O privire detaliata asupra Yamaha YZF-R1 2020: mai mult decat suma partilor!

O privire detaliata asupra Yamaha YZF-R1 2020: mai mult decat suma partilor!

Jurnalistii din industria moto sunt de parere ca Yamaha a reusit un mic miracol prin versiunea 2020 a YZF-R1, motocicleta ramanand la fel de fiabila, pastrandu-si intacta puterea, iar asta in conditiile in care ea respecta stringentele norme de poluare Euro 5. Iar pretul, pretul ei ramane competitiv. Asadar, toata lumea este multumita, iar asta ii include si pe tehnicienii din echipele care concureaza cu Yamaha YZF-R1. Paul Denning, directorul echipei Yamaha din WSB spune ca noua configuratie le permite sa obtina mai multa putere, si mai, important, mai multa durabilitate cu aceasta putere crescuta, asadar si pentru pentru cei pasionati de track-days sau de curse, vestea este una buna.

Dar, ce s-a intamplat, de fapt, caci schimbarile nu au fost unele care sa tina capete de afis in presa moto? Practic, inginerii Yamaha s-au concentrat pe a face ca mici componente din motor sa functioneze mai eficient, producerea puterii la turatii mai inalte bucurandu-se de o atentie marita! Pana in 2015, Yamaha folosea un mecanism cu pahar cu cama atacand direct supapa, trecand ulterior la un design cu culbutori, care elibereaza spatiu in chiulasa, aparand posibilitatea de a utiliza came cu profile noi, ceea ce poate doar sa-I bucure pe tehnicieni. Se stie faptul ca mecanismul cu pahar cu cama este foarte fiabil, insa este greu, ceea ce poate cauza probleme la turatii mari. Prin culbutori, deschiderea si inchiderea supapelor este mai stabila, iar acum Yamaha a imbunatatit acest aspect.

Si totusi, cea mai mare schimbare este la nivelul chiulasei, complet noua, clapetele de acceleratie fiind mutate mai aproape de camera de combustie, fiind astfel posibila reducerea volumului. Aceasta a permis o combustie mai rapida si o eficienta mai mare a arderilor, noile injectoare Bosch fiind pozitionate deasupra corpurilor de acceleratie si nu dedesubt, avand si o capacitate imbunatatita de pulverizare. Porturile de evacuare au fost reproiectate pentru o racire imbunatatita, ceea ce permite mentinerea unei temperaturi constante in camera de combustie, iar linia de evacuare, complet noua, cu patru catalizatoare permite respectarea strictelor norme Euro 5. Arborele cotit tip crossplane se invarte acum pe lagare mai mari, crescand si diametrul canalelor de ungere, in timp ce pompa de ulei a devenit cu 10% mai compacta! Pinionul treptei doi de viteza este mai lat, pentru cresterea eficientei transmisiei, iar zalele de pe lantul de transmisie final sunt mai late. Mentionam toate aceste lucru pentru a ilustra ca noua Yamaha YZF-R1 este mai mult decat suma componentelor sale, toate aceste mici schimbari potentandu-se si creand ceva… ce va fi pe placul pilotilor!

Traducere si adaptare dupa MotorcycleNews.com

Imagini

Distribuie: