Interviu Adrian Rus: imi doresc sa devin un pilot mai bun decat anul trecut!

Interviu Adrian Rus: imi doresc sa devin un pilot mai bun decat anul trecut!

Cine este Adrian Rus “Sinner” – sa spunem ca, inca, nu chiar toata suflarea motociclistica iti urmareste vlogul? :) Desi, ne dorim ca acest lucru sa se intample cat mai curand!

Adrian Rus este un IT-st in viata de zi cu zi, pentru ca ‘’Sinner’’ sa se poata bucura de week-endurile de curse. Un individ a carui pasiune pentru motociclete a devenit realitate in 2006 odata cu prima lui motocicleta, un CBR F4.

Mai mult motociclist sau mai mult rocker, solist si chitarist in trupa 9.7 Richter? J

Am incercat sa-mi dau raspunsul asta pe parcursul anilor iar concluzia la care am ajuns este ca nici una nu o poate inlocui pe cealalta. Senzatiile pe care le incerc pe scena cu trupa mea nu pot fi inlocuite cu senzatiile de pe motocicleta, si nici invers, cand am ‘gazul’ in mana si virajele incep sa curga, nici o chitara nu poate inlocui starea.

De ce motociclist?

Aveam 20 de ani si ma intrebam ce cale sa aleg: droguri, alcool, jocuri de noroc… motociclism..? M-am gandit ca ultima varianta ar fi mai sanatoasa, insa am momente in care-mi spun ca celelalte ar fi mai usor de practicat.  :)

De ce motociclist la curse?

“Pentru ca accidente” – ca sa citez o sintagma la moda. Nu am fost niciodata o fire potolita care sa se inscrie in decenta cotidiana ca porniri sau exprimari, asadar, si pe motocicleta eram orice, dar nu un sfant. Dupa multe patanii si accidente, ultimul mi-a pus capac. In Pipera-Tunari, depasind un autoturism, cand ma aflam in dreptul sau, acesta a vrut sa ocoleasca o groapa fara sa se asigure, m-a lovit, m-am imprastiat si m-am oprit din alunecare cu capul la juma’ de metru de osia basculantei care venea de pe contrasens – soferul acesteia facand eforturi deosebite sa opreasca mastodontul. In acea clipa s-a facut un de-click “Trebuie sa schimb ceva”. De atunci am inceput sa incerc sa merg la pista si sa-mi vars acolo “dragul” de gaz.

Poate ca e o intrebarea mai plictisitoare, dar care au fost etapele “devenirii” racerului Sinner?

Nu este plictisitoare, este o intrebare perfecta, pentru ca prin raspunsul ei, sper sa ajut si alti entuziasti sa-si urmeze visul. Punctul de plecare a fost osia basculantei – important ar fi ca ceilalti sa sara peste acest punct, si sa nu astepte un eveniment de genul pentru a se apuca de mers la pista. Urmatoarea etapa a fost – mentorul. Un om minunat pe nume Oresti, vazndu-ma Parslea cel voinic pe strazi, m-a luat sub aripa lui si m-a dus la AMC Kart – ceea ce recomand din suflet tuturor. Costuri minime, distractie maxima – si pe parcurs dorinta de a mai forja pe strazi… dispare.  Urmatoarea etapa a insemnat…multa munca, pentru a reusi sa devin mai bun in profesia mea de ITst si a castiga mai multi bani, am sacrificat zeci de nopti si sute de ore pentru acest vis – sa ajung intr-o zi la curse. Am inceput sa plec din Romania pe contracte mai banoase, si astfel am inceput sa merg mai des la pista, insa nu era suficient. Pana in 2015 abia daca reuseam sa fac 2-3 track days pe an – atunci nu exista Motorpark Romania – pistele afara erau scumpe si logistica la fel. Etapa ‘finala’ a inceput in 2015 cand m-am reintors in tara si am inceput sa merg la Motorpark mai des, 2016 si  mai mult si tot asa – a devenit in final obsesia pe care imi arunc toti banii.

Cum ti-ai abatut atentia asupra Yamaha YZF-R1? Desigur, care e parerea ta despre aceasta motocicleta?

M-a incercat un rictus complice cand am citit intrebarea ceasta. Am avut in trecut o pasiune nebuna pentru un alt brand, insa bugetul nu mi-a permis o motocicleta mai noua. La finalul lui 2017 am decis: Imi iau motocicleta de generatie noua, sau nu mai particip la curse pana nu am una! Asta nu inseamna ca nu poti veni la curse cu un R1 din 2002 – eu ma refer doar in ideea in care se doreste accesarea unui nivel urmator. Cand am decis ca voi schimba motocicleta aveam deja o experienta vasta si stiam ca nu imi pot cumpara o motocicleta doar din ce scrie pe internet, sau din ce vorbeste lumea in targ, ca “XXX model trage mai tare’’ sau ca “YYY model este cea mai buna ca e la mondiale”. Mie imi trebuia motocicleta pe care EU sa o simt, caci pe pista nu calaresc reviste si nici opiniile altor oameni. Asadar, am incercat absolut toate modelele de pe piata Superbike, avand prieteni suficienti carora le multumesc pe aceasta cale. Stii? Acel moment in care te-ai despartit de fosta pentru ca ‘nu se mai putea’ dar ai dori sa regasesti in  ‘viitoarea’ elementele care te faceau sa o indragesti atat de tare pe ‘fosta’! Asa a fost cu Yamaha R1, am regasit elementul care lipsea cu desavarsire tuturor concurentelor japoneze: cuplul. Nu inseamna ca restul nu sunt bune, inseamna doar ca acesta este stilul meu si ador acest caracter al propulsorului tip Crossplane pe care il are Yamaha R1. Electronica extrem de avansata a noului R1 a fost un plus care mi-a adaugat restul argumentelor, dupa primele trei viraje se deformase casca de la ranjet: gasisem in sfarsit motocicleta pe care o caut.

Cum ai inceput sa colaberezi cu Dual Motors si cum “merge treaba”?

In toti anii acestia petrecuti la curse am invatat ca ai nevoie de un partener puternic pentru a-ti sustine eforturile.  Cand am decis care este motocicleta, urmatorul pas era sa ma indrept catre un dealer si sa incerc sa obtin o forma de colaborare. Aveam  deja in derulare si proiectul cu vloggul meu de curse unde prezint viata si intamplarile de la etape si nu numai, vlog care a inceput sa capete contur dupa un exemplu italienesc.

Apropos, linkul pentru vlog este: youtube.com/AdrianSinner97

Am ramas placut surprins atunci cand Dual Motors si-au oferit sprijinul si increderea in mine si in acest proiect inca de la prima discutie si m-am simtit incredibil de fericit cand la finalul lui 2018 am reusit sa le rasplatesc increderea si efortul in acest proiect – terminand la final de campionat pe locul 3 competitia MotoRC clasa Stock 1000, alaturi de piloti precum Catalin Cazacu si Ionut Mistode.

Cum vei aborda sezonul 2019, care sunt obiectivele tale si macar atat cat se poate dezvalui, care e abordarea ta asupra antrenamentelor?

Pentru 2019 am avut un plan initial pe care l-am schimbat pe parcurs. Doream ca 2019 sa pun pauza competitiilor pentru a reveni in 2020 mai puternic. Faptul ca Telekom Sport s-a implicat in difuzarea Live a competitiei MotoRC insa, m-a facut sa-mi aman planul initial, dar nu si forma ideii– si anume, sa apelez la profesionisti pentru a incerca sa devin mai bun. Primul aspect pe care doream sa il imbunatatesc era conditia fizica – din pacate, la TV efortul unui pilot nu poate fi dedus – este un sport nedrept din acest punct de vedere. Am avut asadar in plan sa gasesc un preparator fizic special pentru competitiile moto si dupa niste sapaturi asidue am reusit sa-l gasesc pe Stefano, un antrenor Italian cu un portofoliu impresionant de piloti Moto GP si WorldSBK. Am inceput astfel sa lucrez la conditia mea fizica care se afla sub nivleul marii. Despre obiective, anul acesta mai inainte de orice clasare si pozitie la final de cursa, doresc sa devin un pilot mai bun decat anul trecut si ma concentrez doar pe acest aspect – pozitiile vor veni de la sine daca eu reusesc sa devin pe parcurs din ce in ce mai performant. Multumesc inca odata sponsorilor mei pentru faptul ca nu au pus presiune pe rezultate si ca si-au exprimat increderea totala in mine si acest proiect.

In incheirere, pentru “neinitiati”, de ce merita sa te dai pe circuit?

Important este sa inteleaga de fapt cat ‘merita’ si cat valoreaza viata lor. Mersul pe circuit nu inseamna doar curse si competitii. Inseamna posibilitatea de a invata un mers mai sigur si manevrarea motocicletei intr-un mediu controlat si segregat de orice pericol. Drumurile publice sunt o jungla chiar si atunci cand esti sofer in masina, pe motocicleta totul deja devine exponential mai periculos - uneori poate diferenta intre un accident si ajunsul acasa teafar o reprezinta doar indemanarea si reflexele tale. Stau oricand la dispozitia motociclistilor dornici sa invete si doresc sa ma intrebe despre asa ceva, ma pot gasi pe conturile mele de social media sau pe vlog-ul de pe youtube.

Iti multumim pentru interviu si iti dorim sa iti atingi telul in sezonul 2019!

Imagini

Distribuie: