Yamaha a dezvaluit noile R1 si R1M, complet reinnoite pentru 2020!

Yamaha a dezvaluit noile R1 si R1M, complet reinnoite pentru 2020!

Cu ocazia etapei de World Superbike de la Laguna Seca, Yamaha a dezvaluit urmatoarea generatie a modelelor YZF-R1 si YZF-R1M, motociclete care se mandresc cu o mai buna aerodinamica, o electronica imbunatatita si un propulsor revizuit, pentru a produce mai multa performanta. Astfel, YZF-R1 se bucura de un carenaj cu un look ce evoca indeaproape modelul care alearga in MotoGP, cu un nou parbriz, remarcandu-se integrarea cu rezervorul, ceea ce, spun inginerii japonezi va asigura o crestere cu 5.3% a eficientei aerodinamice dar si o sporire a confortului, pentru un mai larg spectru de piloti.

Pe langa aerodinamica imbunatatita se remarca si o mai mare rigiditate la nivelul carenajelor, datorita unei conducte de aer din aluminiu, in sectiunea frontala, cat si a mai multor paneluri din titan care acopera evacuarea. Acestea, impreuna cu noile faruri cu LED imprima motocicletei un aspect si mai agresiv. Atat R1 cat si R1M se bucura de rezervoare de aluminiu cat si de roti fabricate din acelasi material. Motorul cu tehnologie „crossplank crank” este acum conform cu normele Euro5 si integreaza un nou sistem de admisie, complet de injectoare Bosch, cu zece orificii, pentru un unghi de dispersare mai larg dar si pentru o ardere mai eficienta.

Chiar daca puterea a ramas neschimbata, fiind vorba de 197 de cai, motorul a fost updatat cu noi culbutori si comutatori de supape, care ofera o mai stabilitate in operarea lor, la turatii inalte. De „extragerea” si mai eficienta a puterii la turatii inalte se ocupa o acceleratie ride by wire care a fost usurata si despre care se vorbeste ca ar bucura pilotul cu o senzatie si mai „naturala”. Pentru ca nu a fost usor ca o astfel de bestie sa treaca draconicele norme de emisie, nu mai putin de patru catalizatoare au fost integrate in sistemul de evacuare, existand o pereche inaintea colectorului, iar o alta inaintea tobei.  La capitolul suspensii, pe fata, regasim o furca Kayaba cu jambe de 43 mm, complet revizuita, la fel ca si amortizorul de ghidon si amortizorul spate. Noile cauciucuri Bridgestone Battlax RS11 si nu mai putin de sapte sisteme electronice de control, inclusiv un nou Brake Control – ABS pentru viraje, lucreaza in tandem cu unitatea ce monitorizeaza echilibrul motocicletei, pe sase axe, pentru a oferi un maxim de performante pilotului. Pentru a preveni blocarea trenului fata, sistemul ABS prelucreaza date precum unghiul de inclinare si presiunea hidraulica a franelor si functioneaza pe niveluri, unul fix, alaturi de un nivel care se auto-adapteaza conditiilor de pilotaj. In ce priveste performantele imbunatatie pe franare ale motocicletelor un cuvant de spus il au si noile placute de frana.

Disponibile in albastru si negru, noile Yamaha R1 se bucura si de un sistem Engine Braking Management cu trei moduri, ce permite pilotului sa regleze intensitatea franei de motor. Acest sistem proceseaza date precum treapta de viteza, turatiile, pozitia acceleratiei si a supapelor de accelerare, inainte cu sistemul ECU sa intervina asupra deschiderii acceleratiei, timpilor de aprindere si a injectiei de carburant. Nu in ultimul rand, noile R1 se bucura si de un sistem launch control imbunatati, care intra in functiune la 9.000 rpm si o deschidere de 41 de grade a acceleratiei, fiind „vinovat” de producerea de starturi mai rapide. La fel de important, indicatiile date de toate sistemele citate sunt vizibile pe bordul TFT!

In ceea ce priveste Yamaha R1M, aceasta se bucura de aceleasi imbunatatiri pe partea electronica ca si R1, dar e supusa unei extra-cure de slabire, gratie carenelor din carbon, rotilor si a subcadrului din magnesiu, look-ul motocicletei fiind completat de un capac din titan, in partea inferioara. Cea mai moderna furca  Öhlins  este instalata pe aceasta motocicleta, cu un nou mecanism anti-cavitare electronic, ce reduce presiunea negativa pe revenire. Si amortizorul spate se bucura de electronica, primind noi setari ale preincarcarii. Culorile in care vine R1M sunt argintiu, albastru dar si varianta cu fibra de carbon la „vedere”, pilotii avand acces la o serie de aplicatii cu ajutorul carora isi pot „configura” motocicleta dupa bunul plac. Utilizatorii au acces la sapte sisteme de control pentru a le regla nivelul de interventie in pilotaj, anumite sisteme putind fi oprite complet. Riderii pot accesa Communication Control Unit  pentru a descarca o mare varietate de date pe mobil, putandu-se randa circuitul pe Google Maps si studia informatii precum fortele G si accelerarile. Nu in ultimul rand, fiecare R1M va avea o placuta gravata cu numarul de productie. Ca si disponibilitate, modelul standard R1 va ajunge in showroomuri in septembrie, in timp ce sistemul de comenzi pentru R1 se va deschide pe 25 iulie.

Distribuie: