Yamaha YZ450F 2020: creata pentru victorie!

Yamaha YZ450F 2020: creata pentru victorie!

Pentru 2020, noua Yamaha YZ450F vine cu si mai multa putere, o manevrabilitate sporita, la pachet cu o greutate mai scazuta, ceea ce inseamna ca avem de-a face cu cel mai competitiv crosser de 450 cmc produs vreodata de Casa din Iwata. Scopul Yamaha a fost cel de a crea o motocicleta de cross care sa castige curse la orice nivel, impotriva oricarei alte marci, iar pentru aceasta, japonezii au analizat fiecare componenta in parte a motocicletei, venind cu imbunatatiri majore sau minore oriunde a fost posibil.

Motorul pozitionat central si usor rotit posterior este acum si mai usor si mai compact, ajutand motocicleta sa obtina un raport aproape ideal de centralizare a maselor, ceea ce face din noua YZ450F una dintre cele mai usor de pilotat motociclete din clasa Open. Acest design, impreuna cu pistonul de inalta compresie si o galerie de admisie lunga si dreapta este pachetul castigator in industrie, si a propos de pachete, nu trebuie sa uitam de Yamaha Power Tuner, „gadgetul” unic cu care vine crosserul si care permite pilotului sau mecanicilor sa regleze practic parametri precum aprinderea, amestecul aer/combustibil printr-o aplicatie, de pe un smartphone, alaturi de colectarea de date precum diagnoze de sistem, ore de functionare, etc.

Iar dupa aceasta pre-programare din paddock, in tipul cursei, pilotul poate alege printr-un switch montat pe ghidon harta de aprindere, in functie de cum evolueaza conditiile de pe circuit, de la o una extrem de agresiva, pentru hard pack la variante mai utilizabile pentru conditiie alunecoase. Starterul electric salveaza secunde pretioase, iar sistemul Launch Cotrol se ocupa de felul in care motorul livreaza puterea, odata ce grila cade, sporind sansele ca pilotul sa marcehze holeshot-ul. Sistemul de injectie de carburant este echipat cu un corp de acceleratie ultra-compact de 44 mm ce beneficiaza de o pompa electrica de mare presiune, iar radiatoarele au fost dispuse la un unghi care eficientizeaza racirea motorului. In ce priveste transmisia cu cinci rapoarte, ei bine, aceasta a fost facuta sa „suporte” si cei mai agresivi piloti, schimbatorul fiind special proiectat pentru o cursa scurta si un feedback imbunantatit.

Intrucat centralizearea maselor este o adevarata „obsesie” pentru inginerii Yamaha, evacuarea se „incolaceste” in jurul cilindrului, fiind anume proiectata pentru un montaj cat mai avansat al tobei. Desigur, toate aceastea se simt, cum spuneam si mai sus in ceea ce priveste pilotajul, unde, un rol important si necesar de altfel il are noul cadru din aluminiu. Daca lateralele au fost subtiate, down-tube-ul a fost ingrosat, o schimbare ce se traduce tot prin cresterea manevrabilitatii. De altfel, rezervorul si deflectoarele radiatoarelor, alaturi de sa sunt inguste, permitand pilotului miscari rapide si hotarate, avand o ergonomie studiata.

Trecand la suspensii, este bine de stiuat ca Yamaha YZ450F este echipata cu o furca KYB, privita in industrie drept cea mai avansata, oferind un echilibru ideal intre manevrabilitate si absoarberea socurilor, in timp ce amortizorul tot de la KYB ofera niveluri exceptionale de tractiune, lucrand confortabil atat la viteze joase cat si ridicate, in orice conditii de circuit. Nu in ultimul rand, pentru designul rotilor s-a recurs la programe de simulare pe calculator avand drept scop obtinerea celei mai usoare greutati fara a se pierde din rezistenta, iar la capitolul franare, etrierul fata este acum mai rigid, functionannd cu placute cu material mai dur, in timp ce etrierul spate a devenit mai usor, la fel ca si discul de pe roata spate.

Noua Yamaha YZ450F este disponibila incepand din aceasta luna prin Dual Motors, dealerul Yamaha numarul unu in Romania.

Imagini

Distribuie: