 1 in tara noastra, in doua optiuni de culoare, Icon Blue si Yamaha Black.

Distribuie: