Go the distance: The 2026 Yamaha Ténéré 700 World Raid

Go the distance: The 2026 Yamaha Ténéré 700 World Raid
  • Ténéré 700 World Raid 2026 de la Yamaha beneficiază de îmbunătățiri rafinate, noi componente premium și tehnologie de ultimă oră 
  • Sistemul Yamaha de accelerație electronică (YCC-T), cele două moduri de putere, IMU cu 6 axe și sistemul de control al tracțiunii sensibil la înclinare, controlul alunecării și ABS-ul adaugă flexibilitate fiecărei călătorii
  • Suspensia îmbunătățită, cadrul puternic din oțel, noul amortizor de direcție și actualizările ergonomice oferă o experiența de pilotaj superioară, senzații mai plăcute și control optimizat, atât pe șosea, cât și pe teren accidentat
  • Scaunul nou, dintr-o singură piesă, rezervoarele duble remodelate și caroseria cu un design nou permit o mai mare libertate de mișcare, atât în poziția așezată, cât și în picioare
  • Bordul TFT nou, de mari dimensiuni, comutatoarele reproiectate pe ghidon, regulatorul de viteză și limitatorul de viteză sporesc confortul călătoriilor pe distanțe lungi

Alegerea numărul 1 a piloților care doresc să ia parte la cele mai lungi și incitante călătorii, Ténéré 700 World Raid este pregătită să meargă mai departe, iar în 2026 se întoarce cu îmbunătățiri rafinate, noi componente premium și tehnologie de ultimă oră, ridicând pe noi culmi motocicleta de aventură pe distanțe lungi inspirată de Dakar.

PUTERE ȘI CONTROL

Inima oricărei motociclete este motorul său, iar cel care alimentează Ténéré 700 World Raid 2026 este cu adevărat legendar. Cea mai recentă iterație a apreciatului motor cu doi cilindri Yamaha CP2 de 689 cmc oferă acum un cuplu mai liniar și mai utilizabil, precum și un control precis, care îl face mai potrivit pentru aventuri atât pe șosea, cât și pe teren accidentat. Motorul a fost modernizat pentru a fi conform cu cele mai recente reglementări privind emisiile Euro5+, dar în loc să reducă performanța, mulțumită admisiei de aer reproiectate, acest lucru a dus la creșterea cuplului la turații reduse, pentru o mai bună accelerație la viteză mică – ceea ce este util în special la pilotarea cu viteză redusă pe teren accidentat.

Pentru a profita la maximum de puterea motorului CP2, Ténéré 700 World Raid renunță la cablurile de schimbare și adoptă sistemul Yamaha de accelerație electronică (YCC-T). Odată cu acesta devin disponibile două moduri de putere: modul „Sport” pentru livrare dinamică a puterii pe trasee antrenante și modul „Explorer”, pentru reacții mai line la accelerare, atunci când treceți prin secțiuni de teren accidentat sau pe suprafețe umede. Piloții pot comuta din mers între modurile de putere, cu clapeta de accelerație închisă, utilizând comutatorul „Mode” (Mod) de pe partea dreaptă a ghidonului.

Indiferent cât de perfectă este livrarea, puterea este utilă numai atunci când este controlată și, pentru a vă asigura că transferul în sol al unei cantități corecte de putere este oricând asigurat, Ténéré 700 World Raid este echipată cu o unitate de măsurare inerțială (IMU) cu 6 axe. Aceasta măsoară în mod constant accelerația și viteza unghiulară a motocicletei în direcțiile de tangaj, ruliu și derivă, pentru a determina forțele care afectează motocicleta. Funcționarea acestor date este sincronizată cu sistemul de control al tracțiunii (TCS) sensibil la înclinare, cu sistemul de control al alunecării (SCS) și cu sistemul ABS/de control al frânării, ajutând piloții începători sau mai puțin experimentați să obțină rapid încredere, iar piloții experimentați să profite la maximum de motocicletă, datorită controlului și confortului oferit.

Atât sistemul TCS sensibil la înclinare, cât și SCS utilizează date de la IMU pentru a regla puterea motorului și pentru a controla cantitatea de tracțiune și de alunecare pe care pilotul a selectat-o pentru utilizare. Ambele sisteme sunt dotate cu trei moduri – STREET (Stradă), OFF ROAD (Teren accidentat) și OFF (Oprit) – pentru a le oferi piloților posibilitatea să selecteze nivelul de susținere a sistemului, precum și să obțină niveluri optime de tracțiune și alunecare, indiferent dacă se deplasează pe șosea sau pe teren accidentat. Modurile pot fi accesate prin intermediul meniului pop-up, utilizând butonul MODE (Mod) aflat pe comutatorul de pe ghidonul dreapta.

Pentru controlul ABS/frână, există un buton dedicat pentru selectarea între modurile ABS. Când sistemul ABS este pornit, controlul frânării poate fi activat pentru a furniza ABS la viraje, în timp ce modurile REAR OFF (Spate oprit) și OFF (Oprit) specifice deplasării pe teren accidentat permit fie blocarea roții din spate, fie a ambelor roți, pentru control off-road complet. Puterea mare de frânare și consecvența excelentă a frânării sunt obținute cu ajutorul noile conducte de frână împletite, din oțel, care duc la etrierele față Brembo, ce mușcă din discurile de frână mari, de 282 mm.

Alte actualizări includ noua poziție de acționare a ambreiajului, care a fost deplasată înainte (35°, în sensul acelor de ceasornic), iar noul capac pentru ambreiaj oferă acum mai mult spațiu pentru piciorul drept al pilotului, fie că stă așezat sau stă în picioare, oferind mai multă libertate și flexibilitate pentru deplasarea pe motocicletă.

Schimbarea treptelor este acum mai lină, datorită actualizărilor transmisiei: numărul de dinți convecși și dinți concavi a fost crescut de la cinci la șase între treapta 1 și 3. Pentru treptele 4-6, unghiul dinților a fost modificat, pentru a obține o reacție mai lină la deschiderea și închiderea accelerației. Raporturile de transmisie și raportul final (46/15) rămân neschimbate, pentru a menține scopul dublu de performanță și confort al motocicletei. Ténéré 700 World Raid este, de asemenea, pregătită să fie echipată cu schimbătorul rapid de viteze opțional.

CONCEPUT PENTRU A MERGE MAI DEPARTE

2026 Ténéré 700 World Raid face ca aventurile pe distanțe lungi să fie nu doar posibile, ci și mai incitante și mai confortabile. Ergonomia revizuită și tehnologia utilă ajută pilotul să rămână într-o formă de top în timpul curselor lungi, în timp ce rezervoarele de combustibil mari, duble, asigură o călătoria fără întreruperi.

Cheia capacității World Raid de a continua drumul este noul ansamblu de rezervor de combustibil, care este format din două rezervoare de combustibil din aluminiu conectate, montate lateral. Acestea sunt cu 1,5 kg mai ușoare decât modelul anterior, păstrând în același timp o capacitate totală de 23 de litri (+7 litri față de Ténéré 700) și oferind o distanță de circa 500 km.

Cu două rezervoare separate, se reduce efectul deplasării combustibilului, îmbunătățind manevrabilitatea și stabilitatea. Poziția joasă a pompei de combustibil în rezervorul din stânga contribuie, de asemenea, la o distribuție mai centralizată a greutății.

Noile rezervoare contribuie, de asemenea, la ergonomie îmbunătățită a pilotului, deoarece formele lor exterioare au fost reproiectate. Noul scaun dintr-o singură piesă, tip raliu, cu partea frontală remodelată care se conectează la rezervorul de combustibil coborât, facilitează trecerea de la poziția așezat la poziția în picioare sau deplasarea din față în spate, oferind pilotului o libertate mai mare de mișcare și consolidând natura dual-sport a motocicletei.

Pentru confort sporit în timpul croazierelor pe autostradă, Ténéré 700 World Raid 2026 este echipat acum cu cruise control (reglabil în pași de 1 km/h și 10 km/h începând cu treapta a treia). Există, de asemenea, un limitator de viteză, care vă ajută să respectați fără efort limitele de viteză.

Adăugând actualizări, menținând pilotul într-un confort perfect, sunt noul parbriz și deflectoarele laterale ușor de îndepărtat, oferind niveluri ridicate de protecție împotriva intemperiilor pentru a face aventurile mai plăcute, în orice condiții meteo.

Indiferent de călătorie, suporturile de picioare mai mari oferă niveluri ridicate de control și aderență. Inserțiile de cauciuc oferă confort suplimentar pentru călătorii lungi și pot fi îndepărtate pentru o aderență sporită în condiții de offroad.

Nici măcar întunericul nu va opri distracția. Pentru a face mai plăcută deplasarea în condiții dificile de iluminare și pe timp de noapte, noul ansamblu de faruri cu LED oferă o performanță excelentă de iluminare, atât la faza scurtă, cât și la faza lungă. Pentru a facilita reglarea înălțimii farului, ajustare poate fi acum efectuată cu un singur șurub, accesibil în mod convenabil sub ecranul TFT. 

CAROSABIL SAU OFF-ROAD – DECIDEȚI

Îmbrățișând moștenirea off-road Yamaha, Ténéré 700 World Raid 2026 este pregătită să accepte provocările oricărui teren, încă de la început. Modul dedicat de pilotaj Explorer și setările off-road pentru sistemele de asistare a pilotului vă ajută să abordați cu încredere orice suprafață, în timp ce cadrul și suspensia îmbunătățite asigură senzații de excepție și un control precis pe teren accidentat. 

Noul pachet de suspensii KYB complet reglabile oferă un control și un confort îmbunătățite în condiții dificile off-road, precum și performanțe îmbunătățite la absorbția denivelărilor și a gropilor de pe drum.

În față, noile cleme triple din aluminiu și furcile USD de înaltă calitate oferă rigiditate optimizată. Furcile sunt dotate acum cu tuburi interioare mai mari, cu diametrul de 46 mm (de la 43 mm), dar greutatea totală a ansamblului furcii din față a rămas neschimbată. Cu învelișul Kashima, frecarea și abraziunea au fost reduse la minimum, iar specificațiile revizuite pentru arcuri și amortizoare îmbunătățesc absorbția șocurilor și contactul pneurilor cu solul, sporind astfel confortul și încrederea pilotului. De asemenea, în situații extreme de pilotaj, riscul de a ajunge la nivelului inferior al suspensiei este redus. Noul sistem are un dispozitiv de reglare pentru preîncărcare în partea de sus a furcii.

Suspensia spate KYB Monocross de tip conectat, complet reglabilă, a fost și ea îmbunătățită. Oferă acum o performanță îmbunătățită în condiții solicitante de offroad, grație cursei mărite a șocului (+5 mm până la 106 mm), iar releul brațului și tija de conectare special proiectate contribuie la o suspensie mai progresivă. Cilindrul din aluminiu este ușor și asigură o disipare bună a căldurii, în timp ce rezervorul cu preîncărcare oferă o capacitate suplimentară pentru ulei, ceea ce asigură o performanță bună a amortizorului indiferent de condiții. Pentru a optimiza performanța, uleiul și aerul sunt păstrate separate pentru a preveni amestecarea, pentru amortizare mai consecventă. Camera de ulei este presurizată pentru a împiedica apariția presiunii negative cauzate de apariția bulelor atunci când amortizorul este extins.

Călătoria pe roată a Ténéré 700 World Raid (230 mm față, 220 mm spate) este cu 20 mm mai lungă atât în față, cât și în spate decât modelul standard Ténéré 700.

În același timp, Ténéré 700 World Raid are același cadru cu ax central tubular ușor, din oțel/ramă dublă ca Ténéré 700, contribuind la reducerea greutății totale a modelului, precum și la atingerea unui echilibru optim între putere și rigiditate, atât pentru performanțele pe șosea, cât și pe teren accidentat.

Cadrul inferior spate este proiectat ca parte a cadrului principal, pentru a face posibilă montarea accesoriilor, precum cutia superioară sau suportul lateral din aluminiu pentru bagaje. Suportul tobei de eșapament și suportul de spătar au fost întărite, iar butucul de montare al suportului a evoluat la cel de tip perforat, pentru robustețe sporită.

Brațul oscilant este fabricat din aluminiu turnat prin gravitație, pentru a obține o greutate redusă și un echilibru excelent al rigidității, oferindu-i o performanță off-road excepțională.

Garda la sol rămâne de 255 mm măsurată la apărătoarea de motor, cu 15 mm mai mult decât ceea ce oferă Ténéré 700.

Pentru cele mai bune performanțe atât pe șosea, cât și pe teren accidentat, roțile din aluminiu cu spițe rămân la aceeași dimensiune ca până acum, cu o roată de 21 inch în față și o roată de 18 inch în spate. Pentru a corespunde scopului dublu, sunt echipate cu anvelope Pirelli Scorpion Rally STR și au un comportament 50/50 pe șosea/off-road perfect, oferind niveluri înalte de aderență atât pe drumuri uscate, cât și pe cele umede, agilitate puternică și stabilitate bună la viteze mari, tracțiune în situații de off-road și zgomot de rulare redus. Dimensiunile pneului rămân 90/90 pentru față și 150/70 pentru spate.

Noul amortizor de direcție reglabil în 16 trepte oferă pilotului o gamă largă de caracteristici și feedback, cu opțiunea de a ajusta amortizarea pentru mai multă susținere în timpul pilotării off-road. Impactul deplasării prin șanțuri, al săriturilor peste gropi sau al vântului lateral puternic este transmis mai lin către ghidon, ceea ce duce la un confort sporit și la o mai mare încredere pentru pilot, reducând oboseala în călătoriile lungi și aventuroase.

Urmând exemplul modelului Ténéré 700 2025, comutatorul pentru standul lateral a fost reproiectat și repoziționat.

CĂLĂTORIȚI CU STIL

Designul modelului Ténéré 700 World Raid 2026 a fost modernizat cu un aspect mai rafinat, mai solid și mai concentrat pe calitate, menținând caracterul general inconfundabil al designului Ténéré.

Noile linii ale scaunului de raliu dintr-o singură piesă și protecțiile laterale durabile și reproiectate sunt funcționale, rezultând o ergonomie bună și libertate de mișcare a pilotului, precum și o siluetă și proporții de raliu moderne și puternice, care prezintă un aspect puternic, dur și de neoprit.

Completând imaginea emblematică a Ténéré, ansamblul revizuit al farurilor cu LED păstrează designul cu patru fascicule al predecesorilor săi, dar acum dispune de unități LED dreptunghiulare pentru fază scurtă/lungă de 54 mm x 24 mm, conectate printr-o structură din aluminiu, conferind motocicletei un aspect proaspăt, matur și contemporan. În armonie cu etosul de design funcțional, oferă iluminare excelentă în sensul de deplasare și iluminare ambientală sporită.

Zona cockpitului primește o actualizare semnificativă și, cel mai evident, este noul afișaj TFT color de 6,3 inch. Acest afișaj premium este poziționat vertical, pentru a oferi pilotului cea mai bună vizibilitate, indiferent dacă stă în picioare sau așezat. Afișajul oferă trei opțiuni - STREET, EXPLORER și RAID - axate pe informații specifice pentru a se potrivi cel mai bine diferitelor stiluri de pilotare și medii.

Toate informațiile cheie sunt afișate în toate temele, inclusiv viteza, turația motorului, nivelul de combustibil, consumul mediu de combustibil, indicatorul treptei de viteză, temperatura lichidului de răcire, temperatura ambientală, ODO, contorul și ora.

Cu elemente analogice, tema STREET (Stradă) este cea mai apropiată de aspectul clasic Ténéré.

Tema EXPLORER este concepută pentru pilotare offroad cu toate informațiile esențiale accesibile dintr-o singură privire într-un stil digital dinamic rafinat și modern, combinând aspectul estetic cu funcționalitatea practică pentru o experiență de pilotare îmbunătățită și intuitivă.

Tema RAID include două contoare de mari dimensiuni, într-un design inspirat de jurnalul de călătorie. Cu butonul joystick, corecțiile contorului se pot face rapid, de exemplu în cadrul unui eveniment bazat pe un jurnal de călătorie.

Ténéré 700 World Raid 2026 se conectează la telefonul dvs., astfel încât apelurile, mesajele, e-mailurile și muzica devin disponibile și pot fi selectate prin comutatoarele de pe partea stângă a ghidonului, fiind vizibile pe ecranul TFT.

Aplicația gratuită Yamaha MyRide reprezintă legătura cheie dintre motocicletă și telefon. De asemenea, permite navigarea turn-by-turn, cu ajutorul Google, pe afișajul TFT al motocicletei.

Ténéré 700 World Raid 2026 adoptă noile comutatoare pe ghidon lansate pe Ténéré 700 2025 pentru o operare intuitivă și ușoară. Comutatoarele ergonomice permit pilotului să utilizeze cu ușurință și fără efort comenzile și să regleze motocicleta din mers. Butonul MODE (Mod) din dreapta deschide meniul din care puteți modifica setările direct pe afișaj, utilizând joystickul cu cinci direcții din partea stângă. Lângă joystick se află butonul Return/Home (Revenire/Acasă), iar în spatele acestuia se află regulatorul de viteză/limitatorul de viteză. Indicatoarele sunt dotate cu semnalizare cu trei aprinderi intermitente și anulare automată.

Pentru a ajuta la încărcarea telefonului și a altor accesorii electronice chiar și în timpul călătoriilor lungi, un port USB-C este amplasat convenabil în partea dreaptă a cockpitului, protejat de un capac impermeabil.

CULORI ȘI DISPONIBILITATE

Opțiunile de culoare pentru Ténéré 700 World Raid 2026 sunt Alb Redline și Negru Midnight.